Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Djur & Natur

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-10-25, 14:25
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Ovanlig kattmamma?

På septemberresan till Telendos stötte vi på den här kattmamman som ammade sina små ungar på ett för oss nytt sätt. Är det någon som sett den här varianten tidigare? Kanske är det bara vi som inte sett annat än liggande kattmammor.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-10-25, 14:46
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Ovanlig kattmamma?

Men vilken underbar bild.. ...den varianten har jag nog inte sett tidigare.. nej!!..

Sunny (som älskar katter och därför trivs så bra i Grekland, där det ju finns massor att gosa med)..
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-10-25, 14:54
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: Ovanlig kattmamma?

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Men vilken underbar bild.. ...den varianten har jag nog inte sett tidigare.. nej!!..

Sunny (som älskar katter och därför trivs så bra i Grekland, där det ju finns massor att gosa med)..

Åh Sunny, jag önskar du varit med oss i september. Aldrig har jag sett så många och så underbart söta katter som då. Jag fick verkligen mitt kattbehov mättat med råge.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-10-25, 15:06
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Ovanlig kattmamma?

Citat:
Ursprungligen postat av AGGE Visa inlägg
Åh Sunny, jag önskar du varit med oss i september. Aldrig har jag sett så många och så underbart söta katter som då. Jag fick verkligen mitt kattbehov mättat med råge.
Lika på Amorgos och Naxos.. såg särskilt mycket kattungar.. som de här fina uppe i byn Potamos på Amorgos..




Sen uppe i byn Lagada på Amorgos när jag var på O'Nicos taverna tog kocken med mig till baksidan av huset och visade mig en kattmamma med sina helt nyfödda ungar... jag vart så förtjust så jag glömde att fota.. ..

Ett besök på Telendos och Kalymnos lär det också bli framöver...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-10-25, 15:15
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: Ovanlig kattmamma?

Klart du ska komma till Telendos/Kalymnos Sunny! Här kommer en aptitretare till. En av favoritkattungarna som hade för vana att parkera sig för eftermiddagsvila bland souvenirerna, den här gången i en keramikskål.
Snacka om sötchock!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-10-25, 15:20
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Ovanlig kattmamma?

Jag har sett det i Grekland. Antingen är nog honan för vaksam för att ligga ner, eller så är ungarna omättliga och passar på så fort de får minsta chans.

Mina katter var 9 månader när vi köpte dem, men vi fick bilder av dem som ungar av säljaren. På en bild får mitt älskade matvrak en riktig hurring av sin mamma, som sitter som honan på din bild. Deras matte skrev att han just fick däng för att han ville äta en extra gång.

Fina bilder, både dina och Sunnys!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-10-25, 15:22
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Ovanlig kattmamma?

...den souveniren skulle jag gärna köpt med katten inkluderad!.. ..
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-10-25, 15:49
Annwi Annwi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Västkusten
Inlägg: 193
Standard Sv: Ovanlig kattmamma?

Åh så fina bilder!
Det har blivit några kullar med kattungar under årens lopp och alla kattorna har suttit som den fina honan på bilden när ungarna diat. Men aldrig de första veckorna utan sedan, när de blivit lite äldre och när kattan varit på språng eller väldigt irriterad på sina ungar. Vi hade en gång en liten hane, han var minst i kullen trots att han åt oavbrutet. Han diade hängandes i sin mamma när hon gick omkring! Han var jättesvår att avvänja också. Nu är han en riktigt gammal tjockis!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-10-25, 16:04
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: Ovanlig kattmamma?

Det var definitivt i avvänjningsstadiet. De fick en hurring emellanåt när de ville komma till och sutta så mamman försökte nog så gott hon kunde.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT