Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-05-20, 17:58
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Kalamaki Apollo

När ska ni åka då? Jag åker 5 juni o stannar bara en vecka...så det blir minst en vända dit till i sommar! jaaa, kör på vespa, men varning för bortdomnad rumpa.. fast det blir ju "kramigare" o åka två på vespa så´klart Det finns uthyrare på många ställen, ofta har apollo bra tips om bästa ställena att hyra på. det finns många fina ställen att se!!!!!!
må gott // Maria
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-05-20, 19:08
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Drar den 7/8 woohooo!

Ja vespa får de nog bli. lite smidigare å så.. kan åka på mindre lummigare vägar å smidigare å parkera, och blir inte lite varmt heller. tycker det är kanon!

Ojo joj va vi längtar nu!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-05-20, 19:41
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Kalamaki Apollo

7/8 ? ja då blir det "poli zesti" mycket varmt!! när jag va där i augusti förra sommaren va det ca 42 i skuggan...men det va såååå skönt! råkade bara få halsfluss i värmen, inte att rekommendera kolla vidare på kalimera, jag kommer att skriva om min resa dit när jag kommer hem! he he jag hinner säkert dit en vända till innan ni åker eller en sen höstvecka, då e det underbart där!!
önskar er härlig semester! // Maria
Svara med citat
  #24  
Gammal 2007-05-20, 20:47
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

OJ oj... 2 vändor på en sommar.. hur kommer det sig att du åker just dit så ofta?
Svara med citat
  #25  
Gammal 2007-05-20, 22:18
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Jag har varit 8 ggr på Zakynthos, förra sommaren 3 ggr. Det e en riktig "lovestory" faktiskt! i september -05 va jag nyseparerad o åkte dit med mina barn o mina föräldrar, träffade då tasos, o det sa klick direkt, vi höll kontakten hela vintern o i juni förra året åkte vi dit igen, samma sak då!! Så bara blev det så att jag åkte dit själv i augusti, blev sjuk o fick en ny resa, så jag åkte igen i september! Meningen va att han skulle komma hit o bo i vinter...men men det blev inte så. Nu e vi bara vänner o det känns spänt att träffas igen om två veckor Så Zakynthos för mig är kärlek o romantik!!! Det e ganska lätt i den miljön....ni kommer att förstå. för mig o mina barn o mina föräldrar finns inga andra alternativ till en lyckad semester, vi älskar Zakynthos!!
Svara med citat
  #26  
Gammal 2007-05-25, 08:23
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

De va som attan!

Kalamaki hoppas ja är för oss väldigt passande. Fina vyer å sagolika stränder å underbart vatten...
Många fina kort ska tas
Svara med citat
  #27  
Gammal 2007-05-26, 00:44
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Många fina kort.... ja ja...det brukar heta så! Hoppas det e mjuk madrass i hotellsängen Skoja bara... det blir säkert underbart för er.
det finns en bar på själva huvudgatan i Kalamaki dit ni ska gå om ni vill ha en kul kväll!! Fasiken, kommer inte på namnet nu..men iaf så jobbar min killes två kusiner där: Tasos och Tasos ( ja vet, greker e lite enformiga gällande namn) dom e helt crazy o det e riktigt bra röj där!
Om ni tröttnar på kram o gull nån kväll? Jag bitter o ensam..nej nej
Svara med citat
  #28  
Gammal 2007-05-26, 22:27
EvaBjorklund EvaBjorklund är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 3
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Hej
Har precis varit på Zakynthos och Laganas 1 vecka. Laganas är i stort sätt enbart uppbyggt för turister så för att göra ön rättvis är det bra att hyra vespa, fyrhjuling eller bil och ta sig runt med. Det är då man upptäcker allt det som är fantastiskt med ön. Om man vill ha en semester med bad och fest så fungerar Laganas.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2007-05-27, 10:53
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

haha...

Ja jo.. De får vi väl nästan ta o hoppas

Vill se lite bilder från kalamaki... några måste du väl ha?
Svara med citat
  #30  
Gammal 2007-05-27, 14:27
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Hej, återkommer med nya bilder när jag kommit hem från Zakynthos, åker ju om en vecka, ska knäppa lite i Kalamaki oxå då!! Vi brukar gå från Laganas till Kalamaki efter stranden, tar en stund men det e underbart! Och håller med Evas inlägg, ön måste upptäckas utanför turistorterna!!!! Fast jag ligger gärna från 9 till 5 i en solstol oxå sippandes på en frappé. Fick väderleksrapport igår från min vän Tasos, det va varmt o soligt, o det blir varmare för varje dag! Kalokairi!!! Sommar!!!
Svara med citat
  #31  
Gammal 2007-06-17, 21:49
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Halllå ja....

NÅgra bilder än? ;P
Svara med citat
  #32  
Gammal 2007-06-20, 19:24
Zante Zante är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Gräsmyr utanför Umeå
Inlägg: 28
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Halloj!
Hotllet är säkert bra, men som överallt i Grekland är det ju ganska enkel standard på hotellen. Kalamaki är lugnt och mysigt, jag tycker även ni har öns bästa taverna där - Michaelos - jättebra bra. Hyr gärna vespa och åk runt lite och titta. Vassiikos är jättefint!!
Hälsningar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen84 Visa inlägg
Vill ha ganska hög standard på min semester? Säg mig har ja valt fel ö? Är så osäker...

Senast redigerad av Zanét den 2007-06-20 klockan 20:57. Anledning: För långt citat
Svara med citat
  #33  
Gammal 2007-06-20, 23:22
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Lugn lugn....det kommer bilder, har kommit hem precis från en liten trip till norge! Det va underbart som vanligt på Zakynthos!!! Fint väder, god mat, gott vin mm, mm. bläää, jag ville inte åka hem! Åker säkert dit igen i sommar. vi hörs nåt mer innan ni åker, o håll utkik efter bilder!!
Svara med citat
  #34  
Gammal 2007-07-14, 21:55
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Har du lyckas hitta några bilder än?
Svara med citat
  #35  
Gammal 2007-07-14, 23:36
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Kalamaki Apollo

dom jag har är mest på barnen.....jag hade ingen kamera med, så mamma tog dom mesta korten barn som badar, barn som äter glass, barn som.............osv..... Jag kanske ska ner igen runt den 20 augusti!!!! jag ska leta på nån bild, vet inte om jag kan lägga in nån här, kanske nån annanstans på forumet? ska leta lite..... resfeber än då?
// Mia
Svara med citat
  #36  
Gammal 2007-07-15, 10:14
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Jo är bara 23 dagar kvar nuuuuuuu...

Så nyfiken hur det är där nere....! Var hyr vi bäst / säkrast vespa?
Svara med citat
  #37  
Gammal 2007-07-15, 12:12
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Kalamaki Apollo

jag kan dra över bilder om du har msn! kolla inbox för privata meddelanden.
// Mia
Svara med citat
  #38  
Gammal 2007-07-31, 13:22
lemoni lemoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 11
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Jag älska Zakynthos!! Har varit där flera gånger. Bott både i Laganas och Kalamaki. Fast jag föredrar de lugnare delarna i Laganas mot Kalamaki. Men jag håller helt med om att det finaste att se på Zakynthos finns utanför turistorterna och kräver Vespa eller bil för att ta sig dit. Har rest runt ön både på Vespa, Krossmoppe, o bil. Vissa ställen är det slingrigt och brant på vägarna att ta sig fram och då känns det faktiskt tryggare i bil, även om det inte är samma känsla att sitta i en bil...
Jag är övertygad om att ni kommer att komma hem nöjda över Zaknthos, det är en ö att förälska sig i, och på...!
Svara med citat
  #39  
Gammal 2007-08-05, 23:20
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Drar imorgon NATT.. hihi.. bara några timmar kvar..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT