Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > lugnagatans hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-08-10, 14:29
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Kreta
Inlägg: 539
Standard Fest på Kreta

Nu ska jag gå ut genom grinden där jag bor.




Vänkretsen samlas.






















Alla mina vänner lever på gatan. De samlas spontant av fri vilja. Det är fest och högtid.
Här talar vi inte om socialt utsatta. Mina vänner är fria att själva välja. På Kreta är valet fritt. Där väljer du själv vad du blir utsatt för.
Allt ingår i paketet: beundrarskap, stöd och beskydd och råd.
Klostret är ingen tillflyktsort ! Där vandrar man in och ut, och kan åtnjuta systraskapets sårläka, få beundran för det man ännu är och gör och har fallenhet för, njuta revanschen ute i branschen.
Ikväll har vi fest med oxfilé.

Katten Nikola kan smita ut en stund om ett fönster står på glänt, men hon kommer alltid tillbaka.
Hon är nu riktig kompis med katterna på gatan och röner hög aktning. Slipper att bli utnyttjad och smutsad och gå utmärglad av ständiga havandeskap.
Här inne har hon sina lek-sessioner då hon lever ut fullständigt, jakten går runt i hela lägenheten som en oljad blixt.
I sängen har hon fritt fält, kastar sig våldsamt hit än dit, som efter ett undflyende byte, fast inget där finns. Med mörk blick och lätt nedfällda öron på sidorna. Hon släpper vansinnet fritt.
Sedan lyfter hon blicken igen med det vanliga förväntansfulla uttrycket.
Och efter jakten runt i lägenheten kan det hända att hon kommer fram med bollen, puttar lite lätt bollen så att jag kan ta upp den.
Hon har vunnit !


  #2  
Gammal 2014-08-10, 16:07
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Fest på Kreta

Fina vovvar, samt katten!!..
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT