Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Mykonos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-02-10, 17:47
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Standard Mykonos i maj

Hejsan!
Är det någon som har varit på Mykonos i maj?
Är det lika galet då eller lugnare?
Funderar på att ta med mig min mamma(87 år)dit.
Helt seriöst!
Tacksam om någon vet.
Pyttan
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-02-11, 01:12
Pnyx Pnyx är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 410
Standard Sv: Mykonos i maj

Visst är Mykonos lugnare i maj och partylivet är ju iaf koncentrerat. Stillsammare ställen finns också på Mykonos (även om man inte kan tro det i sta´n under juli-augusti. Om din mamma inte är en ovanligt pigg och tålig dam, så skulle jag nog välja en ö med direktflyg från Sverige. Transfer av olika slag kan vara ganska ansträngande för alla, men särskilt för kids och seniorer. Charter har varit idealiskt när min lilla mamma varit med på resan. Men, som sagt, det här är min högst personliga uppfattning, du kan ju ha speciella skäl för att vilja åka till just Mykonos.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-02-11, 14:29
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Standard Sv: Mykonos i maj

Jag vet att transfer är otroligt jobbigt och därför försöker jag att boka inrikesflyg till någon liten ö. Det är dock än så länge omöjligt utom till Mykonos och Syros. Hoppas fortfarande på att kunna fortsätta till Naxos eller Milos med min mamma. Hon är inte superpigg men har en stark vilja, hon åkte slalom tills hon var 80...
Tack för ditt råd i alla fall
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-02-11, 21:47
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Östergötland
Inlägg: 405
Standard Sv: Mykonos i maj

www.apollorejser.dk har charter från Köpenhamn med flyg direkt till Mykonos. Du kan även köpa bara flygstolar hos dem om du så vill.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-02-11, 22:17
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Standard Sv: Mykonos i maj

Vad smart! Har inte ens tänkt tanken. Har nog tagit för självklart att om de inte flyger till Mykonos från Sverige så gör de inte det från Danmark heller. Men det är det ju såklart inte. Tack!!!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-02-12, 08:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Mykonos i maj

Citat:
Ursprungligen postat av Pyttan Visa inlägg
Hejsan!
Är det någon som har varit på ?
Är det lika galet då eller lugnare?
Funderar på att ta med mig min mamma(87 år)dit.
Helt seriöst!
Tacksam om någon vet.
Pyttan
Mykonos i maj tror jag absolut skulle passa både dig och mamma. Inte alls lika mycket folk som under sommaren. Mykonos stad är platt som en pannkaka och det är lätt att ta sig fram, även om man går med rullator. Jag åkte med min mamma för två år sedan (hon var då 80 och gick med rullator) till Santorini. Från Santorini åkte vi färja till Naxos, det gick jättebra. Om ni inte hittar någon charter från Kastrup, eller något inrikesflyg, går det att åka båt, speciellt med tanke på att din mamma åkt slalom på gamla dar.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-02-12, 11:25
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Standard Sv: Mykonos i maj

Ja det var just så jag tänkte, att det är en platt stad. Höjder är ju svårt för henne. Sen kan vi ta bussen till stränderna och då är det ju också platt. Hoppas bara att stränderna också är lite lugnare.
Vet du något bra ställe att bo på i Mykonos stad som inte ligger på höjden och som är öppet i maj?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-02-15, 08:40
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Mykonos i maj

Citat:
Ursprungligen postat av Pyttan Visa inlägg
Vet du något bra ställe att bo på i Mykonos stad som inte ligger på höjden och som är öppet i maj?
Tyvärr inte. När vi senast var på Mykonos bodde vi på ett ställe som jag inte kan rekommendera.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT