Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2019-08-29, 20:37
Lamayas avatar
Lamaya Lamaya är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Täby
Inlägg: 496
Standard Sv: Saknar mitt kalimera

Jag har inte varit aktiv på "kalimeraforumet" på länge,... Jag läser och tar del, utan att ha tillfört mycket, på senare tid. Jag saknar "kalimera" som det var,
- då tänker jag... roliga och fria diskussioner, om det mesta, som rör Grekland och våra resor dit. Det fanns ett "vi", men ett vi måste alltid utmanas! Därför behövs nya medlemmar som kan tillföra nytt! Jag förstår Janne, att det blev för mycket. Jag har en ambition att vara mer delaktigt!
Svara med citat
  #62  
Gammal 2019-08-29, 21:10
Luckys avatar
Lucky Lucky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Holland
Inlägg: 369
Standard Sv: Saknar mitt kalimera

Huvudet på spiken !
Du skriver precis som jag tänker.
Har inte varit aktiv på så där 100 år ,en kommer gärna förbi emellanåt och läser med nöje vad andra skriver. Ska ta mig ikragen och se till att få ihop ett resebrev från våran underbara augusti semester på Kreta
Svara med citat
  #63  
Gammal 2019-08-29, 21:53
Lamayas avatar
Lamaya Lamaya är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Täby
Inlägg: 496
Standard Sv: Saknar mitt kalimera

Tack! Jag vill också ta mer del i detta underbara forum, som det kan bli...!
Svara med citat
  #64  
Gammal 2019-08-29, 22:14
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 650
Standard Sv: Saknar mitt kalimera

Så kul att höra Lamaya och Lucky! Jag uppskattar er ambtion att skapa inlägg väldigt mycket. För mig är Kalimera en livsnerv, en livlina...

/Netwolf - Kalimerianen
Svara med citat
  #65  
Gammal 2019-08-29, 22:50
Luckys avatar
Lucky Lucky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Holland
Inlägg: 369
Standard Sv: Saknar mitt kalimera

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Så kul att höra Lamaya och Lucky! Jag uppskattar er ambtion att skapa inlägg väldigt mycket. För mig är Kalimera en livsnerv, en livlina...

/Netwolf - Kalimerianen
Kram på dig och alla andra som inte gett upp
Svara med citat
  #66  
Gammal 2019-08-30, 13:41
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Saknar mitt kalimera

Citat:
Ursprungligen postat av Lamaya Visa inlägg
Jag har en ambition att vara mer delaktigt!


Citat:
Ursprungligen postat av Lucky Visa inlägg
Ska ta mig ikragen och se till att få ihop ett resebrev från våran underbara augusti semester på Kreta


Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
För mig är Kalimera en livsnerv, en livlina...
Kan bara hålla med.
Svara med citat
  #67  
Gammal 2019-08-30, 15:24
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Saknar mitt kalimera

Jag saknar verkligen resebreven. De finns samlade på ett ställe, är lätta att hitta till och de FINNS KVAR! Med bilder och allt! Att lägga in en reseberättelse direkt under Forumet försvinner dels med tiden längre och längre bak, dels är det - i alla fall för mig - en massa knåpande för varje bild, så det blir inte många, om ens någon bild till berättelsen. Det är så synd.

På FB blir det mest dagliga rapporter, vilka också snabbt försvinner i mängden. Dessutom kommer samma frågor tillbaka igen och igen, ibland bara med några timmars mellanrum eftersom man inte bemödar sig med att läsa igenom den enorma mängden tidigare inlägg, de olika inläggen inte har någon rubrik som underlättar sökläsning, och sökfunktionen inte är helt självklar. Opraktiskt, minst sagt.

Karin
Svara med citat
  #68  
Gammal 2019-08-30, 23:09
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Saknar mitt kalimera

Kul att läsa att det finns flera i gänget som har ambitionen att bidra lite mera både med reserapporter och debatt. Jag saknar också en del av diskussionerna som vi hade i forumet för en del år sedan. Men det är kanske så att debattämnena glesnar lite över tid.

Att det inte är möjligt att tillföra nya medlemmar tycker jag också är tråkigt. Men nu är det som det är. Priset för att släppa in nya medlemmar är sannolikt att illasinnade hackare ser till att vi till sist inte har något forum alls. Men ....

..... vi är ju väldigt många medlemmar ändå. Och om nu allt flera har ambition att bidra med lite mera då och då så finns ju finna möjligheter att hålla farten uppe här i forumet. FB är ju inget alternativ!

Masse
Svara med citat
  #69  
Gammal 2019-08-30, 23:13
Luckys avatar
Lucky Lucky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Holland
Inlägg: 369
Standard Sv: Saknar mitt kalimera

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
FB är ju inget alternativ!

Masse

Svara med citat
  #70  
Gammal 2019-08-31, 07:24
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Saknar mitt kalimera

Lamaya och Lycky och alla andra, ro hit med era reseberättelser bara! Precis som Karin saknar jag de gamla resebreven. Visst är det enklare att hitta på det viset. På Fb-forumet är det enkelt att sätta in bilder med mobilen, men som sagt, de försvinner snabbt i mängden. Åtminstone för mig har detta forum ett mycket större värde än FB (även om det finns mycket fint där också).

En fråga till Janne: om man vill berätta om sin resa, vart skall vi sätta in den? Är det under t.ex den ö vi har varit till? Eller så finns det ju "resebrev", där du förut meddelade om de nya resebreven. Skulle det vara just dit vi skriver in våra berättelser? Då skulle alla vara på samma ställe.

/ Anne
Svara med citat
  #71  
Gammal 2019-08-31, 14:00
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Saknar mitt kalimera

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
En fråga till Janne: om man vill berätta om sin resa, vart skall vi sätta in den? Är det under t.ex den ö vi har varit till? Eller så finns det ju "resebrev", där du förut meddelade om de nya resebreven. Skulle det vara just dit vi skriver in våra berättelser? Då skulle alla vara på samma ställe.
Det bästa vore att lägga dem under respektive resmål, som Conny gjorde när han skrev om sin Pargaresa.
Svara med citat
  #72  
Gammal 2019-09-01, 08:49
AkeP AkeP är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 21
Standard Sv: Saknar mitt kalimera

Några funderingar angående Kalimeras framtid.

Givetvis är det Jannes hälsa som har första prioritet men är det inte möjligt att ”utlokalisera” ansvaret för att registrera nya medlemmar och/eller engagera moderatorer som Janne har förtroende för? Jag är kanske ute och cyklar och jag har ingen aning om juridiken som ansvarig utgivare eller liknande, men om det är möjligt kan det vara en avlastning. Som ni märker har jag inte en susning om hur Kalimera är uppbyggt.

Jag har varit medlem i många år och följt nästan allt som hänt här sedan 2002. Mina inlägg har varit mycket sällsynta förutom under den senaste tiden då jag åstadkommit några, så mitt ansvar för nedgången av antal inlägg delar jag med många andra medlemmar.

Resebreven har alltid varit en information inför presumtiva resmål eller bara informativ och underhållande läsning. Är det verkligen så att intresset för resebreven hade falnat? Många av Kalimeras läsare har säkert mycket att berätta om sina resor i Grekland och resebreven är fortfarande en form vida överlägsna inslag i andra fora. Och de finns kvar!

Fototävlingarna verkade också ha många röstande.

Om inga nya medlemmar kan registreras kommer nu aktiva medlemmar troligen att tappa intresset eller att bokstavligen att dö ut.
Inga nya medlemmar med fräscha idéer eller inlägg i några av Kalimeras trådar medför snart att Kalimera kommer att självdö. Tidigare fanns det flera sidor under våren med frågor om kommande resmål m.m. Nu är det knappt en sida och det talar sitt tydliga språk.

Vore det inte bättre att redan nu använda aktiv dödshjälp för Kalimera för att vi skall slippa en utdragen och smärtsam dödskamp? Ja, jag vet att det är ytterst provocerande och tillspetsat men jag hoppas att så många som möjligt kommer till insikt om att vi snart kommer att förlora vårt uppskattade Kalimera om inget förändras.
Illasinnade hackers kanske nu har andra mål för sina destruktiva aktiviteter och att programvaran har utvecklats så att intrången omöjliggörs/försvåras.

Allt detta säger jag för att jag verkligen hoppas att Kalimera överlever och utvecklas även om utmaningar från andra medier är hårda.

Ni medlemmar som har andra eller bättre förslag – torgför dessa nu!

Dystopiska hälsningar från AkeP.
Svara med citat
  #73  
Gammal 2019-09-01, 22:00
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Saknar mitt kalimera

Jag skulle också vilja vara mer aktiv men det är ju helt omöjligt att lägga in bilder från iPad i forumet. I alla fall jag använder inte dator hemma längre. Skulle det inte gå att fixa så man kan lägga in bilder lika lätt som på FB-sidan?

Katitzi
Svara med citat
  #74  
Gammal 2019-09-02, 13:10
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Saknar mitt kalimera

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Skulle det inte gå att fixa så man kan lägga in bilder lika lätt som på FB-sidan?
Det går att lägga ut bilderna från paddan, men det är inte på långa vägar lika enkelt som på FB, och tyvärr är det inte tekniskt möjligt att få till en liknade funktion som på FB.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT