Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-27, 17:39
Apsi88 Apsi88 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Danderyd Stockholm
Inlägg: 40
Standard Alykanas

Hej.. Är det någon som bott i Alykanas.. Den 13 september bär det av till Zakynthos för första gången.. Tänkt att bo i Alykanas och skulle vilja veta lite om själva orten..
MVH//Amanda
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-28, 18:25
rvhs avatar
rvh rvh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 126
Standard Sv: Alykanas

Hej!

Vi bodde i Alykanas i juni i år. Fråga på bara så ska jag svara så gott jag kan.

/Robban i Malmö

p.s. på alykes.com finns även info om Alykanas! d.s.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-08-28, 19:36
Apsi88 Apsi88 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Danderyd Stockholm
Inlägg: 40
Standard Sv: Alykanas

JAha.. då ska jag passa på att ställa lite frågor.. FInns det en supermarket med rimliga priser??.. Bra restauranger?.. och till sist. är stranden fin??


MVh//Amanda
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-08-28, 19:54
rvhs avatar
rvh rvh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 126
Standard Sv: Alykanas

Hej igen!

Att handla på någon av de två stora supermarkets som vi hittade i Alykanas är inte jättebilligt men beroende på vad ni är ute efter så går det att handla billigare än hemma. Det vi upptäckte som verkligen är dyrare (i Grekland allmänt) är t.ex. godis, shampoo och solkräm. Extremt billigt är exempelvis ouzo. Nu lever man ju inte på godis och ouzo precis så det gäller allmänt att vara prismedveten. Hyr ni bil kan ni med fördel handla på Lidl utanför Zakynthos stad, nära flygplatsen. Men sedan har vi ju det här med kvalitet också...

Vi åt inte på någon dålig restaurang men bäst var utan tvekan den indiska/kinesiska (finns med på kartan ni kan få gratis överallt i Alykanas eller på hemsidan jag rekommenderade). Hälsa från Tim och mig!

Stranden är helt OK. Väldigt nära och bekväm och mycket mysig inte minst kvällstid i solnedgången. Stranden ligger i vårt tycke inte efter någon annan strand på ön undantaget Navagio som är klart häftigast.

Läs gärna mer i vårt resebrev från i år. Där finns även en hel del bilder bl.a. från Alykanas.

Du/ni blir säkert inte besvikna på Alykanas. Om ni stannar längre än en vecka missa då inte Kefalonia!

/Robban i Malmö
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT