Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-26, 17:43
mysmanges avatar
mysmange mysmange är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Landskrona
Inlägg: 15
Standard Zakynthos i augusti?

Vi är tre killar som ska åka ner till Zakynthos den 7 aug, stannar i 2 veckor! Finns det några trevliga o partysugna tjejer som ska dit då?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-06-03, 19:15
Zante Zante är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Gräsmyr utanför Umeå
Inlägg: 28
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

Hej där!
Vet inte om någon som skall ner i början av augusti. Men ni kommer säkert att träffa många trevliga brittiska tjejer och så är det en hel del italienare på plats i Augusti. Visst skulle ni bo i Laganas och var då?
Hälsningar Anna
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-06-05, 13:59
mysmanges avatar
mysmange mysmange är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Landskrona
Inlägg: 15
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

Hej!
Jo vi ska ner i början augusti. Ska bo på Sunshine! Verkar vara ett fint o trevligt hotell!

Är det inte så många skandinaver där nere?

Magnus
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-06-17, 21:55
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

Åker oxå den 7de augusti... jag å flikkan... Från landvetter?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-06-19, 01:53
mysmanges avatar
mysmange mysmange är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Landskrona
Inlägg: 15
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

Va kul med lite svenskar Verkar ju inte vara så många där i augusti... Vi åker från Kastrup! Var ska ni bo?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-06-19, 20:48
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

det blir golden sun =)
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-06-29, 09:56
Emethoms Emethoms är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 4
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

Hej på er!

Jag och killen är också sugna på Zakynthos, men har inte riktigt bestämt oss. Det finns ju så många fina öar! Kanske ni kan övertyga oss om att Zakynthos är den bästa?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-06-30, 21:16
mysmanges avatar
mysmange mysmange är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Landskrona
Inlägg: 15
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

Har aldrig varit där, men har hört att det är en vacker ö! Ska vara en jättestor o fin strand i Laganas! Där ska oxå vara ett riktigt hålligång för den partysugna!

Där verkar inte vara så många skandinaver i augusti, så vi måste ju försöka få dit så många svenskar som möjligt

Hälsningar Magnus
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-06-30, 23:22
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

vill ni veta något om Zakynthos, o speciellt Laganas? fråga bara på, var där för åttonde gången nu i juni! Mitt paradis!
Måste bara dit en gång till i sommar.....så lite avis på er som har det kvar...
// Mia
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-06-30, 23:58
X-file X-file är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Inlägg: 2
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

Zaknthos och Laganas är kanon. Blir eventuellt en tredje resa till Zakynthos i nästa vecka. Vi är några som sitter och funderar och hoppar på ii sista minuten förmodligen. Risken är ju att vi inte hamnar i Laganas då förståss. Men vi har varit där två gånger tidigare och gillar det skarp. Sol bad sköldpaddor och fest... (Trots att man inte är 20-25...) Hoppas man får se moro mou där någon gång.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-07-01, 11:09
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

Jooodå!!! Moro mou ( my baby på grekiska) kan man faktiskt springa på där när man minst anar
Kännetecken: typisk svensk +30 pingla med två bleka barn i släptåg med färgglada luftmadrasser!
Men.....om jag syns där utan mitt följe så betyder det att jag har barnvakt o är sugen på party
har bekanta som åker dit i augusti, o mina föräldrar i september....så risken finns att jag kommer då oxå!
Zákynthos stin kardia mou gia panda
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-07-01, 11:26
mysmanges avatar
mysmange mysmange är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Landskrona
Inlägg: 15
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

Vi undrar om där finns några skandinaviska barer i Laganas? Där man man kan träffa likasinnade landsmän?

Magnus
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-07-01, 11:40
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

Vill man träffa landsmän när man e på semester ???
På stranden i Laganas finns en bar som heter Cubaneros, där har vi iaf en blond svensk tjej i baren
Annars så e det bargatan som gäller, men där försvinner vi svenskar i mängden bland alla engelskmän.

Tips: knyt kontakter här på kalimera och spana på planet ner efter eventuella partypolare! det är ju bara apollo (tisdagar) och airtours(fredagar) som transporterar svenskar till Zákynthos.

Jag har för det mesta hängt på ställen som det inte är turister på, eftersom jag mest umgåtts med greker när jag är där!
// Mia
Svara med citat
  #14  
Gammal 2007-07-01, 12:02
mysmanges avatar
mysmange mysmange är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Landskrona
Inlägg: 15
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

Man är ju inte något vidare bra på engelska! Blir så grötigt, speciellt om man är skåning Men det fixar sig nog när man fått i sig lite dricka i kroppen

Tack för infot
Magnus
Svara med citat
  #15  
Gammal 2007-07-01, 14:02
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

Ja men satsa på att lära grekiska istället då
både "gröt" "läsp" och en massa sche-ljud!
Ungerfär som man låter helt naturligt efter en ouzo-fylla!
teckenspråk funkar ju alltid annars....
Svara med citat
  #16  
Gammal 2007-07-01, 14:25
mysmanges avatar
mysmange mysmange är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Landskrona
Inlägg: 15
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

Japp o raggla fram Vilken ålder är det på dom som åker dit? Man är ju inte så ung längre 30+ ,fast man får fortfarande visa leg på bolaget lite konstigt tycker jag!
Svara med citat
  #17  
Gammal 2007-07-01, 16:09
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

Det e väldigt blandat i ålder! tror att yngre undomar än oss( dom som är typ 20) väljer andra öar ? Jag har träffat allt från barnfamiljer till pensionärer o unga par o singlar!
Jag får oxå visa leg ibland...(snart 33...) Vad tror dom eg? Har barn som är 9 0 7....föda barn när man är 11 år eller?
Jag umgås med alla åldrar faktiskt, o några av mina bästa vänner som jag mött på Zakynthos är ett par på 50+
Åldern e inte så viktigt, på Zakynthos får man den bästa semestern oavsett!
Ungdomarna från england hör dock till den yngre skalan.....
obs! det är inte Agia Napa eller Ibiza varning på Zakynthos, det finns nåt för alla Strand&bad, sevärdheter, party,bra restauranger,natur......augusti=stora gäng med italienare!
Svara med citat
  #18  
Gammal 2007-07-01, 18:13
Zante Zante är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Gräsmyr utanför Umeå
Inlägg: 28
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

Hej!
Jag är åxå rätt sugen på Zakynthos i sommar (som jag alltid är för övrigt!) och söker resesällskap - eller iaf vet att någon annan åker under samma tid - är ju alltid trevligare då!! Jag funderar på 21/8 med Apollo, då är man ju där nere när det "mesta" händer. Öns största festlighet är ju den 24/8 och precis ALLA är ju inne i Zakynthos stad - himla kul faktiskt!
Jag gillar även augusti eftersom det fortfarande är mycket folk och sedan brukar det vara rätt varmt i vattnet.
Svenskbararer i Laganas är det ju rätt dåligt om, brukar ju skifta lite. För länge sedan var Ghetto faktiskt en riktig svenskbar - firade midsommarafton där en gång, med många glada svenskar...!
Själv är jag 38 och gillar fortfarande att ha roligt.. och det kan man ju där borta. Min son som är 10 år älskar åxå Zakynthos och vi var där sist samma datum förra året.
Hälsningar Anna i Norrland
Svara med citat
  #19  
Gammal 2007-07-01, 18:51
mysmanges avatar
mysmange mysmange är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Landskrona
Inlägg: 15
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

Det låter ju bra, var på Rhodos förra året (varit där tre gånger) fanns bara 17-20 åringar där! Inte alls kul,kände sig lite gammal Dom andra åren var dom iaf 20+

Tänkte att vi kunde inte åka dit igen, såg ett reportage om Zakynthos i en tidning o sa till mina kompisar att "där ska vi dit", var så fina bilder
Bilden på smuggler´s wreck var underbar, man måste bara ta sig dit!

Jag har precis fyllt 34 o mina kompisar är 32 o 27 år!!! Fast alla tror att jag är yngst

Skönt att där är lite att hitta på förutom att festa, blir lite jobbigt annars! Orkar ju inte hålla med det i två veckor! Några tips vad man ska se förutom skeppsvraket, läst något om några blåa grottor?

Ser verkligen fram emot denna semestern (jag har fått bestämma för en gångs skull) Hade väl väldigt bra argument denna gången!
Svara med citat
  #20  
Gammal 2007-07-01, 19:20
Zante Zante är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Gräsmyr utanför Umeå
Inlägg: 28
Standard Sv: Zakynthos i augusti?

Halloj!
Jag hoppas att ni kommer gilla Zakynthos bättre - jag är fortfarande frälst!
Jag kom dit första gången i april 1993 och det var kärlek vid första ögonkastet. Det finns mkt att se, blå grottorna är väl rätt ok, man kan se dem på samma tur som till smgglers - vilket är så himla fint!! Det är verkligen lika vackert som på bilder - alltså, inte att missa. Jag rekommenderar att ni hyr en jeep, scooter el fyrhjulingar och åker runt. Missa inte heller Vassilikos halvön (förbi Argassi och ut), där ligger en hel massa sköna stränder. Alla på rad. Det är bara att svänga av och njuta av dagen. Blir ni less på Laganas stranden, så har ni de finaste där ute. Jag gillar bla Mavrazi och Porto Zorro. Gerakas längst ut är åxå fint(brukar vara lite folk där).
Det är ju väldigt ungt i barerna, men jag tycker ändå att man kan ha jättekul därborta och det finns ganska många barer, så ni kommer säkert att hitta rätt. Känner ni bara för att dricka öl och spela lite pool och kasta dart (kanske börja kvällen så?) så gillar jag The Fishery inn (bargatan där stranden börjar).
Min son tjatar vill tillbaka till Ikaros hotell och bada med sin kompis Giannis, men i år tror jag det blir till att åka själv (blir ju lite annat när man åker med sonen). Hälsningar Anna
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT