Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-03-06, 23:00
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 175
Standard Beslutsångest!

Hej!
Som ni kanske redan läst blir jag tvungen att avboka min resa till Korfu. Nu har jag tillsammans med en annan väninna bokat resa till Zakynthos/ laganas och gjorde detta utan att först läsa alla inläggen om Zakynthos. Vi kommer att åka 29 maj. Är det så som några beskrivit det, även i början av juni? Mycket ungdomar, smutsigt osv? Vi har med oss 4 barn på 7,6,5 och 3 så vi vill inte hamna bland massa festande ungdomar
Har även bokat Kreta/analipsi som verkar vara rena motsatsen till Laganas men flygtiderna är dessvärre inte så passande, avresa 19.00 och hemresa vid midnatt. Hjälp oss välja tack!!!
Mvh: sahar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-03-07, 08:06
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Sv: Beslutsångest!

Hej,

har du varit på Rhodos och Faleraki? Laganas är mycket värre (tyckte jag) inget ställe för en barnfamilj, men ni har fördelen att ni åker tidigt på sommaren, innan alla fulla ungdomar är där.

Jag skulle nog välja en annan ö.

/Nico
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-03-07, 08:14
ford prefect ford prefect är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mölndal
Inlägg: 232
Standard Sv: Beslutsångest!

Nu har vi inte varit i Laganas men i grannbyn Kalamaki - reste i början av juni för två år sedan.

Vi bokade ospecat till Kalamaik och fick ett jättefint hotellrum i etage (pentry, två sovrum och två balkonger!) och två pooler - en "vanlig" och en "lugn".

Kalamaik var pefekt för en småbarnsfamilj (reste med en fem-åring) lugnt och lagom stort. Dessutom var det jättehäftigt att ligga på stranden (lång härlig sandstrand) och se flygplanen komma in för landning rakt över huvudet på en!

Laganas paserade vi igenom en dag då vi hade hyrt en bil, fick oxå intrycket att det är mycket mera festande som gäller där....

Kan ni inte boka om boendet till Kalamaiki istället?


//Åke
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-03-07, 08:46
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Beslutsångest!

Kalamakia verkar lugnare men hotellen ligger en bit från stranden. Det får nog bli Kreta/Analipsi/Elena istället. Det var egentligen sköldpaddorna som lockade så nu lär barnen bli besvikna De får väl åka dit själva om några år och se sköldpaddorna tillsammans med alla andra ungdomar
sahar
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-03-07, 09:50
ford prefect ford prefect är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mölndal
Inlägg: 232
Standard Sv: Beslutsångest!

Så gräsligt långt från stranden var inte hotellet - OK inte direkt vid havsbrynet men några minuters promenad....
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-03-07, 14:50
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Beslutsångest!

Jag röstar självklart på Analipsi. Har varit där en gång och ska tillbaka nu i sommar. Analipsi är lugnt och stilla, inga festande ungdomar. Dom håller nog till i Malia och Hersonissos. Stränderna var OK men inte dom bästa, vi höll mest till vid poolen vid Elpida. Hör av dig om du har frågor om Analipsi, som jag ääääääääääälskar

/Ulrika
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-05-03, 18:12
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Beslutsångest!

jag röstar definitivt på laganas, har varit där mååånga gånger o rest själv med mina två barn! helt super, fin strand bra restauranger mm, mm. många fina utflykter o självklart sköldpaddorna. dom festande ungdomarna håller till på bargatan nattetid, kan ju vara störande iofs, men jag springer inte där med barnen på natten så då spelar det ju ingen roll
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-05-26, 22:38
EvaBjorklund EvaBjorklund är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 3
Standard Sv: Beslutsångest!

Laganas högsäsong har inte börjat när ni hade tänkt att åka. Har precis varit där 1 vecka och har haft det riktigt bra. "värst" är att åka i slutet på juni-juli. Nu är det tämligen lugnt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT