Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-06-29, 09:12
rebase rebase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 209
Standard outlook express Datakunnig?

Jag har Windows XP o mailprogram outlook express. Följande text får jag upp när jag försöker komma in.
Programmet kunde inte öppna lagret för outlook. Det finns inte tillräckligt minne eller så är hårddisken full. När jag då trycker på OK kommer denna text fram. Det gick inte att starta Outlook eftersom MSOE.DLL inte kunde initieras. Jag ringde Microsoft för att få hjälp. Dom vill ha över 600 kr för att hjälpa mig. Det känns som jag är lite för snål för de
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-06-29, 13:03
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: outlook express Datakunnig?

Hm!! Det förefaller som om din dator av outgrundlig anledning nu försöker kommunicera med Outlook i stället för Outlook Express.

Jag föreslår att du avinstallerar Outlook Express och gör en nyinstallation därefter. Programvaran finns på XP-installationsskivan. Under installationen får du säkert frågan om Outlook Express ska vara standardprogram för epost- Svara då ja.

Ett annat ofta fungerande knep, det är att du gör en systemåterställning av XP till datum när du vet att Outlook Express fungerade.
Kommandon;
Start- Hjälp och support- använd systemåterställning. Välj datum när du vet allt funkade som det ska. Resten fungerar helt automatiskt.

Alternativ 3; Gå in på Microsofts hemsida och välj Outlook express. Välj sedan uppdatera.

Ja, det finns flera alternativ,men något av de ovan angivna förmenas fungera.

Arne


Direkt från Stugan på Skäret i oförskämt bra väder.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-06-29, 13:27
cribbelini cribbelini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Västerås
Inlägg: 42
Standard Sv: outlook express Datakunnig?

Ett annat råd: Sluta använda lokala mailprogram, använd istället din leverantörs webbmail. Eller ännu bättre, använd hotmail. Då kommer du aldrig tappa några mail när datorn t.ex krashar...

Hej hopp! Glad Sommar.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-06-29, 19:15
rebase rebase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 209
Standard Sv: outlook express Datakunnig?

Chribbelini. Jag har webbmail så jag sitter inte i sjön. Det bara stör mig att jag inte kommer in på outlook som tidigare.
Arne, först vill jag tacka Dig för Dina trevliga reseskildringar. Jag läser dom med förtjusning varje gång.
För fyra år sedan, när jag gick i pension, skaffade jag hemdator för första gången. Min dotter hjälpte mig då med installationen. Vem tänkte då på att man skulle spara skivan, tyvärr inte jag.
Systemåterställning gick tyvärr inte.
Jag googlade på Microsoft min hittade inget speciellt om outlook express. Ialla fall inget som jag vågade klicka på

Hälsningar från Götet som idag haft 24-25 grader varmt.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-06-29, 19:24
cribbelini cribbelini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Västerås
Inlägg: 42
Standard Sv: outlook express Datakunnig?

Citat:
Ursprungligen postat av rebase Visa inlägg
Chribbelini. Jag har webbmail så jag sitter inte i sjön. Det bara stör mig att jag inte kommer in på outlook som tidigare.
Arne, först vill jag tacka Dig för Dina trevliga reseskildringar. Jag läser dom med förtjusning varje gång.
För fyra år sedan, när jag gick i pension, skaffade jag hemdator för första gången. Min dotter hjälpte mig då med installationen. Vem tänkte då på att man skulle spara skivan, tyvärr inte jag.
Systemåterställning gick tyvärr inte.
Jag googlade på Microsoft min hittade inget speciellt om outlook express. Ialla fall inget som jag vågade klicka på

Hälsningar från Götet som idag haft 24-25 grader varmt.
OK! Microsoft har lagt ned Outlook Express men om du installerar Microsofts Live Essentials, så får du bland annat med en ny mailprogramvara som jag tror heter Live Mail eller nåt sånt... Kanske värt att prova?

Hoppas det löser sig.

Västerås 27 klockan 19.30 jihooo!!!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-06-30, 18:53
BSRs avatar
BSR BSR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Nyköping
Inlägg: 33
Standard Sv: outlook express Datakunnig?

Hej! Du kan också använda Gmail som är bra. Gå in på Google och öppna ett konto som är gratis. Du får då all information du behöver.
Hälsningar
Bengt
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-06-30, 21:37
rebase rebase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 209
Standard Sv: outlook express Datakunnig?

Tack för info BSR
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT