Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-03-28, 14:16
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Lite om vad som händer

Nu har jag varit till Nea Chora på 32 timmar och tittat på lägenheten. Det blev mycket sova på flygplan. Helt okay, men lite av ett bostadsområde. Kontraktet är skrivet och klart, mina vänner har nycklarna och skall fixa köksbord och en stor byrå åt mig. Bli grek och flytta till Tensta är den känsla som far över mig. Att bo i ett område med en massa andra familjer var väl inte min dröm. Men vad gör man. Det måste vara billigt för att jag ska ha råd med båda lägenheterna. Det är ju ganska lätt att byta när jag väl är på plats. Nu har jag fått bankgiroutbetalningar på pension . Jag har varit på banken och ändrat konton, men det verkar ta längre tid än fyra veckor. Sverige i all ära men det här är exempel på det jag har sagt tidigare om byråkrati. Det ska bli skönt att så småningom att flytta tillbaka. Idag har jag köpt ett trådlöst tangentbord och mus. Nu kan jag sitta i soffan och skriva. Det är en stor frihet att vara obunden till datorn. Jag har samma saker på Kreta men till ett mycket högre pris. Jag fick båda delarna för 365 kronor. På Kreta kostade det mig över tusen kronor att skaffa samma saker. Tur att man har allt kvar till den dag jag återvänder. Det som jag har skänkt bort är skärmen jag hade då det idag är 22 tum som gäller och inte 17 tum. Bra med stor skärm för jag ser så dåligt. Just nu provkör jag min nya skärm och det är häftigt, för nu ser jag allting. med en lite bättre bild. Är detta synproblemens baksida måntro. Jag tittade på en 24tums skärm men den var för dyr. Idag har jag varit tvungen att köpa en ny mobiltelefon då telenor uppgraderade sin programvara och helt plötsligt var min telefon för gammal för att passa i deras nät. Den är ju bara fyra år och fungerar klanderfritt överallt utom just här. Jag blev med en Nokia för den var billigast. 349 kronor för en telefon som är obunden kanske inte är helt fel. Nu har jag en grekofån och en svedofån. Hoppas inte båda ringer samtidigt. När jag var till stan idag inhandlade jag en ny bläckpatron och fotopapper så jag kan skriva ut foton. Jag har fått kontakt med mina gamla klasskamrater. På gott och ont.
Nu har jag svamlat färdigt för idag.

Uffe
  #2  
Gammal 2008-03-28, 17:06
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Lite om vad som händer

Citat:
Ursprungligen postat av ulfwiman Visa inlägg
På Kreta kostade det mig över tusen kronor att skaffa samma saker.
Det är väl bara att beställa på nätet även där...

Citat:
Ursprungligen postat av ulfwiman Visa inlägg
Nu har jag en grekofån och en svedofån.



Citat:
Ursprungligen postat av ulfwiman Visa inlägg
Nu har jag svamlat färdigt för idag.

Tycker jag inte att du gör, utan det är mycket intressanta tankar du delger oss. Keep on!

/Netwolf
  #3  
Gammal 2008-03-28, 19:59
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Lite om vad som händer

Heja, Uffe, vi vill veta hur det utvecklar sig med dina planer! Grekland ligger kvar, ingen panik.
  #4  
Gammal 2008-04-06, 18:35
junes avatar
june june är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Landskrona/Pano Stalos
Inlägg: 283
Standard Sv: Lite om vad som händer

Hej Uffe.
När flyttar du ner igen?
Jag(vi) kommer ner den 26:e april.

Bosse(aftonbladet)
Pano Stalos
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT