Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-07-13, 14:02
lilleli lilleli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 3
Standard resa med barn

Vi ska till argassi i september och ska sola och bada men även lite utflykter.... Går det att hyra bil med barnstol eller moppe med cykelstol? Är det någon som vet vad det kostar i sådana fall?

Skulle även vilja veta lite om båtturer, hörde att det går att åka runt hela ön.

Vill gärna ha förslag på bra resturanger. Någon som besökt något man inte får missa?

Tackar på förhand er som vill svara

Mvh lilleli
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-07-14, 22:02
rvhs avatar
rvh rvh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 126
Standard Sv: resa med barn

Hej!

Jag har inte alla svar du frågar efter men moppe med cykelstol har jag aldrig hört talas om. Ett råd dock är att inte hyra bil om dom inte kan erbjuda en barnstol. Vi var iväg till Zakynthos i juni och vi betalade €15 per dag för en moppe. Vi bodde inte i Argassi så tyvärr har jag inte heller några tips på var ni äter bäst. Det finns dock massor med restauranger att välja mellan i Argassi. Flera olika båtturer runt ön avgår från Zakynthos stad och kanske även från Argassi som ju inte ligger så långt ifran sta'n. Ni kan även ta er till Alykes/Alykanas och/eller till Keri och därifrån åka på kortare båtutflykter till grottor, skeppsvraket och sköldpaddsön Maratonissi.

Min och grabbens bildresdagbok finns på http://flying.to/athens Klicka på 2005.

Ha en jättebra resa!

Robban i Malmö
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT