Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-07-28, 19:57
Henriksson Henriksson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 175
Standard Kalamaki-Laganas?

Funderar på en Zakynthosresa. Jag undrar hur det är att bo i Kalamaki resp. Laganas? Hur långt är det mellan dessa orter? Går det bussar? Just nu lutar det åt att det blir Kalamaki.....
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-07-30, 09:40
jastme jastme är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 3
Standard Sv: Kalamaki-Laganas?

Det är 5 km emellan och det går bussar men inte jätteofta. Kalamaki är mindre och lugnare och Laganas är större och åtminstone längs bargatan livligare. Man behöver dock bara ta sig ett par kvarter från bargatan för att man skall höra tupparnas galande och det är lungt. Vi är 50-talister och har varit i Laganas många gånger (vågar nästan inte erkänna hur många) och väljer Laganas för att det finns mer att välja på där.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-07-30, 21:41
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Kalamaki-Laganas?

Jag vet hur många gånger ni varit där!!! he he....
Håller med Jan i inlägget, Laganas lite livligare o Kalamaki lugnare, större utbud i Laganas. Jag erkänner mina 8 resor dit, med stolthet....men jag är ju 70-talist i och för sig
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-07-31, 13:07
lemoni lemoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 11
Standard Sv: Kalamaki-Laganas?

Jag åkte till Kalamaki med Airtours förra sommaren. Strandremsan i Kalamaki är inte lika bra som i Laganas. Restauranger och små shopping butiker fanns det gott om längs huvudgatan.Men förutom huvudgatan så fanns det inte så mycket att se där.
Vi bodde i utkanten av Kalamaki, mot Laganas. Det är väldigt nära flygplatset och det var väldigt jobbigt på sena kvällar och tidiga mornar. Jag vaknade varje gång ett plan lyfte eller landade.... och det var oftare än man kan tro. Vägen från Kalamaki till Laganas var en lång raksträcka utan hus, så på kvällarna var det helt svart längs vägen, bilarna körde fort. Vi valde därför taxi mellan de dagar vi inte hade hyrbil.
Vi valde Kalamaki för att det skulle vara lite lugnare läge än i Laganas. Men eftersom vi tidigare år varit i Laganas så väljer vi nog Laganas även nästa gång. Bara några gator längr upp från stranden och från sidan av den stora huvudgatan i Laganas kan man hitta lugnare ställen.
Hur du än gör så kommer du nog att trivas på Zakynthos för det är en underbar ö. Hyr gärna bil och åk runt ön, det finns så många små pärlor värda ett besök. Lycka till!!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT