Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-02-05, 17:51
denkillen denkillen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 1
Standard Rhodos

Hejsan

Är Rhodos något bra ställe att åka till om man vill festa men ändå ta det lungt? Och en annan fråga vad är det för ålder på alkoholen där?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-02-06, 09:00
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Rhodos

Citat:
Är Rhodos något bra ställe att åka till om man vill festa men ändå ta det lungt?
Ja, på Rhodos kan du välja mellan att ta det lugnt eller festa runt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-02-06, 16:04
Monobrow Monobrow är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 3
Standard Sv: Rhodos

Åldersgränsen då?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-02-06, 16:47
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Monobrow
Åldersgränsen då?
Vet faktiskt inte... Men det brukar inte vara så noga med den. På gott och ont.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-02-07, 14:45
Diddis avatar
Diddi Diddi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 7
Standard Sv: Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av denkillen
Hejsan

Är Rhodos något bra ställe att åka till om man vill festa men ändå ta det lungt? Och en annan fråga vad är det för ålder på alkoholen där?

Rhodos är ett underbart ställe att besöka, där kan du även festa och ta det lugnt... jag kan verkligen rek. att åka dit
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-02-07, 14:51
Marits avatar
Marit Marit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 65
Standard Sv: Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av denkillen
Hejsan

Och en annan fråga vad är det för ålder på alkoholen där?
Mener å ha hørt en aldersgrense på 16 år, men vet ikke om det er den "offisielle" grensen, eller noe som den enkelte bar setter.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-02-08, 10:33
Nightfly Nightfly är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 67
Standard Sv: Rhodos

När jag jobbade där hade vi 18-årsgräns, men om det gällde överallt vet jag inte. Jag såg visserligen aldrig att de kollade ID på någon.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-02-08, 10:54
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Rhodos

Många seriösa barer försöker undvika att servera alkohol till personer under 18 år. Alkoholkonsumtion hos yngre uppskattas inte och många i den grekiska befolkningen betraktar det som mycket olämpligt att tonåringar dricker alkoholhaltiga drycker. Med andra ord precis som hemma fast här är vi noggrannare med legitimationskontrollen. Vissa klubbar nekar yngre personer tillträde om de är berusade.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-02-08, 11:36
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Vissa klubbar nekar yngre personer tillträde om de är berusade.
På Rhodos?? Det har jag aldrig varit med om där... På grekiska nattklubbar, och barer för greker visst. Där nekas även äldre berusade personer (läs turister) tillträde.
Men på bargatan och på turistinriktade barer har jag aldrig sett någon nekas tillträde. Där uppmuntras (tyvärr) ett överdrivet alkoholintag, i form av inkastare, kraftigt reducerade priser och även gratisdrinkar.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-02-08, 12:48
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Rhodos

Både på Rhodos og Kos ravet det fulle ungdommer rundt i gatene og "hang" på barer hvor de ble servert..., mange av dem så ikke ut til å være en dag over 16..., DESVERRE!!

Så om du ikke er fylt 18 og er redd for å ikke få servert alkohol tviler jeg på at det er noe problem på de steder i allefall.

Men husk at dere tåler betydelig mindre i varmen og at alkoholen tørker ut kroppen....!!

Ia
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-02-08, 21:12
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av anoula
På Rhodos?? Det har jag aldrig varit med om där... På grekiska nattklubbar, och barer för greker visst. Där nekas även äldre berusade personer (läs turister) tillträde.
Men på bargatan och på turistinriktade barer har jag aldrig sett någon nekas tillträde. Där uppmuntras (tyvärr) ett överdrivet alkoholintag, i form av inkastare, kraftigt reducerade priser och även gratisdrinkar.
men inte för 16-åringar väl i så fall hör väl dessa barägare till den oseriösa gruppen. Jag har under flera år umgåtts med bar och nattklubbsägare på Kreta som absolut inte tillåter unga att dricka sig berusade på deras ställen. Visserligen något enklare för tjejer som ser mogna ut men igen vill bli anklagad för att servera unga tjejer som sedan väldigt lätt blir utnyttjade av den som vill ta för sig. Kanske är det annorlunda på Rhodos än på kreta där befolkningen är ganska moralisk.

Eva
Svara med citat
  #12  
Gammal 2006-02-08, 22:06
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Kanske är det annorlunda på Rhodos än på kreta där befolkningen är ganska moralisk.
Ja på Rhodos härskar omoralen... Skämt åsido - det beror väl mycket på barägaren och vad denne är för person. Jag berättar bara vad jag sett...
Greker är visserligen mycket barnkära, önskar dock att man fick se mer av den varan bland pengahungriga barägare.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2006-02-08, 23:40
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 174
Standard Sv: Rhodos

Jag har aldrig hört någon åldersgräns nämnas eller sett att någon har behövt styrka någon ålder...
På gott och ont, som sagt.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2006-02-09, 08:46
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Rhodos

På de barer jag jobbat på i Chania/Kreta har det varit 18-års gräns men den har inte alltid efterlevts. Det är dock lagstadgat 18 vilket även det kan vara för lågt i vissa fall.

Ta det varligt, drick mycket vatten också och glöm inte att äta ordentligt. Sen kan det vara smart att inte nämna åldern för barägaren/bartendern....Tänk framför allt på att du "representerar" Sverige när du är utomlands

Senast redigerad av inkfish den 2006-02-09 klockan 11:53. Anledning: för långt citat
Svara med citat
  #15  
Gammal 2006-02-09, 19:04
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Rhodos

Ios är bra om man vill festa
Svara med citat
  #16  
Gammal 2006-02-09, 19:26
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Rhodos

Jag hade lite fel om åldersgränsen tidigare, den är 17 år. Jag citerar Krititv.gr

"It is illegal for minors under the age of 17 to enter bars and consume alcohol. Until recently this law has rarely been enforced and minors throughout Greece would be admitted to bars and clubs and served alcohol. The police are now enforcing this law throughout the country with regular checks on bars, and arrests of bar owners who serve under-age drinkers´......" Bars and clubs are required to have a sign outside stating
"Entry is forbidden and is illegal for any person under 17, unless accompanied by a parent or guardian "
Svara med citat
  #17  
Gammal 2006-02-09, 19:37
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 174
Standard Sv: Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh
The police are now enforcing this law throughout the country with regular checks on bars, and arrests of bar owners who serve under-age drinkers´......" Bars and clubs are required to have a sign outside stating
"Entry is forbidden and is illegal for any person under 17, unless accompanied by a parent or guardian "
Ahh.. Tycker jag låter bra.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2006-04-16, 19:13
StudioCH
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av denkillen
Hejsan

Är Rhodos något bra ställe att åka till om man vill festa men ändå ta det lungt? Och en annan fråga vad är det för ålder på alkoholen där?
Hej Du!!
Rhodos är till för alla, och du kan verkligen festa och du kan absolut ta det lugnt!! När hade du tänkt att åka?? Det finns flera ställen att festa på mitt i säsongen, men det är lättare att ta det lugnt "på privata platser och smultronställen" på före och efter-säsongen!! Dom frågar ej om leg precis, men du bör ju alltid tänka på vad du gör och vad du "häller i dig" !! Ha det toppen! Kram Carina
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT