Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-08-01, 17:03
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Nu stjäl jag också lite av Hjaltas tråd.

Är det någon som vet ett bra ställe som har WIFI? I Massouri alltså.

Hahaha! Tillåtet!

/Eva
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-08-02, 08:25
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 286
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Nu stjäl jag också lite av Hjaltas tråd.

Är det någon som vet ett bra ställe som har WIFI? I Massouri alltså.
I Massouri vet jag ej, men På Nadir rockcafé, gränsen Myrties / Massouri. Även på Nefeli, Babis i Myrties. På Telendos finns det på On the Rocks och Aigena Telendos Man kan vara uppkopplad mycket (finns säkert på fler ställen också)

Mia
Svara med citat
  #23  
Gammal 2012-08-02, 10:14
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

WIFI på tavernaen i bygget ved siden av Maria & Sevastis i Massouri, og antakelig også på Sunrise tvers over veien.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2012-08-02, 18:32
Monica G Monica G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 55
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Och nu tryckte mitt otåliga jag till på ett hotell som heter Oasis som typ INGEN har rekommenderat. Haha vad ska det bli av detta. Läste bara frukost ingår, seaview och ett rum kvar. Är man hungrig så är man..tack alla för förslag och Hjalta för att jag kanske förstörde din tråd lite grann
Svara med citat
  #25  
Gammal 2012-08-02, 18:41
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av Monica G Visa inlägg
Och nu tryckte mitt otåliga jag till på ett hotell som heter Oasis som typ INGEN har rekommenderat. Haha vad ska det bli av detta. Läste bara frukost ingår, seaview och ett rum kvar. Är man hungrig så är man..tack alla för förslag och Hjalta för att jag kanske förstörde din tråd lite grann
Hahaha! Ingen fara, det är kul när det händer nåt! Där ser man vad "samtal" kan mynna ut i ! Och det är ju så det ser ut i det riktiga livet också!
Hoppas att det blir bra med Oasis, var ligger det nånstans? Finns det någon hemsida?

/Eva
Svara med citat
  #26  
Gammal 2012-08-02, 18:55
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Oasis ligger i Masouri, strax söder om torget, mitt i och på promenadhåll från allt ...
Svara med citat
  #27  
Gammal 2012-08-02, 22:03
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Oasis ligger i Masouri, strax söder om torget, mitt i och på promenadhåll från allt ...
Tack, Monica!
Jag surfade på Oasis Kalymnos och hamnade på Ving så jag kollade in hotellet. Kommer ihåg nu att vi går förbi där när vi varit i Massouri. Det har sett lite "ödsligt" ut ibland... Men fint är det! Det finns ju så många hotell och studios så det är svårt att välja ibland. Då tar man det säkra före det osäkra... Men jag är så sugen på Villa Myrtia! Får kanske fundera på det nästa gång...

/Eva
Svara med citat
  #28  
Gammal 2012-08-02, 22:32
Monica G Monica G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 55
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Aha, ett charterhotel. kanske inte jättekul. Men jag tyckte läget verkade bra. Hemsida är nog att ta i http://www.kalymnosholidays.com/oasis/index.htm hittade denna men bokade på booking.com
Undrar om man kan bo dåligt på Kalymnos egentligen, man är ju ute hela tiden...jag ska kolla dina andra tips också, nu har vi ju garanterat tak över huvudet om det regnar, och utsikten den efterlängtade.... hade nog velat bo på ett lite mindre pensionat egentligen..utan tv men med yogurt&honungsfrukost !!
Svara med citat
  #29  
Gammal 2012-08-03, 15:57
rvhs avatar
rvh rvh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 126
Standard Re: Under 60 dagar kvar!

Acropolis Hotel i Masouri har gratis internet. Använder det nu Nyrenoverat fräscht rum med stor altan med utsikt över Telendos. AC och TV. Ligger på huvudgatan strax efter Plaza. €35 i högsäsong! Rekommenderas!
Svara med citat
  #30  
Gammal 2012-08-03, 18:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Re: Under 60 dagar kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av rvh Visa inlägg
Acropolis Hotel i Masouri har gratis internet. Använder det nu Nyrenoverat fräscht rum med stor altan med utsikt över Telendos. AC och TV. Ligger på huvudgatan strax efter Plaza. €35 i högsäsong! Rekommenderas!
Tack för tips Robert! Precis vad jag letade efter.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2012-08-03, 21:02
rvhs avatar
rvh rvh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 126
Standard Re: Under 60 dagar kvar!

Oasis ser för övrigt inte så illa ut heller! Läget är i princip detsamma som Acropolis. Kan även meddela att Anna Express fungerade utmärkt mellan Agia Marina på Leros och Myrties! Det tog sedan ca 15-20 minuter att långsamt gå upp till Acropolis. Janne, när du bokar (om du bokar), be om ett rum högst upp för bästa utsikt!
Svara med citat
  #32  
Gammal 2012-08-03, 23:53
Monica G Monica G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 55
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Mera tack, jag känner mej nöjd och tror jag går på känlsa, Oasis kostar nog ungefär detsamma. Ibland blir det rätt och bland inte, ska bli spännande.
Svara med citat
  #33  
Gammal 2012-08-07, 13:44
Anna-L Anna-L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Karlskoga
Inlägg: 25
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Vi bor alltid på Kalymnos Village när vi är där. Trevliga studios med stor altan, utsikt mot havet o Telendos. Fint litet poolområde. Frukost o AC ingår i priset när man bokar privat. Vi betalade 50 Euro/natt för detta. Ligger upp till vänster om man går mot Myrties från Massouri, precis innan "gyros"-shoppen o nästan mittemot Aegan Restaurant.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2012-08-08, 20:14
Monica G Monica G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 55
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av Anna-L Visa inlägg
Vi bor alltid på Kalymnos Village när vi är där. Trevliga studios med stor altan, utsikt mot havet o Telendos. Fint litet poolområde. Frukost o AC ingår i priset när man bokar privat. Vi betalade 50 Euro/natt för detta. Ligger upp till vänster om man går mot Myrties från Massouri, precis innan "gyros"-shoppen o nästan mittemot Aegan Restaurant.
Det ser också fint ut även om målaren nog inte var inne i sin dystra period när han dekorerade rummen...
Ska titta på detta också när vi kommer. Om inte annat så till en annan gång kanske. Tack för tips!

Mvh Monica
Svara med citat
  #35  
Gammal 2012-08-09, 10:22
Anna-L Anna-L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Karlskoga
Inlägg: 25
Standard Sv: Under 60 dagar kvar!

Haha nej de är färggranna - vi ber alltid om högst upp - det är 4 studios uppe o 4 nere. Kantouni har vi bott i - "the orange room".
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT