Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-27, 11:21
HasseP HasseP är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Nyköping
Inlägg: 4
Standard Upptäcka Evias

Hej alla greklandsfantaster.

Evias är greklands näst största ö. Ön är perfekt för dig som vill uppleva det annorlunda och genuina grekland. Här slipper man trängas med den vanliga turisten. Här får man sitt lystmäte vad det gäller natur och kultur.

Ön är också ett paradis för den som gillar vandring. Här finns möjligheter att hitta en egen badstrand. Utanför den östra kusten kan man vid klart väder se öarna Skiatos, skopelos bl.a. Vägen runt norra delen av ön slingrar sig längs kusten och vattnet. By efter by passeras. Upplev vulkaniska källor i Loutra/Edipso på nordvästra kusten. Bo både privat och i mindre hotell samt studios. Ön kallas för grekerna "den gröna ön". Här finns både urskogar och höga berg (1743 meter). Välkomna att besöka ön. Ni blir inte besvikna.
HasseP
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-27, 15:12
Eirini Eirini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Aten
Inlägg: 277
Standard Sv: Upptäcka Evias

Hej!

Jag haller med dej om att Evia ar en jattefin o. Har varit dar och vandrat en host och det ar verkligen fin natur. Man kan ibland kanna att man ar 100 ar tillbaka i tiden nar man besoker vissa byar och det ar anda sa nara Aten. Jag aker garna tillbaka!

Eirini
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-27, 18:27
HasseP HasseP är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Nyköping
Inlägg: 4
Standard Sv: Upptäcka Evias

Hej Irini

Jag håller till i Dafni. En liten by som tillhör Limni. Vi har hus där sedan 10 år tillbaka.

Hälsningar
HasseP
Citat:
Ursprungligen postat av Eirini
Hej!

Jag haller med dej om att Evia ar en jattefin o. Har varit dar och vandrat en host och det ar verkligen fin natur. Man kan ibland kanna att man ar 100 ar tillbaka i tiden nar man besoker vissa byar och det ar anda sa nara Aten. Jag aker garna tillbaka!

Eirini

Senast redigerad av Zanét den 2006-05-27 klockan 18:29. Anledning: Otillåten länk
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-27, 21:58
frank frank är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 153
Standard Sv: Upptäcka Evias

Evias var grymt särskilt den norra delen,ska tillbaks! mvh FRANK
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-05-28, 12:58
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Upptäcka Evias

Håller med alla om Evia, har inte fattat att inte fler har upptäckt denna underbara ö.

Monica
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-05-28, 17:34
Tittis avatar
Titti Titti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Dunderbacken, Hägersten
Inlägg: 520
Standard Sv: Upptäcka Evias

För en tid sen åkte jag med en busschaufför, som var grek. Vi pratade om Grekland förstås, och han sa att han tyckte Evia är den finaste ön att semestra på, men att nästan bara greker åker dit. Han förstod inte heller, hur det kommer sig att vi utlänningar inte hittat dit.

Nej, vad kan det bero på?

Titti.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-06-17, 19:19
Eirini Eirini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Aten
Inlägg: 277
Standard Sv: Upptäcka Evias

Citat:
Ursprungligen postat av HasseP
Hej Irini
Citat:
Ursprungligen postat av HasseP

Jag håller till i Dafni. En liten by som tillhör Limni. Vi har hus där sedan 10 år tillbaka.

Hälsningar
HasseP


Vi var pa Evia igen forra veckan. On var vackrare an nagonsin! Vi bilade runt och hann se mycket av den norra delen. Vilken natur och vilka strander!!! Friskt och klart vatten vid alla stranderna. Evia maste vara Greklands vackraste o!!!

Eirini
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-06-17, 19:49
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Upptäcka Evias

När kommer charterresor till Evia ? Har sett en del bilder från ön och den verkar jättefin. Vilken arrangör vågar bli först ?



Hasse
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-06-18, 09:21
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 127
Standard Sv: Upptäcka Evias

Citat:
När kommer charterresor till Evia ? Har sett en del bilder från ön och den verkar jättefin. Vilken arrangör vågar bli först ?
Det fanns charterresor till Evia för något/några år sedan, men bara under en säsong, tror jag. Har för mig att det var Apollo eller ev fritidsresor.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-06-18, 13:30
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Upptäcka Evias

Citat:
Ursprungligen postat av Apelsina
Det fanns charterresor till Evia för något/några år sedan, men bara under en säsong, tror jag. Har för mig att det var Apollo eller ev fritidsresor.

Aha, mer än jag visste. Då blir det till att bläddra i gamla kataloger - den som söker, han letar.



Hasse
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-06-19, 02:02
Iréne Iréne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 80
Standard Sv: Upptäcka Evias

Hej! Har just hittat den här sidan! Håller med om att Evia måste upplevas! Vi bodde i ett jättefint hus som passade oss precis. Därifrån kunde vi uppleva en sagolik natur och alldeles riktiga och genuina greker!
Vi åker säkewrt tillbaka!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2006-06-23, 13:02
HasseP HasseP är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Nyköping
Inlägg: 4
Standard Sv: Upptäcka Evias

Hej Irene

Var hyrde ni huset på Evia? Jag har ett hus i en by som heter Dafni och ligger nordväst på ön inte långt från Limni.

Hälsningar
HasseP
Svara med citat
  #13  
Gammal 2006-07-06, 19:18
Iréne Iréne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 80
Standard Sv: Upptäcka Evias

I ett oerhört charmigt o fräscht hus i en liten by, Daphni, strax innan Limni. Vi tänker titta ner igen i några veckor iaug,sept. o åka runt i Grekland. Kanske finns det ngt boende däromkring några nätter? Måste bara spana in Kaffekajsa! Och Garfield de andra som vi längtar efter!

Senast redigerad av Iréne den 2006-07-06 klockan 19:22.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT