Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-02-15, 12:53
Hansens Hansens är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Halmstad
Inlägg: 52
Standard Plakias och Myrthios

Vi har besökt Kreta vid flera tillfällen men för första gången ska vi till Plakias.Resan är bokad 14:e aug med tre (!) veckors boende i Myrthios på Anna view apartments. Vi är sååå nyfikna på hur det är på södra Kreta och tar väldigt gärna emot tips på mysiga restauranger, härliga badvikar mm.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-02-24, 10:52
Ayelet Ayelet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 239
Standard Sv: Plakias och Myrthios

Grattis, vilket bra val! Jag var uppe vid Myrthios förra våren och blev så förtjust i den lilla byn. Bil är ett måste, men det vet ni väl redan. Kanhända kan ni cykla, men det är ju brant och en bra bit upp. Jag hör till dom som bara älskar södersidan, det finns hur många ställen som helst att besöka. Sökte på ert hotellnamn +Myrtios och hittade hotellets hemsida, där finns mycket information och bilder på beacher och annat. Ha en härlig resa!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-02-25, 15:31
Hansens Hansens är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Halmstad
Inlägg: 52
Standard Sv: Plakias och Myrthios

Tack! Nu känns det som om vi valt rätt.Då kan man inte ta en lätt promenad ner till stranden från Myrthios? Bäst att boka bil...kan man vänta med det tills man är på plats tro, eller bäst att förboka?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-02-25, 18:57
Ayelet Ayelet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 239
Standard Sv: Plakias och Myrthios

Jag väntar alltid med att boka tills jag är på plats, det har alltid funkat bra. När ni är borta så länge vill ni säkert se er omkring lite, så hyra bil blir nog bra. Promenera kan man säkert om man tar lite tid på sig ; )
Men tänk viken underbar utsikt ni har hela tiden där uppe! måste erkänna en viss avundsjuka
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-02-25, 20:20
Birger Birger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 206
Standard Sv: Plakias och Myrthios

Citat:
Ursprungligen postat av Hansens Visa inlägg
Tack! Nu känns det som om vi valt rätt.Då kan man inte ta en lätt promenad ner till stranden från Myrthios? Bäst att boka bil...kan man vänta med det tills man är på plats tro, eller bäst att förboka?
Promenad ner till Plakias tar ca 10-15 min, tillbaka kanske det dubbla. Om detta kräver bil är väl en bekvämlighetsfråga
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-02-28, 19:59
Hansens Hansens är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Halmstad
Inlägg: 52
Standard Sv: Plakias och Myrthios

Tack! Låter som bekvämast med bil då...vad vi längtar efter denna semester!!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT