Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-11-13, 18:34
lenapgs avatar
lenapg lenapg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Olofström
Inlägg: 314
Standard Hur ta sig till Sporaderna?

Vi är lite nyfikna på Sporaderna och undrar hur man tar sig smartast från Aten dit. Är det båt, tåg, buss eller flyg som gäller? Har för mig att jag har sett någonstans att det går båt från någon ö i Sporaderna ner mot Naxos eller kanske var det Paros? Det hade ju inte varit helt fel med några dagar på Naxos också!
LenaPG
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-11-13, 20:36
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Hur ta sig till Sporaderna?

När vi har varit i Sporaderna har vi flugit DIREKT till Skiathos med något charterbolag, men flight only. Det är SÅ lätt att komma dit när man flyger direkt jämfört att ta sig via Athen eller andra ögrupper.

Sporaderna har rikligt till en HEL semester, så jag skulle definitivt överväga att spara Naxos till en annan resa och hålla mig till en ögrupp så att inte det går allt för mycket tid med reseplanering och båtresor.

Skiathos-Skopelos-Alonnissos-Skyros är alla värda många övernattningar, varje ö är speciell på sitt sätt, och det är lagom luffande mellan dessa öar.

Marianne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-11-13, 20:51
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Hur ta sig till Sporaderna?

Citat:
Ursprungligen postat av lenapg
Vi är lite nyfikna på Sporaderna och undrar hur man tar sig smartast från Aten dit. Är det båt, tåg, buss eller flyg som gäller? Har för mig att jag har sett någonstans att det går båt från någon ö i Sporaderna ner mot Naxos eller kanske var det Paros? Det hade ju inte varit helt fel med några dagar på Naxos också!
LenaPG
Eftersom jag just har bokat oneway-biljetter till Skiathos har jag också precis börjat fundera på det här. Förmodligen går det inte att hitta några billiga biljetter tillbaka från Skiatos till Arlanda, så jag funderar på om inte inrikesflyg från Skiathos till Aten är det enklaste sättet att ta sig hem. Från Aten brukar det ju inte vara några problem att hitta flygbiljetter hem. Det går också att ta sig med båt och buss tillbaka till Aten, men det tar förstås mycket längre tid än att flyga.

Ruby - som har tio månader kvar...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-11-13, 20:53
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Hur ta sig till Sporaderna?

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby

Ruby - som har tio månader kvar...
Är det sååå länge kvar till sommaren?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-11-13, 20:54
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Hur ta sig till Sporaderna?

Citat:
Ursprungligen postat av Janet
Är det sååå länge kvar till sommaren?
I alla fall till den 25 september då vårt flyg går... Det är till och med MER än tio månader kvar!

Ruby
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-11-13, 20:55
Laila Is avatar
Laila I Laila I är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 28
Standard Sv: Hur ta sig till Sporaderna?

Citat:
Ursprungligen postat av lenapg
Vi är lite nyfikna på Sporaderna och undrar hur man tar sig smartast från Aten dit. Är det båt, tåg, buss eller flyg som gäller? Har för mig att jag har sett någonstans att det går båt från någon ö i Sporaderna ner mot Naxos eller kanske var det Paros? Det hade ju inte varit helt fel med några dagar på Naxos också!
LenaPG
Det går båt en gang i uken sørover mot kykladene. Vi vurderte å ta en rundtur ifjor. Fra Skiathos til Paros, videre til Aten og buss derifra til Volos, og fra Volos til Skiathos igjen. Men vi hadde får få dager å gjøre det på så det tar vi en annen gang:-)

PS! Mener å huske at det er mindre enn en time med Dolphin fra Skiathos til Agios Constantinos og derifra ca 3-4 timer med buss til Aten.

L

Senast redigerad av Laila I den 2005-11-13 klockan 20:59.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-11-14, 17:50
lenapgs avatar
lenapg lenapg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Olofström
Inlägg: 314
Standard Sv: Hur ta sig till Sporaderna?

[QUOTE=Laila I]Det går båt en gang i uken sørover mot kykladene. Vi vurderte å ta en rundtur ifjor. Fra Skiathos til Paros, videre til Aten og buss derifra til Volos, og fra Volos til Skiathos igjen. Men vi hadde får få dager å gjøre det på så det tar vi en annen gang:-)

JA, det var detta jag tänkte på, tror att jag läst det i Greek Island Hopping Vi ska vara iväg fyra veckor så jag tänkte vi kanske skulle hinna med några svängar både hit och dit. Men det är långt kvar, så man hinner nog ändra sig många gånger! Men det är ju detta som är tjusningen med att vara ute i så god tid! Säg den ö som vi inte har diskuterat i planeringen!
LenaPG
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT