Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Leva & bo i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2010-02-23, 09:24
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 370
Standard Sv: Tralalalala...jag är så glad!! :)

Man får verkligen gratulera!
Måste kännas underbart att förverkliga sina drömmar (eller rättare sagt min dröm! )
Brukar titta på ett program som handlar om folk som letar semesterboende eller permanent boende utomlands och blir visade olika objekt. Man blir ju helt sjuk alltså! När barnen har flyttat hemifrån och vi säljer huset och skaffar oss mindre boende så... kanske...kanske...
Hoppas du skriver, både ris och ros, när du har tid om hur det är att leva där på heltid, i paradiset.

Hälsningar
Stinab

Senast redigerad av Stinab den 2010-02-23 klockan 09:51.
Svara med citat
  #42  
Gammal 2010-02-23, 09:43
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tralalalala...jag är så glad!! :)

Jo det låter härligt och jag har ju också drömt om att bo i Grekland under en längre tid precis som många andra här....

Jag var på ett föredrag häromkvällen och då sa en coach att vi i publiken skulle tänka på vår allra största framtida dröm som att inga ekonomiska hinder fanns för att den skulle gå att uppfylla...Jag tänkte naturligtvis INTENSIVT på "mitt" hus på Tinos ,det jag skulle vilja köpa och renovera. Det som ligger nere vid fiskehamnen.
Nästa steg i tanken var att tänka: Om drömmen går i uppfyllelse, vad skulle DET få för konsekvenser för Dig? Jo att jag inte skulle kunna vara där så mycket ändå för jag skulle längta ihjäl mig efter barn och barnbarn!!
Så drömmen vårdar jag men jag tror inte att just den kommer att uppfyllas...Däremot att kunna resa precis när jag vill vart jag vill på kortare resor, det är nog mer realistiskt.

LYCKA TILL MED DIN dröm Yanna önskar jag Dig av hela mitt hjärta!

Lissi
Svara med citat
  #43  
Gammal 2010-02-23, 10:34
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: Tralalalala...jag är så glad!! :)

Lycka till!!
Åh vad det låter härligt. Jag och min man har själva samma funderingar men vi har inte uppnått den åldern ännu när det kan bli aktuellt. När det gäller barn så har vi en hel hoper tonåringar som vi först måste ta hand om, dock inga barnbarn ännu. Det är svårt att sia om man kommer längta tillbaka. helt klart är att vi i alla fall skall prova. Om det inte fungerar är det väl bara att flytta hem igen.
Så tänker vi nu, om 15 år kanske vi tänker annorlunda.
När min man fyller 50 (om 5 år) skall vi ta time out i ett år. Då skall vi bo i grekland under hösten och resa lite till andra ställen. Vi kanske aldrig kommer hem igen hahahaha.
Så uppfyll era drömmar innan det är för sent.

Åse (som får nöja sig med en veckas resa till kreta över påsk)
Svara med citat
  #44  
Gammal 2010-02-23, 16:30
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Tralalalala...jag är så glad!! :)

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Så drömmen vårdar jag men jag tror inte att just den kommer att uppfyllas...Däremot att kunna resa precis när jag vill vart jag vill på kortare resor, det är nog mer realistiskt.

LYCKA TILL MED DIN dröm Yanna önskar jag Dig av hela mitt hjärta!

Lissi
Tack Lissi! Din dröm är lika härlig som min och jag önskar av hela mitt hjärta att också DIN dröm må uppfyllas...med råge!

Yanna - som precis bokat enkel flygresa till passionslivet!
Svara med citat
  #45  
Gammal 2010-02-23, 16:35
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Tralalalala...jag är så glad!! :)

[quote=Aase;196499]Lycka till!!
När min man fyller 50 (om 5 år) skall vi ta time out i ett år. Då skall vi bo i grekland under hösten och resa lite till andra ställen. Vi kanske aldrig kommer hem igen hahahaha.
[quote]

Tack Aase!
Min pensionsdröm började när jag var i ungefär den åldern som ni är nu. Det där med att ta time out ett år låter ju helt fantastiskt!! Jag hoppas innerligt att det verkligen blir av och...näää...inte kommer ni tillbaka sen inte...inte frivilligt iaf!

Yanna - som längtat länge nog!
Svara med citat
  #46  
Gammal 2010-02-23, 19:07
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Tralalalala...jag är så glad!! :)

Oj vad det låter härligt. Vi blev båda 2 avtalspensionärer för 3 år sedan, och jag kan bara säga att så fort dessa år har gått. Och man förstår inte hur man hunnit jobba, för man är ju fullt upptagen med allt nu när man är ledig. Men hur mycket pappersarbete är det innan man kan flytta? Vet du var i Rethymnon du ska bo? Vi har varit där varje höst sedan 2004 och i år åker vi ner den 9 sept. Då får vi spana efter dej.

Önskar Dej all Lycka med Ditt nya liv både som pensionär och som grek.

Sedan får Du väl tipsa oss andra om allt av värde så vi inte missar nåt när vi kommer ner.
Svara med citat
  #47  
Gammal 2010-02-23, 19:22
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Tralalalala...jag är så glad!! :)

Hej Nejkam!
Visst är det härligt när man undrar hur man hade tid att jobba! Så vill jag att det ska vara!
Jag vet inte än var i R jag ska bo, sökande pågår. Var brukar ni bo när ni är där?
Det där med pappersarbetet kommer jag att skriva om här när jag vet mer exakt, jag är säker på att många funderar och skulle vilja veta. Jag är just nu mitt uppe i en del av alla papper som ska fixas men det kommer ju att bli en hel hög till när jag kommer ner till Kreta. Biljetten var lättast att fixa jag bokade resan idag!

Jag finns kvar på Kalimera sedan också, hojta till när ni åker ner så slipper ni spana!

Yanna
Svara med citat
  #48  
Gammal 2010-02-23, 19:25
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Tralalalala...jag är så glad!! :)

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Hej Nejkam!
Visst är det härligt när man undrar hur man hade tid att jobba! Så vill jag att det ska vara!
Jag vet inte än var i R jag ska bo, sökande pågår. Var brukar ni bo när ni är där?
Det där med pappersarbetet kommer jag att skriva om här när jag vet mer exakt, jag är säker på att många funderar och skulle vilja veta. Jag är just nu mitt uppe i en del av alla papper som ska fixas men det kommer ju att bli en hel hög till när jag kommer ner till Kreta. Biljetten var lättast att fixa jag bokade resan idag!

Jag finns kvar på Kalimera sedan också, hojta till när ni åker ner så slipper ni spana!

Yanna
Dom senaste 2 åren har vi bott på Ilios där ska vi bo i år också. Men vi har även bott på Bio och på Pegasus. Vi vill bo centralt så vi har nära till allt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT