Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-01-29, 08:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Kalimera beach på Donoussa



Vi gillar småstränder där det inte får plats fler än vi själva. Oftast har sådana stränder inget namn eftersom de är så små, och då brukar jag döpa dem under högtidliga former. Alla döps till Kalimera beach.

Kalimera beach på Donoussa ligger efter Kedros beach, där det finns en taverna, om man inte har med egen picknick.

Läs om Donoussa här.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-01-29, 09:36
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Kalimera beach på Donoussa

Jag har faktiskt varit på "din" Kalimera beach, vet precis var den ligger.
Jag letar också efter små "stränder" men jag kallar dem för "mini-badvikar", de får inte vara bredare än 10-20 meter, helst. Min dag ute på öarna börjar alltid tidigt på morgonen, varje dag en lång vandring och letar efter lämplig "mini-badvik" där jag kan tillbringa hela dan. Hittar alltid spännande "mini-badvikar".
På Agathonissi, östsidan, hittade jag 5-6 st. mycket fina "mini-badvikar" mellan Agio Georgios och Poros beach (denna strand är numera fullständigt nedbajsad; det finns en bondgård uppe på krönet och jag räknade upp till över 30 kor när jag var där, kossorna promenerar ner till Poros strand där de uträttar sina behov). Men tillbaka till "mini-badvikarna" på Agathonissi: samtliga på östsidan var tyvärr helt belägrade med sopor, bråte, torkade avföring, toapapper och mycket, mycket annat. Den enda "mini-badviken", underbar sådan, som jag hittade på Agathonissis östsida ligger c.a. 1 km efter Poros beach (man måste passera 2 grindar innan man kommer fram), bland de bästa "mini-badvikar" jag har sett.
Väster om Katholico hittade jag några "mini-badvikar", ej nedskräpade men inte lika vackra som på östsidan, tyvärr.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-01-29, 20:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Kalimera beach på Donoussa

Citat:
Ursprungligen postat av RobEri Visa inlägg
På Agathonissi, östsidan, hittade jag 5-6 st. mycket fina "mini-badvikar" mellan Agio Georgios och Poros beach (denna strand är numera fullständigt nedbajsad; det finns en bondgård uppe på krönet och jag räknade upp till över 30 kor när jag var där, kossorna promenerar ner till Poros strand där de uträttar sina behov). Men tillbaka till "mini-badvikarna" på Agathonissi: samtliga på östsidan var tyvärr helt belägrade med sopor, bråte, torkade avföring, toapapper och mycket, mycket annat. Den enda "mini-badviken", underbar sådan, som jag hittade på Agathonissis östsida ligger c.a. 1 km efter Poros beach (man måste passera 2 grindar innan man kommer fram), bland de bästa "mini-badvikar" jag har sett.
Syn att vissa av dina vikar har blivit skräpiga. Att jag gillar mina Kalimera-stränder beror mycket på att vattnet och omgivningarna är rena och vackra. Så jag skulle bli grymt besviken om de helst plötsligt såg ut som några av dina mini-badvikar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT