Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-13, 13:35
bakfotens avatar
bakfoten bakfoten är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 25
Standard Poseidon beach

Då var det äntligen bokat och betalt. Åker den 19 jun med sönerna 12 & 15. Är det någon mer som ska bo där då? Mottager tacksamt tips på roliga saker att göra. Vem man ska hyra moped/bil hos, restauranger, utflykter mm. Även vad man absolut ska undvika...

/Ulf
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-13, 14:38
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Poseidon beach

Poseidon är ett bra hotell, ett av dom absolut bästa som apollo har i Lagana! O jag har bott på många... Jag o mina barn är där veckan före er! Kolla på inlägg här om Zakynthos, där jag gett många tips till andra som ska dit! Sen e det ju svårt o veta vad andra tycker o tänker, men jag har utgått från mina upplevelser där, har varit där både med o utan barnen. fråga gärna om det e nåt speciellt du vill veta, så ska jag försöka svara! mvh // Mia
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-14, 12:12
bakfotens avatar
bakfoten bakfoten är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 25
Standard Sv: Poseidon beach

Du skrev något om att hyar båt själv. Dey har jag alltid velat göra. Hur går det till och vad är det för typ av båt. När du gjort det, har du åkt i väg någon längre tur....många frågor...

/Ulf
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-14, 18:32
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Poseidon beach

Ja, jag o min kille (dåvarande) hyrde båt på stranden i Lagana, han jobbar på Giannis taverna o känner dom som har båtuthyrningen! Tror man kan hyra per timme eller halv/ heldag, inte säker. Vanlig liten motorbåt för ca 4 pers. Vi åkte till sköldpaddsön o runt den, stannade o badade o så, mysigt! Har inte vågar mig ut på nån längre tur....blir så j-a sjösjuk skulle rekommendera att hyra bil för att ta sig runt, dels oxå för säkerhetens skull, o man hinner se mer om man bilar runt ist. för tex vespa. Du hittar båtarna om du går ner på stranden vid poseidon beach o tar höger, fortsätt en liten bit så kommer du fram till Giannis taverna, ni måste äta där!! Lova Prata med Tasos där, han är väldigt bra på engelska o kan ge er tips om var ni ska åka o så där, hälsa bara från mig så Vi har åkt runt hela ön tillsammans.
// Maria
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-05-14, 21:58
bakfotens avatar
bakfoten bakfoten är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 25
Standard Sv: Poseidon beach

Det blir nog både båt och bil...fast inte samtidigt. Måste givetvis prova tavernan....tack för hjälpen!

/Ulf
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-05-14, 22:25
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Poseidon beach

låter bra det! ni kommer säkert få en underbar semester! kales dhiakopes! trevlig semester! // Maria
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT