Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2022-07-20, 08:07
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Inställda resor och ändrade flygtider

Tror nog SAS överlever, det är för mycket prestige mm i det för de ska låtas gå omkull skulle jag tro, men visst kommer man undvika SAS framöver med tanke på alla problem, 3 strejker senaste åren nu mm. Lite förvånad de inte bara struntade i facken och gjorde en kontrollerad konkurs och rekonstruktion,

Fick även både ut och hemresa ändrad nyligen till att gå via Köpenhamn, tycks som de flyttat flygen som skulle gå tisdagar till måndagar istället, men tur i oturen så blev skillnaden i princip vi åker typ 1 timme tidigare ner och kommer hem en timme senare, ankomst är 10 min senare och hemresan 20 min tidigare än direktflyget så har svårt tänka mig en mindre ändring faktiskt, och biljettenra var så pass billiga när vi bokade
Svara med citat
  #62  
Gammal 2022-07-20, 10:29
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Inställda resor och ändrade flygtider

Det är väl nu och ett bra tag framöver som man verkligen ska välja SAS? Det är ändå en så pass stor och välrenommerad aktör i branschen som trots turbulensen nu ett tag, kommer att resa sig och fortsätta men dock med förändringar som kanske kommer att kännas då enorma mängder pengar måste pumpas in. Att svenska staten anser sig vägra bidra med mer kapital känns förhastat. Hellre det än investerare från Asien.


/ Hasse
Svara med citat
  #63  
Gammal 2022-07-24, 10:28
anncha50s avatar
anncha50 anncha50 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Tärnaby
Inlägg: 26
Standard Sv: Inställda resor och ändrade flygtider

Vi fick också vår utresa 6/9 kl 07:55 med SAS ändrad från direktflyg till Aten, till avresa kl 06:00 och mellanlandning med 1 h 15 min väntan på Kastrup, anländer nästan dockan exakt samma tid till Aten, som innan ändringen. Väljer alltid direktflyg.
Blir dock lite undrande om väskorna ej kommer fram till Aten med oss, vi har ju ej bokat hotellrum ännu i Grekland, så vi har ju ingen adress att skicka väskorna till. Dessutom brukar vi sällan välja öar med flyg.
Normalt bokar vi ej hotellrum, men senaste resan gjorde vi det. Kändes ”både och”, tryggt att ha ” tak över huvudet” speciellt om man åker till en liten ö med få boendealternativ. Men en del av tjusningen med båtluff är ju friheten. Verkar dock som det blivit svårare att hitta boende när man kommer fram, eller?
Har varit i kontakt med SAS ang ändringen och ev återbetalning av biljetterna, men vi har bestämt oss för att ” ha is i magen” och hoppas att SAS fungerar när vi ska resa och att omikron inte hindrar oss att komma iväg.
Svara med citat
  #64  
Gammal 2022-07-24, 15:27
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Inställda resor och ändrade flygtider

Citat:
Ursprungligen postat av anncha50 Visa inlägg
Men en del av tjusningen med båtluff är ju friheten. Verkar dock som det blivit svårare att hitta boende när man kommer fram, eller?
Det är inte alls som förr tyvärr. Många av de som står i hamnarna nuförtiden är där för att hämta gäster som har bokat i förväg.
Svara med citat
  #65  
Gammal 2022-07-25, 11:06
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Inställda resor och ändrade flygtider

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det är inte alls som förr tyvärr. Många av de som står i hamnarna nuförtiden är där för att hämta gäster som har bokat i förväg.
Det är väl bara i Parikia det lever kvar, känns det som...
Svara med citat
  #66  
Gammal 2022-07-25, 12:40
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Inställda resor och ändrade flygtider

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Det är väl bara i Parikia det lever kvar, känns det som...
I Katapola på Amorgos finns dom kvar. En del väntar på någon, men dom rumsraggar också. Maria på Pension Amorgos brukar gå ut, men hon har bara ett tiotal steg att gå. Denna bild är under lågsäsong, men i senast i maj när jag var där väntade många på Skopans ankomst. Dom har trevligt tillsammans och umgås.




Birgitta
Svara med citat
  #67  
Gammal 2022-07-25, 17:57
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Inställda resor och ändrade flygtider



Masse
Svara med citat
  #68  
Gammal 2022-07-25, 17:59
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Inställda resor och ändrade flygtider

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
I Katapola på Amorgos finns dom kvar. En del väntar på någon, men dom rumsraggar också. Maria på Pension Amorgos brukar gå ut, men hon har bara ett tiotal steg att gå. Denna bild är under lågsäsong, men i senast i maj när jag var där väntade många på Skopans ankomst. Dom har trevligt tillsammans och umgås.




Birgitta


Masse
Svara med citat
  #69  
Gammal 2022-07-26, 19:13
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Inställda resor och ändrade flygtider

Citat:
Ursprungligen postat av anncha50 Visa inlägg
Vi fick också vår utresa 6/9 kl 07:55 med SAS ändrad från direktflyg till Aten, till avresa kl 06:00 och mellanlandning med 1 h 15 min väntan på Kastrup, anländer nästan dockan exakt samma tid till Aten, som innan ändringen. Väljer alltid direktflyg.
Blir dock lite undrande om väskorna ej kommer fram till Aten med oss, vi har ju ej bokat hotellrum ännu i Grekland, så vi har ju ingen adress att skicka väskorna till. Dessutom brukar vi sällan välja öar med flyg.
Normalt bokar vi ej hotellrum, men senaste resan gjorde vi det. Kändes ”både och”, tryggt att ha ” tak över huvudet” speciellt om man åker till en liten ö med få boendealternativ. Men en del av tjusningen med båtluff är ju friheten. Verkar dock som det blivit svårare att hitta boende när man kommer fram, eller?
Har varit i kontakt med SAS ang ändringen och ev återbetalning av biljetterna, men vi har bestämt oss för att ” ha is i magen” och hoppas att SAS fungerar när vi ska resa och att omikron inte hindrar oss att komma iväg.
Mm jag var igår o köpte oss varsin kabinväska, såg på SAS får man ha både ett handbaggage och en mindre väska som "under seat bag" och den räknas inte mot vikten, men jag hade nog sett till packa i handbaggaget lite mer oavsett att vi nu fick mellanlandning, jag var i kontakt med SAS och kunde fått flytta utresan till måndagsflyget om jag ville, men hem blir det mellanlandning oavsett måndag eller tisdag och orkar inte meka med semestrar, parkeringar, katter samt hyrbilar mm så vi sa det vi åker enligt plan med mellanlandning , brukar också annars välja dirket numera
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT