Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-07-17, 13:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kalymnos, chartervarning?

Helt klart finns en sk "kalimeraeffekt" både om öar och hotell. Vissa boenden på populära öar har ju verkligen fått sin försörjning delvis säkrad tack vare att det skrivits om dem här, som t ex Honeymoon på Santorini och Eleni Rooms på Amorgos...Säkert inget fel i detta, de är bevisligen bra, men själv skulle jag aldrig boka där om jag var på dessa öar...
Jag rekommenderar gärna bra boenden på de öar jag varit på och gör det med glädje, men eftersom vi åker till öar och på fastlandet dit inte så många här åker och då vi vill ha enkla boenden utan pool bar mm så blir det liksom ingen större Kalimeraeffekt av detta tack och lov... Möjligen har Nikoleta på Tinos fått en del gäster genom mig och det är då jag fått förfrågningar om adress o telnrtill henne i min inbox... Men lika många som gillar hennes boende, lika många vill ha något annat som havsutsikt och /eller pool och det har hon inte.

Jag läser väldigt noga på om öarna jag ska till och letar sen på nätet efter boende som ser ut att ha det vi önskar. Sällan bokar jag boende bara på rekommendationer här....det är kul att leta själv!

Lissi
Svara med citat
  #22  
Gammal 2011-07-17, 14:45
bluesky
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Kalymnos, chartervarning?

Hei Lissi. Ser ut til at vi liker samme type hotell. Men hva kjennetegner et bra hotell, taverna,bar,strand, reisemål osv.? Er det fordi det gode senger, god mat, bra musikk,sand/stener, flyplass.......? Eller kan det være bra pga.folkene som driver stedene som gjør de spesielle? Derfor er det kanskje viktig at beskrivelser er så nøyaktige som mulig. Det er ikke feil å anbefale noe, men info bør være korrekt og så objektiv som mulig. Og det er ikke lett! Derfor er det også viktig at de som ber om råd forteller nøye hva de ønsker for sin ferie.
Jorunn
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT