Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-02-19, 09:44
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sista minuten

Nu kommer jag här med en fråga som de på alla resebyråer skulle svara samma sak på, nämligen "det kan vi omöjligt säga, det varierar...". Tror jag.
Vad är då frågan, undrar ni kanske?

Jo, jag tänkte höra om det är någon som har koll på det här med hur det brukar se ut på sistaminuten-fronten under sommarhalvåret.

Vilka resemål återkommer i sistaminuten-listorna? Kreta brukar dyka upp, och Kos... och Rhodos... eller hur?

Jag är mest intresserad av Samos och Parga, har nämligen fått för mig att de brukar finnas på listorna emellanåt, men inte lika ofta som exempelvis Kreta. Anledningen till att jag undrar är att jag och min pojkvän som fattiga studenter inte kan boka någon resa i år utan drömmer om att sticka iväg på en sistaminuten.

Ja, vad tror ni, erfarna Greklandsresenärer?

Ha en trevlig dag, här i Umeå blir det till att pulsa i snön
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-02-19, 10:05
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Sista minuten

Ja visst är det underbart med riktig vinter. Tänk om nu solen kommer fram och vi får gnistrande vit snö med sol och klarblå himmel. Min erfarenhet av att ha läst sistaminuten tips i massor av år är att det runt skolstarten på hösten brukar vara ett bra tillfälle att komma iväg billigt. Jag reser själv till Parga i juni och har fått en resa för under 3400 kr för två veckor och trestjärnigt hotell. Jag noterade att My Travel som jag flyger med inte använder något av sina egna plan utan flyger tillsammans med Apollo i ett av deras plan. När många arrangörer delar på ett plan blir chansen till restresor mindre. Jag vet inte om det gäller för hela säsongen.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-02-19, 12:14
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Sista minuten

Hoppas verkligen att det blir några resor över i alla fall. Jag såg att du hade bokat den billiga resan till Parga i det gamla forumet för ett tag sedan och surfade då runt och kollade upp priser.
Ville även boka en resa, eftersom jag tyckte en del priser såg bra ut, men pojkvännen var smart och förklarade för mig att "Älskling, hur gärna du än vill att vi ska boka så GÅR det inte, för vi måste första få veta om vi får några sommarjobb och när vi i så fall ska jobba".

Så sant. Men så tråkigt. Ibland önskar jag att jag jobbade heltid året runt och visste med säkerhet att jag kommer att vara ledig den och den veckan, så man bara kunde boka. Men icke då, det får bli i framtiden.

Ja, visst blir det vackert när solen lyser och marken är vit. Hoppas denna härliga snö behagar ligga kvar så vi får uppleva många sådana dagar den närmaste tiden.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-02-19, 18:07
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Sista minuten

Du får hoppas på en varm och fin sommar i Sverige för då kan man göra riktiga fynd på billiga resor !!!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-02-19, 18:19
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Sista minuten

Ja, jag håller tummarna för det kan jag lova!
Men brukar det bli några resor till exempelvis Samos, kan man gissa sig till sånt om man tar tidigare somrar i beräkning?
Är lite sugen på att åka dit, verkar vara grönt och skönt.. men jag vet inte, har inte fått äran att besökan ön ännu.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT