Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2006-12-13, 08:11
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 320
Standard Sv: Planer för 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Sofie.K Visa inlägg
Ni som reser mer än fem veckor på ett år, hur får ni semesterdagarna att räcka till?

Reser man maj-juni så är det fullt av helgdagar och klämdagar som minskar semesteruttaget.

Sen kan man ha turen att jobba på en arbetsplats där man får omvandla semesterdagstillägget till extra ledighet vilket för mej innebär sammanlagt 37 semesterdagar.

bosse
Svara med citat
  #42  
Gammal 2006-12-13, 08:53
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Planer för 2007

Klämdagarna och dag före storhelger är vanliga arbetsdagar för många i offentlig sektor. Det är mer än 10 år sedan de blev vanliga arbetsdagar även för tjänstemännen i det landsting där jag arbetar så även dessa dagar går det semesterdagar.

Eva
Svara med citat
  #43  
Gammal 2006-12-13, 09:38
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 320
Standard Sv: Planer för 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Klämdagarna och dag före storhelger är vanliga arbetsdagar för många i offentlig sektor. Det är mer än 10 år sedan de blev vanliga arbetsdagar även för tjänstemännen i det landsting där jag arbetar så även dessa dagar går det semesterdagar.
Så är det säkert för många men inte för mej och det var det jag svarade på.
Jobbar också inom det offentliga.

bosse
Svara med citat
  #44  
Gammal 2006-12-13, 10:36
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Planer för 2007

Som lärare med en arbetsvecka under terminerna på minst 45 timmar så har vi ju sportlov, och påsklov som är inarbetat tid och dessa har jag när barnen flugit ut börjat använda till Greklandsresor...Tyvärr måste ju vi som är lärare alltid åka på loven då det är dyrast, men yrket har ju andra fördelar så jag klagar inte.. Dessutom är Grekland så underbart "off season"
Man får pussla med dagar och även ibland ta tjänstledigt utan lön som jag kommer att få göra i vår för en resa.

Lissi
Svara med citat
  #45  
Gammal 2006-12-13, 10:57
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Planer för 2007

För min del blir det jul i Spanien, sedan lutar det åt nyår i Larissa. Ska bli spännande att vad de gamla grekerna har för sig på nyårsnatten. Sedan blir det Thailand eller Karibien i januari och Paris och London i februari.

Vad gäller resten av året är det fortfarande ett oskrivet blad - jag gillar nämligen inte att planera!

En ny grekisk ö måste dock läggas till på listan. Är grymt sugen på Amorgos.

Senast redigerad av anoula den 2006-12-13 klockan 11:38.
Svara med citat
  #46  
Gammal 2006-12-13, 11:28
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Planer för 2007

Bokade 07-resan rekordtidigt. Nyss hemkomna från Spanien (hmm...) bokade vi den 2/7 i år nästa års öluff, vilken sker mellan den 17/6 och 1/7.

Glädjande nog kommer vi att ha sällskap med två andra familjer under hela/ eller delar av öluffen.

Förra gången körde vi det barnvänliga temat: Naxos, Kouf. och Antiparos. Naxos står på listan även denna gång - vi vill återvända och visa ön för våra vänner. Funderar på att komplettera med Paros (Naossa eller stället söder om Parikia), Sifnos (hur är det där tro?- ständerna verkar fina) eller Syros (Arne mfl har beskrivit Kini på ett lockande sätt)

Det är en lisa för själen att ha bokat en resa och kunna sitta och drömma om Grekland...

Det blir nog också en sväng till London för att se Arsenal i år igen...
Hälsningar från ett f.n. vårlikt Halmstad

/Magnus
Svara med citat
  #47  
Gammal 2006-12-13, 12:18
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Planer för 2007

Citat:
Ursprungligen postat av lemon Visa inlägg
bokade vi den 2/7 i år nästa års öluff
Ja, det får man nog säga är rekord
Svara med citat
  #48  
Gammal 2006-12-13, 13:42
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Planer för 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Bossew Visa inlägg
Så är det säkert för många men inte för mej och det var det jag svarade på.
Jobbar också inom det offentliga.

bosse
Skönt för dig. Ni måste ha starka fackföreningar som orkar stå emot arbetsgivarnas krav. Lediga em före helgadgar och klämdagar inarbetade var något som facket förhandlade fram åt oss en gång för länge sen och sen gav tillbaka utan allt för mycket bråk.

Så vi arbetar den fulla tid som arbetstidslagstiftningen medger. Dvs 42 timmars arbetsvecka vintertid och 38.5 mellan 15 maj och 15 sept är det som normalt gäller samt 30 till 33 semesterdagar beroende på ålder.

Eva
Svara med citat
  #49  
Gammal 2006-12-13, 13:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Planer för 2007

Citat:
Ursprungligen postat av anoula Visa inlägg
För min del blir det jul i Spanien, sedan lutar det åt nyår i Larissa. Ska bli spännande att vad de gamla grekerna har för sig på nyårsnatten. Sedan blir det Thailand eller Karibien i januari och Paris och London i februari.
Verkar som du har mycket trevligt att se fram emot.

Eva
Svara med citat
  #50  
Gammal 2006-12-13, 15:40
aake aake är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Hofors
Inlägg: 132
Standard Sv: Planer för 2007

Kalimèra!
I rosenrött jag drömmer-----Åter till Kreta i slutet av maj och två veckor framåt. Har tappat räkningen på hur många gånger jag varit där. Får aldrig nog!
aake
Svara med citat
  #51  
Gammal 2006-12-13, 17:00
Carina Carina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Iggesund
Inlägg: 569
Standard Sv: Planer för 2007

Höstresan 2007 är bokad två veckor till Molivos, Lesvos avresa 29 augusti. Vi var där 2004 och vill gärna komma tillbaka.

Vårresan får bli en vecka med lämpligt pris som dyker upp, Skopelos lockar dit har vi inte varit men Kefalonia igen kanske, det vore inte så dumt.

Carina

som arbetar i den privata sektorn och har därför 25 dagars semester plus möjlighet att använda komp och arbetstidskonto till ledig tid.
Svara med citat
  #52  
Gammal 2006-12-14, 08:45
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 370
Standard Sv: Planer för 2007

2007 har vi inga greklandsresor inplanerade Vi styr mot Kroatien istället

Skulle det helt plötsligt trilla pengar från skyn så är jag den förste som letar upp ett flyg som går till Kreta

Trevlig resa till allihopa!

Hälsningar Stinab
Svara med citat
  #53  
Gammal 2006-12-14, 17:14
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Planer för 2007

Jajamen! Planer finns!

I slutet av april är det meningen att personalen från min skola får faktiskt använda skolutvecklingspengar (ett EU-projekt) till en 4-dagars studie-/upplevelseresa Har ALDRIG någonsin under min 30-åriga karriär fått denna möjlighet tidigare, så nu hoppas jag att det bär till Lissabon (mitt val). Vi har fått tre alternativ att rösta på, så det KAN bli även Prag eller Budapest. Spelar egentligen ingen roll för mig, eftersom jag inte har besökt någon av dessa städer. Mest troligt får vi veta först efter jullovet vilken stad det blir.

Sedan har vi ju redan bokat en 12-dagars resa i maj till Kreta/Karpathos (favoriter i repris). Nu vill vi uppleva våren/försommaren i Grekland. April-resan i våras gav mersmak!

Helt klart vill vi komma iväg även i september/oktober, men ingenting är bokat än så länge...Vill väldigt gärna ha en billig resa, helst till Sporaderna (Skopelos/Alonissos) eller Dodekaneserna (Rhodos med omnejd). Vi får se

Ivi
Svara med citat
  #54  
Gammal 2006-12-14, 17:51
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Planer för 2007

Vi har också ett par resor inplanerade.

Först bär det av till Rom, fyra dagar på Sportlovet. Vi är ett gäng på sex personer som åker då.
I juni, direkt efter skolavslutningen, blir det båtluff för mig och sambon. Efter mycket velande hit och dit har vi nu bestämt oss för Samos, Ikaria och Fourni.

Precis som flera andra här så är jag lärare. Alltså har man några sommarveckor att spela på. Vi föredrar dock att sticka direkt i juni. Det är så härligt att börja sommaren med Grekland. Annars går man bara och längtar.... Dessutom är det lagom varmt därnere då och fortfarande bra rumspriser.

Carina
Svara med citat
  #55  
Gammal 2006-12-14, 21:36
Katharinas avatar
Katharina Katharina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 122
Standard Sv: Planer för 2007

Det blir Rhodos och hotell Cactus nästa år. Det blir drygt 11 år sedan jag var på Rhodos då, så jag ser verkligen fram emot att återse denna fantastiska ö.
Svara med citat
  #56  
Gammal 2006-12-15, 12:52
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Planer för 2007

Min planering tog just ett skutt framåt! Apollo släppte hemresebiljetterna så jag har precis bokat 2 v på Karpathos i juni.

2300 ToR, ett helt okej pris även det inte är superlågpris.

Amo-resan i september är dock fortfarande så dyr att jag väntar med att boka.
Svara med citat
  #57  
Gammal 2006-12-15, 22:10
Sofie.Ks avatar
Sofie.K Sofie.K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 33
Standard Sv: Planer för 2007

vad är "gubbvecka" förresten?

Senast redigerad av Sofie.K den 2006-12-15 klockan 22:19.
Svara med citat
  #58  
Gammal 2006-12-16, 09:02
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Planer för 2007

I denna konstiga vädervärld känns det roligt och skönt att ha bestämt en resa till Luleå under sportlovet.
För här är vi i ett grönt & grått Stockholm, inte ens kallt om natten Hur det än är me´min känsla för snö så har vi en dotter som "älskar" snööööö.
Och i Juli bär det av till: Santorini, Naxos & Paros............. Längtan är SToR!!
Svara med citat
  #59  
Gammal 2006-12-16, 09:07
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Planer för 2007

Hoppas Luleå får snö då. Häromdagen hade allt regnat bort i min barndomsby ovanför Luleå och i Umeå har vi grått, trist och snöfritt.

Eva
Svara med citat
  #60  
Gammal 2006-12-16, 09:53
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Planer för 2007

Planerna för 2007 är att behärska mig till i slutet av oktober, spara och snåla hela året för att kunna vara på Kreta 6 månader. Räcker det inte hela vägen får jag korta av vistelsen men ner SKA jag!
Gunilla
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT