Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-02-08, 20:25
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Boende Amorgos Aegiali vilket rekommendras?

Citat:
Ursprungligen postat av ozogott Visa inlägg
Jag fick äntligen svar från dem och de har inte konkat. De kunde inte hitta ditt mail vilket iofs är lite konstigt.

Hur som helst, prova att maila en gång till nu när jag upmärksammat dem. Jag vet inte om man får skriva mailadresser i forumet men den är
thebigblue@ebox.gr
Om inte detta är tillåtet kanske någon vänlig person ställen saken tillrätta.

Hoppas det går bättre den här gången,
Ozogott

Tack för hjälpen!!, de svarade på mitt första mejl, 40 euro natten, väldigt billigt, men det är fräscht och bra läge va?
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-02-08, 20:50
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Boende Amorgos Aegiali vilket rekommendras?

Citat:
Ursprungligen postat av ozogott Visa inlägg
Om inte detta är tillåtet kanske någon vänlig person ställen saken tillrätta.
Det är tillåtet. Det som inte är tillåtet är att göra reklam, och det gör inte du, du tipsar ju bara.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2012-02-08, 23:14
ozogotts avatar
ozogott ozogott är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Västerås
Inlägg: 442
Standard Sv: Boende Amorgos Aegiali vilket rekommendras?

Så bra att det var okey med en mailadress, då är jag inom lagens domäner.

Vi tycker det är fräscht och bra läge.
Rummen håller nomal grekstandard med säng, garderob, byrå, toalett, dusch, pentry och AC. Rummen i den nya byggnaden har inte balkong utan mer en uteplats/altan, ett plus.

Vi gillar som sagt läget. Ligger lite för sig själv, lugnt och inget som stör utsikten.
Lite längre till stranden än Karkisia men absolut inte långt, en till två minuter mer kanske.
Har man behov av att ha så nära som möjligt mellan strand och rum kanske Big Blue inte är bästa alternativet.

Hur som helst, vi gillar boendet och oavsett om ni väljer att bo där eller inte önskar vi er en trevlig resa och lite speciellt avis blir vi om ni sitter på Big Blues altan och sippar på en kall retsina sent på eftermiddag/tidig kväll när det är som skönast.

Ett litet tips till. Prova åtminstone en gång att äta på To Limani, mycket folk men gott.

Ozogott
Svara med citat
  #24  
Gammal 2012-02-11, 00:23
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Boende Amorgos Aegiali vilket rekommendras?

Citat:
Ursprungligen postat av ozogott Visa inlägg
Så bra att det var okey med en mailadress, då är jag inom lagens domäner.

Vi tycker det är fräscht och bra läge.
Rummen håller nomal grekstandard med säng, garderob, byrå, toalett, dusch, pentry och AC. Rummen i den nya byggnaden har inte balkong utan mer en uteplats/altan, ett plus.

Vi gillar som sagt läget. Ligger lite för sig själv, lugnt och inget som stör utsikten.
Lite längre till stranden än Karkisia men absolut inte långt, en till två minuter mer kanske.
Har man behov av att ha så nära som möjligt mellan strand och rum kanske Big Blue inte är bästa alternativet.

Hur som helst, vi gillar boendet och oavsett om ni väljer att bo där eller inte önskar vi er en trevlig resa och lite speciellt avis blir vi om ni sitter på Big Blues altan och sippar på en kall retsina sent på eftermiddag/tidig kväll när det är som skönast.

Ett litet tips till. Prova åtminstone en gång att äta på To Limani, mycket folk men gott.

Ozogott
Tack för hjälp och restaurangtips, skall absolut besöka To Limani
Svara med citat
  #25  
Gammal 2012-02-16, 09:08
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Boende Amorgos Aegiali vilket rekommendras?

bokat the big blue....de vill oxå ha en deposit i förskott, verkar vara det vanliga i år ?!

hur kan man ta sig dit när man anländer till katapola vid lunch tid?


Citat:
Ursprungligen postat av ozogott Visa inlägg
Jag fick äntligen svar från dem och de har inte konkat. De kunde inte hitta ditt mail vilket iofs är lite konstigt.

Hur som helst, prova att maila en gång till nu när jag upmärksammat dem. Jag vet inte om man får skriva mailadresser i forumet men den är
thebigblue@ebox.gr
Om inte detta är tillåtet kanske någon vänlig person ställen saken tillrätta.

Hoppas det går bättre den här gången,
Ozogott
Svara med citat
  #26  
Gammal 2012-02-16, 23:25
ozogotts avatar
ozogott ozogott är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Västerås
Inlägg: 442
Standard Sv: Boende Amorgos Aegiali vilket rekommendras?

Buss eller taxi antagligen. Stefano från Big Blue brukar stå i Aegialis hamn men inte i Katapola av orsaker som är bra för alla. Jag har en gång för många år sedan övertalat Stefano att skjutsa mig och mina barn en tidig morgon till Katapola och det var en resa som inte lämnade någon oberörd. Rekomenderas inte och är inget han kommer att göra om heller tror jag.
Däremot kan det ju tänkas att någon annan med ägaranknytning finns på Big Blue den tid ni kommer. Någon med lite mer känsla för på vilken sida av vägen ens fordon befinner sig och när det kan vara lämpligt att sakta in inför nästa hårnålskurva.
Bäst att ni mailar och kollar hur ni bäst löser transporten.

Jag kan inte busstiderna men om man väljer bussalternativet finns trevliga tavernor/cafeer att sätta sig och varva ner på medan man väntar. Vill ni ta taxi kan ni kanske be Big Blue att boka en i ert namn, borde inte vara några problem.

Ozogott
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT