Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2006-10-10, 21:37
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Såga gärna "mina" öar ;)

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Nu är det väl inte som beteendevetare vi yttrar oss
Jojomen. Vi är experter på beteende allihop. Greklandsbeteende. I synnerhet vårt eget. Och på andras också förstås, särskilt andra turisters korkade beteende, dvs de turister som inte beter sig lika klokt och rätt som vi. Eller rättare sagt jag.

(OBS OBS Ironi med ett par STORA efter )
Svara med citat
  #62  
Gammal 2007-01-15, 05:35
Guldgryning Guldgryning är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 11
Standard Sv: Såga gärna "mina" öar ;)

Mina favvoöar är som en oslipad diamant som jag vårdar och skyddar.Kan t.om. vara lite restriktiv att tipsa om ett par av den, fast jag egentligen högt vill lovsjunga dess existens...för jag vill inte att ön ska bli alltför exploaterad och förstörd.Men, samtidigt vill jag inte verka snål så jag ska tipsa er här ändå!Kanske är det en fördel, att tipsa om öar, t.e.x. huruvida de är riktiga turistfällor eller ej.Då har ju de som vill parta natten lång ta sig till en ö som inte är idyllisk och oförstörd.Och de som ömmar om det genuina välja utifrån det.

Ett exempel.Jag och exet hade valt att åka charter till Skiathos då vi hade en veckas outnyttjad semester.Lite förförd blev vi av alla de 64 stränderna...men gissa vilka som inte stod ut mer än ett par dagar?Av en händelse fick vi höra talas om grannön, Skopolos..åkte dit, föll handlöst och stannade kvar där resten av veckan...Nu har vi återkommit tre gånger efter det.Och vill dit igen.

Det jag vill säga med detta är att jag tror det handlar om matchning."Rätt person på rätt plats" helt enkelt!Lätt som en plätt?Som Inkfish säger så är vi olika.Vi har olika behov ;kanske i olika faser i livet; i olika situationer.När jag blir 70 kanske jag inget hellre vill än att parta loss fett på Skiathos nätterna igenom med vackra kamakis...*S*Så, stå på er...alla har rätt till "sitt Grekland"!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT