Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-07-11, 17:22
Emla Emla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 2
Standard Zakynthos-tips

Var i år på Zakynthos, otroligt mysig o fin ö. Jag kände att vi gjort rätt val då det gäller ort, vi bodde i Argassi. Vi åkte runt på ön och jag kände att t.ex. Laganas va väldigt plastigt och inte alls lika mysig och hemtrevlig som Argassi.
Jag o min familj bodde på Apollo hotell, helt ok. Dock lite jobbigt med en biltvätt som låg precis bakom vårt hus och väsnades med ojämna mellanrum.
Men det var absolut inte något att haka upp sig på. Jag tycker däremot att det var liite för turistigt. Alldeles för mycket patriotiska engelsmän som också befann sig på engelska pubbar. Jag undrar, vem åker till Grekland för att umgås med folk från sitt eget land? Skittrist. Jag vägrade knalla in på dom pubbarna.
Vad gäller stranden i Argassi, så är den som ni kanske hört smal och inte så jättefin, men jag tycker den dög. På nåt sätt är det mycket charmigare med mindre ställen, än stora opersonliga blaffiga stränder. Det kändes mer äkta.

Jag vill ge lite restaurangtips i Argassi också: Ethnic flavours. En liten supermysig restaurang, både ute och innomhus på något sätt. Familjeföretag med cool och trevlig ägarinna och hennes familj. Farmor står i köket o lilla sonen mfl. serverar duktigt. Ett måste, gå dit! Ligger i början av argassis huvudgata, på väg in i centrumet.

Åk båttur runt ön! Garanterat sevärda platser, särskilt Smugglers wreck!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT