Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-07-17, 13:19
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Under 60 dagar kvar!

Som jag längtar! Har äntligen hamnat under 60 dagar! Nu går det fort de dagar som är kvar. Men först ska jag njuta av den svenska sommaren och mina tre kvarvarande semesterveckor. Det kommer inte att bli många knop gjorda...

Det ska bli spännande att visa mitt paradis för min kusin som åker med till Grekland och Kalymnos för första gången!

/Eva
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-07-18, 11:38
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 764
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Utrolig flott på Kalymnos nå. Ikke en dag under 30 grader og litt vindt gjør livet fantastisk!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-07-18, 11:44
Sevasti & Elenis avatar
Sevasti & Eleni Sevasti & Eleni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Blekinge o Skåne
Inlägg: 334
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av kirtor Visa inlägg
Utrolig flott på Kalymnos nå. Ikke en dag under 30 grader og litt vindt gjør livet fantastisk!



Så härligt! Hoppas det håller i sig tills vi åker dit om 50 dagar

Längtan dit är stor
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-07-18, 13:36
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av kirtor Visa inlägg
Utrolig flott på Kalymnos nå. Ikke en dag under 30 grader og litt vindt gjør livet fantastisk!
Kan förstå att det är ljuvligt! Men över 30 grader är lite för varmt för mig...
20-25 grader är lagom temperatur! Fast just nu, med vädret i Sverige skulle jag nästan föredra vad som helst...

/Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-07-18, 16:29
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Så trist Blu Sky Hoppas du får ersättning! När sådant här händer, blir man ju omskakad, man tror ju inte att det skulle hända

Det är nog dags för oss alla och tänka lite mer på säkerheten när vi åker iväg

Hoppas allt ordnar sig! Ha det så bra!

Riitta
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-07-18, 16:42
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Verkligen trist med inbrott och annat liknande. Man blir så arg! En vän till oss skulle komma från Aten och på Metron blev han av med plånbok och biljett. Det är en oerhörd skymf att stjäla , inte bara för det man blir bestulen på också utan för fräckheten att ge andra bekymmer och i många fall ångest.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-07-18, 18:56
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av bluesky Visa inlägg
Høres helt herlig ut Kommer snart ned igjen. Har vært hjemme og ordnet med finanser etter ranet jeg ble utsatt for på Kalymnos 7.juni. Hjemme i leiligheten ,mens jeg selv var hjemme. Jeg var på vaskerommet og vedkommende kom seg inn på soverommet. Mistet 1300 euro, to visa kort og en ekstra nøkkel til hoveddøra. Nye låser er på plass og andre sikkerhetsanordninger på dørene. Anmeldte det til politiet selvsagt. De gav meg et tlf.nr og beskjed om å ringe neste gang det skjer.!!! Shit happens.....

Vi ses om ikke så lenge Ewa og dere andre. Ha en fin sommer uansett hvor dere er.

Så tråkigt! Jag blir så sint!
Att det ska behöva hända på vår ö, det hade jag inte i min vildaste fantasi kunnat tro! Då blir det till att tänka till när det gäller pengar och plånbok när vi är där. Men det ska absolut inte få förmörka mina och, hoppas jag, andras resor till vårt paradis! Det stoppar oss inte! Så det så!

För många år sedan när Ingwor och jag åkte busstaxi från stan sa chauffören till oss att vi inte skulle ha väskan med plånboken i bagaget. "Det finns turister som inte är så nogräknade..." Idag kanske vi får tänka lite annorlunda...

Jag hoppas att du fortsättningsvis inte ska behöva vara orolig. Du får se till att låsa om dig när du är hemma, trist men vad ska man göra? Hoppas i vilket fall att du mår bra, vilket är huvudsaken. Tur också att Torbjörn kom dagen efter!

Många kramar och så ses vi i september,
Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-07-19, 21:14
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 764
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Må jo også kommentere dette. Her vi bor sover vi med vinduer åpne osv. Ser ut til at vi må passe bedre på. Ikke veldig trivelig nei.

Ellers føler jeg meg veldig trygg her på Kalymnos, men skal være mer påpasselig nå.

Det meste av heten er over nå, iallfall for en stund. 27 grader nå i kveld og det kjennes bare veldig deilig.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-07-20, 09:25
PlatyYialoss avatar
PlatyYialos PlatyYialos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 61
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Ja jag instämmern det är lite "svalare" nu sedan några dagar tillbaka men det är fortfarande "underbart" varmt. Vi som bor i Plati Gialos har det dock rätt härligt upp på vårt lilla berg med en svalkande bris om kvällarna, det kan inte bli så mycket bättre.

På tal om bättre. På stranden i Emborios kom det för några dagar sedan en kinesisk kille på stranden och erbjöd massage. Vi nappade på erbjudandet och fick 50 min helkroppsmassage för Euro 30 på stranden, rekommenderas verkligen. Efter att vi hade testat så stog hela starnden på kö.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-07-20, 17:31
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av bluesky Visa inlägg
Denne kinesiske massøren gjør det bra på stranden i Myrties også. Hver dag er han å finne i Emporio, Kalamies, Arginonta, Massouri, Myrties, Melitsacha og Telendos. Kantouni også tror jeg. Han sykler denne ruten hver dag. Ikke moped men vanlig tråsykkel!! Han tar båt til Telendos da....!
Været høres perfekt ut. Gleder meg veldig til å reise ned igjen om ikke så lenge, og da skal jeg være der lenge....Helt til stranden i Myrties er tom for solsenger og litt til...

God sommer alle Kalymnos venner.
God sommar till dig med, Jorunn! Vi ses i september!
Kram,
Eva
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-07-21, 17:18
Sevasti & Elenis avatar
Sevasti & Eleni Sevasti & Eleni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Blekinge o Skåne
Inlägg: 334
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av bluesky Visa inlägg
Denne kinesiske massøren gjør det bra på stranden i Myrties også. Hver dag er han å finne i Emporio, Kalamies, Arginonta, Massouri, Myrties, Melitsacha og Telendos. Kantouni også tror jeg. Han sykler denne ruten hver dag. Ikke moped men vanlig tråsykkel!! Han tar båt til Telendos da....!
Været høres perfekt ut. Gleder meg veldig til å reise ned igjen om ikke så lenge, og da skal jeg være der lenge....Helt til stranden i Myrties er tom for solsenger og litt til...

God sommer alle Kalymnos venner.


Hej Jorunn.

Så tråkigt att läsa om det inbrott/rån som du råkade ut för. Man blir bara så arg Hoppas att du kan lägga det bakom dej så småningom och att du får en trevlig, lång vistelse på vår sköna ö

God sommar önskar vi dej också Vi ses väl i september.

Siw, Lena o Ulf
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-07-26, 20:56
Astris avatar
Astri Astri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 223
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Det var ille det som hendte deg, Jorunn! Håper det var en engangsforeteelse. Håper at vi sees på flyet nedover. Er spent på hva doktoren sier til å reise, men håper på det beste
Astri
Svara med citat
  #13  
Gammal 2012-07-31, 13:32
Monica G Monica G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 55
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Hej, har förtvivlat letat i dina inlägg var du bor när du är på Kalymnos men hittar inget, är det lite hemligt? Jag har bott privat på berget i Myrties/Massouri med underbar utsikt men dödens många trappsteg ner till världens bästa frukost, det var bra föralldel men man får ha bra flås:-) Tror det heter Melinas apartments. Har du både utsikt och frukost får du gärna berätta, tack snälla.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2012-07-31, 14:49
Monica G Monica G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 55
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av bluesky Visa inlägg
Vet ikke om det er meg eller Hjalta99 du mener, men jeg har min egen private leilighet i Myrties . Den kjøpte vi i 2005. Så jeg har både utsikt og frokost, men den må jeg lage selv
Har en sommer bodd på Melinas, og det var mange trapper. Bra trim var det ihvertfall, og en fantastisk utsikt.
Oj sorry, jag är inte så van, jag är lite ny ännu. Jag tänkte nog mest fråga Hjalta99 som verkar ha bott många gånger och hittat en pärla eftersom hon återvänder, men alla tips mottages tacksamt.
Egen lägenhet låter fantastiskt och med utsikt och frukost på köpet, lucky you!
Ja Melinas är ett alternativ absolut, med 103 höga trappsteg..
Svara med citat
  #15  
Gammal 2012-07-31, 20:09
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av Monica G Visa inlägg
Hej, har förtvivlat letat i dina inlägg var du bor när du är på Kalymnos men hittar inget, är det lite hemligt? Jag har bott privat på berget i Myrties/Massouri med underbar utsikt men dödens många trappsteg ner till världens bästa frukost, det var bra föralldel men man får ha bra flås:-) Tror det heter Melinas apartments. Har du både utsikt och frukost får du gärna berätta, tack snälla.
Hej Monica!
Det är två ställen som "gäller" för mig, i första hand Agelica som hör till Babis Snackbar i Myrties. Det ingår ingen frukost men det finns att köpa i baren. Jag trivs väldigt bra med att bo där! Vi fixar alltid vår egen frukost, tar med nescafe från Sverige och så köper vi bröd, grönsaker och ägg. Klart!


Och så är det Atlantis i första lilla backen mot Massouri från Myrties. Trappor dock... en eller två st beroende vilken våning du väljer. Ingen frukost här heller, den får man fixa själv.

Sen finns ju även Nefeli, fast där är jag osäker på utsikten. Har inte bott där själv men många tycker att det är jättetrevligt där. Bröderna är ju så härliga!

Det finns ju hur många ställen som helst bara man tittar sig omkring. Be att få titta på olika ställen när du är där, så du vet till nästa gång du åker dit... och kanske boka i förväg.

Hoppas att jag kunde hjälpa till något lite!

/Eva - som bokat Agelica igen i september
Svara med citat
  #16  
Gammal 2012-07-31, 22:40
Monica G Monica G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 55
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Hej och tack snälla du, hjälpsamt känns det men klokare vet jag inte om jag blev. Agelica ligger rmitt emot affären/bussen om jag inte minns fel, ser jättefint ut. Atlantis ser också jättefint ut. Och Melinas är också jättefint för världens finaste utsikt men 103 trappsteg... Jag tror jag ska prova Agelica bara för att du säjer det och för att det är så nära till Telendos affären bussen och Massouri, min tid är ju begränsad. Och för att man kan få frukost:-)
1000 tack igen, säj till om jag kan vara till hjälp med annat.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2012-08-01, 11:16
Monica G Monica G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 55
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Ha! Fullbokat!! Man ska inte tro man är nåt och ta saker för givet
Svara med citat
  #18  
Gammal 2012-08-01, 11:46
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av Monica G Visa inlägg
Ha! Fullbokat!! Man ska inte tro man är nåt och ta saker för givet
Så synd! När ska du åka?
Agelica/Babis Bar är det mest centrala i Myrties, nära till allt! Men bor man i Myrties är det ju nära till ALLT !
Har du testat Atlantis? Få se, det finns något som heter Villa Myrtia också, kolla på nätet. Du kanske kan få tips av killarna på Babis också om boende.

/Eva
Svara med citat
  #19  
Gammal 2012-08-01, 12:00
Monica G Monica G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 55
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Det ordnar sig säkert, måste ju faktiskt inte boka, då låser man ju upp sej. Vi är egentligen nöjda om det är rent och säng&dusch ingår. Vi är troligen där 10-15 september nånting. Ska kolla lite på dina andra förslag annars får det bli som det blir.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2012-08-01, 13:44
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Nu stjäl jag också lite av Hjaltas tråd.

Är det någon som vet ett bra ställe som har WIFI? I Massouri alltså.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT