Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-08-13, 15:38
abmaria abmaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 1
Standard Frågor om Apostoli

HOPPAS ATT NÅGON KAN HJÄLPA MIG ATT SVARA PÅ NÅGRA FUNDERINGAR JAG HAR
HAR REDAN LÄNKAT MIG TILL TIDIGARE INLÄGG OCH FÅTT MASSA BRA UTFLYKTSTIPS ETC., MEN NÅGRA FRÅGOR KVARSTÅR.

1. VI SKA ÅKA TILL KRETA APOSTOLI FÖR FÖRSTA GÅNGEN PÅ LÖRDAG. VI SKA BO PÅ HOTELL ELLINA, NÅGON SOM HAR ERFARENHET AV DETTA HOTELL?

2. VAD KOSTAR DET UNGEFÄR ATT ÄTA UTE, EN ENKEL LUNCH/MIDDAG & HUR SER MATPRISERNA UT OM MAN HANDLAR PÅ MATAFFÄR JÄMFÖRT MED HÄR?

3.VAD KOSTAR DET ATT HYRA SOLSTOL PÅ STRANDEN?

4. ÄR DET MYCKET MYGG? KLARAR MAN SIG BRA PÅ MYGGMEDEL?SKA GARDERA MIG MED DET IAF.

5. KAN MAN HYRA CYKEL ELLER MOPED I APOSTOLI, OCH VAD KOSTAR DET PER VECKA UNGEFÄR? HUR ÄR DET ATT CYKLA DÄR?


DET BLEV MKT FRÅGOR OM KOSTNADER, MEN DETTA ÄR FÖR AV VI SKA FÖRSÖKA BERÄKNA RESEKASSAN.
TACKAR PÅ FÖRHAND FÖR HJÄLPEN & SER FRAM EMOT EN SKÖN & TREVLIG SEMESTER!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-08-14, 11:08
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Frågor om Apostoli

2. Lunch på stranden = Grekisk sallad med bröd 4 €, Hamburgare 2 €, Toast med tomat, ost skinka 1,5€. Middag för 4 (2 vuxna, 2 tonåringar) mellan 30 – 60 €, men vi åt ingen ”turistmat” (= tournedos, bonfilet etc) , bara grekiska rätter, mycket smårätter, kyckling, grytor

Matpriserna i affären beror på vilken affär man handlar i, om man handlar på liten Supermaket, så är det dyrare än tex I.N.K.A (finns vid A. Apostoloi, ta med ryggsäck och ”storhandla” där) och Champion. Jag tyckte att priserna var helt OK, vi snålade inte och köpte allt vi ville ha, och vi höll budgeten. (Köp Feta + oliver i lösvikt, mycket godare än färdigförpackat)

3. Solstol + två parasoller 5 €

4. Köp med dig MyggA från apoteket, det räckte för oss, Myggljus finns att köpa om man vill sitta på balkongen på natten…

5. Jag tror inte att jag skulle cykla vid stora vägen i alla fall… att gå på trottoarena är ett äventyr ibland. På vissa ställen perfekt, på vissa ställen måste man krypa under trädgrenar som hänger ner. Eller hoppa upp på en mur och gå på den. Och akta sig för armeringsjärn som ”växer” upp mitt i trottoaren… Ta med en liten ficklampa för kvällspromenaden!

Testa nya restaurangen ”Annas Place”, hon lagar riktig husmanskost och rätterna kommer ut i den takt de blir färdiga.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-08-14, 11:23
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Frågor om Apostoli

Billigast är att handla på Lidl som finns i Agii Apostoli. Bredvid Lidl finns också ett alldeles nybyggt stort INKA.

Malin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT