Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-04-03, 08:57
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Vista

Jag ska byta ut min bärbara dator mot en ny. Känner mig skeptisk mot Vista. Är det någon som har erfarenhet av det nya operativsystemet? Ska jag köpa en dator med Vista eller ska jag hålla kvar vid XP? Någon som vet om det utan problem går att använda gamla program i Vista?

Har ni tips på en bra laptop till rimligt pris tar jag tacksamt emot det.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-04-04, 19:54
Charlotte! Charlotte! är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Södertälje
Inlägg: 57
Standard Sv: Vista

Jag köpte en bärbar för ett par veckor sedan med Vista Home Premium. Funderade precis som du om det var dags att byta OS eller bo kvar i XP, men jag resonerade som så att jag behåller mina datorer i minst 3-4 år och under den tiden hinner XP bli utdaterat, eller åtminstone inte kännas helt fashonabelt. Ungefär som att ha singoallablus och volangkjol i sommar (alla vet att man köpte det för två år sedan, men om man bär upp den snyggt blir man förlåten och kan överleva ännu en säsong).

Tycker att det går bra, med några nya flashiga finesser som jag gillar. Använder Office 2007 och de andra vanliga nyttoprogrammen problemfritt. Fick dock konflikt när jag försökte installera det roliga strategispelet Civilization IV, och har inte lyckats lösas det ännu.

/Charlotte
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-04-04, 20:28
tramps avatar
tramp tramp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 210
Standard Sv: Vista

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Någon som vet om det utan problem går att använda gamla program i Vista?
Det finns nåt program som man kan tanka ner från Microsoft som kollar igenom datorn och alla program om man kan uppgradera. Kan kanske säga till om något program inte kommer att funka i Vista. Kolla att det finns nyare drivrutiner för all kringutrustning som kameror, skrivare osv, kolla på tillverkarnas hemsidor! Man uppgraderar väl normalt när man byter dator och om du inte väljer Vista nu får du kanske vänta 3-4 år till nästa dator!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-04-06, 09:18
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 680
Standard Sv: Vista

Många erbjuder ju pc med XP och fri uppgradering till Vista. Då kan du ju vänta med att uppgradera tills du känner dig säker. Funkar det inte med Vista, ja då är det "bara" att blåsa om pc:n med den medföljande cd:n som innehåller XP.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-04-10, 09:41
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Vista

Tack för era svar. Ska tänka lite till.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT