Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-01-23, 21:15
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Bildgåtor

Har inte orkat eller haft tid att sätta mig in i det tekniska vid hanteringen av bilder. Går det att lägga in bildgåtor av bilder som jag har i min egen lilla dator dvs ej publicerade på internet?

Har i veckan fått en ny avancerad arbetsmobil Eriksson som får den gamla kära Nokiamodellen att skimra i ett nytt ljus. Det får bli den här veckans tekniska utmaning att ladda, ringa, smsa, ladda ner musik, fota och allt vad man kan göra med en telefon nuförtiden.

Eva
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-01-23, 22:31
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Bildgåtor

Absolut inte!

Men enklast möjliga gratisuppladdning utan inloggning e dyl är denna.

http://lagrebilder.no/index.php? Enklare blir det nog inte.

//PO
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-01-23, 22:34
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Bildgåtor

Och den är NORSK
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-01-23, 23:12
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Bildgåtor

Jepp, och enklast..

"Käre son, jej skönner att Du läser ille, så jej skriver litt sakte"

//PO
-Ikke blir det väl bråk över kölen nu da?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-01-24, 08:19
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bildgåtor

Av svaret tolkar jag det som att bilden inte går att lägga ut direkt från min dator så då får det nog vara. Tack ändå och jag kan norska.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-01-24, 09:38
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Bildgåtor

Eva, om servern som Kalimera ligger på, skulle kunna gå in i din dator och hämta bilden därifrån, skulle det vara en väldigt stor säkerhetsrisk. Det skulle ju innebära att din dator vore helt öppen via den servern, faktiskt för alla som tog sig tid att försöka gå in den vägen och se vad du har för spännande i datorn.

Nu finns det säkert experter som reagerar på att jag inte beskriver riktigt rätt, och så är det nog också, men i grunden och väldigt förenklat beskrivet är det faktiskt så.

Genom att lägga ut bara de bilder du vill visa för alla, på någon hemsida där kalimera-servern kan hämta dem, så får du med andra ord en säkerhet för att allt annat du har i din dator är skyddat. Om det fungerade så som du önskar att kalimera-servern kunde hämta bilder direkt ur din dator, skulle jag ALDRIG någonsin lägga ut en enda bild. Jag vill nämligen ha mitt datorinnehåll i fred!

Hoppas du tänker om och börjar lägga ut bilder. Jag känner på mig att du har många fina foton som skulle bli roliga bildgåtor!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-01-24, 17:01
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bildgåtor

Så du menar att när jag skickar in bilder tex vid en kalimerafototävling är min server vidöppen. Nej du det tror jag inte på. Problemet är väl att det inte går att skicka till ett forum via emailen. Mina bilder är rätt så ordinära som många andras men jag började resa tidigt till Grekland och har en del vid det här laget ganska gamla bilder. Tyvärr blir inte kvaliten så bra när bilder scannas in men Paxos 1982 eller Kos och kalymnos 1979 är rätt kul att titta på.

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-01-24, 17:23
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Bildgåtor

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Så du menar att när jag skickar in bilder tex vid en kalimerafototävling är min server vidöppen.
Nej, nej, nej, det menar jag inte alls. När du skickar bilder till en fototävling mejlar du dem ju till Janne och han lägger dem på servern som Kalimera ligger på, så att de kan visas på sajten. Då finns det inga länkar kvar till din dator via bilden, och din dator är med andra ord inte vidöppen. Inte heller servern som ditt mejl gick via.

Om du lägger en bild på en hemsida så gör du samma sak som Janne gör med dina tävlingsbilder, dvs du lägger dem på en server så att servern som Kalimera ligger på kan hämta dem varje gång de ska visas på sajten och i forumet.

Det som skulle göra din dator öppen är om servern som Kalimera ligger på skulle måsta hämta din bild från din dator varje gång någon ska se den i forumet. Så skulle det nämligen måsta vara om du inte först hade lagt upp den på en hemsida. Då skulle den datatekniskt fingerfärdige kunna komma in i din dator via bilden och servern som Kalimera ligger på.

Vet inte om jag lyckades förklara det nå bättre...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT