Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Syros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2009-01-16, 16:31
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Syros

Tror heller ikke det er nødvendig å booke på forhånd utenom i høysesongen, men som sagt kan man få info fra et reisebyrå uten å booke. Å tro en masse på forumet, men ingen som kan si noe sikkert, virker litt nytteløst Sjekk med et reisebyrå og få fakta, da vel!

Når det er sagt. Jeg synes det er herlig å sitte hjemme og planlegge reiser. Finne informasjon om reisemålet i bøker og på nettet. Lete opp stedene som er utenfor allfarvei. Vite om de beste restaurantene, de mest romantiske bilturene, de bortgjemte landsbyene, de underlige fjellformasjonene...

Å bestille på forhånd sikrer at jeg kommer dit jeg har planlagt - og gledet meg til å komme - på det tidspunktet jeg vil. Siden feriene alltid er ganske tettpakket med opplevelser, er det mye som skal skje hver dag. Det er ferie for meg. Opplevelser, ikke å vente på neste båt eller ligge på stranden. Vel, Vi er alle forskjellige.

På den annen side, hvis jeg ombestemmer meg og heller vil til et annet sted, så gråter jeg ikke over pengene jeg har betalt for en forhåndsbestillt båtbillett. Det er så lite i den store sammenhengen

Senast redigerad av Admirala den 2009-01-16 klockan 17:15. Anledning: Skrivefeil
Svara med citat
  #22  
Gammal 2009-01-16, 22:43
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Syros

Om jag inte är helt ute och cyklar körde väl NEL helt ok snabbåtar från Rafina via bl.a. Syros vidare mot Paros och Naxos häromåret... Vi hakade på från Syros till Paros och jag tror som sagt att den utgick från Rafina.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2009-01-17, 23:00
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Syros

Citat:
Ursprungligen postat av lemon Visa inlägg
Om jag inte är helt ute och cyklar körde väl NEL helt ok snabbåtar från Rafina via bl.a. Syros vidare mot Paros och Naxos häromåret... Vi hakade på från Syros till Paros och jag tror som sagt att den utgick från Rafina.
Jag antar att du tänker på Aeolos Kenteris 1 men den går från Lavrio, den går nu också men bara en dag per vecka, jag antar att den går betydligt mera än så i högsäsong. Den går nu LAVRIO - KEA - KYTHNOS - SYROS - PAROS - NAXOS - IOS - SIKINOS - FOLEGANDROS - KIMOLOS - MILOS - KIMOLOS - FOLEGANDROS - SIKINOS - IOS - NAXOS - PAROS - SYROS.Jag är ganska säker på att jag såg Aeolos Kenteris 1 ankomma hamnen i Naxos i förmiddags på webbkameran men någon sådan tur hittar jag inte i tidtabellerna på nätet.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #24  
Gammal 2009-01-18, 19:12
Kalypso Kalypso är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 80
Standard Sv: Syros

Hej Athina,
Det var som sagt 2007 vi åkte Rafina-Syros. Den båten gick vid 19 på kvällen, så vi kom fram när det var mörkt, men vi hade bokat på Ethiron så det var bara att leta sig dit
Kalypso
Svara med citat
  #25  
Gammal 2009-01-18, 19:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Syros

Citat:
Ursprungligen postat av Kalypso Visa inlägg
Hej Athina,
Det var som sagt 2007 vi åkte Rafina-Syros. Den båten gick vid 19 på kvällen, så vi kom fram när det var mörkt, men vi hade bokat på Ethiron så det var bara att leta sig dit
Kalypso
Vi åkte samma väg till Naxos....Alltså gick båtar då.
Hur är Ethiron? Jag har skrivit om pris och fått svar, men det fanns så många olika slags rum, nere vid gatan(markplan eller halvt under?) eller högt upp med utsikt över havet. De pratade om rum utan balkong också, men DET vill man ju inte ha...Hur bodde ni? Var det bra? Jag tycker boendet verkade dyrt jämfört med hur vi brukar bo så jag har inte svarat ...Vi kommer ju på förmiddagen så vi chansar nog utan att boka innan.

Lissi
Svara med citat
  #26  
Gammal 2009-01-18, 20:20
Athinas avatar
Athina Athina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Landskrona
Inlägg: 163
Standard Sv: Syros

Helt enig! Det er derfor jeg spör så mye! Vi er dessuten seks personer med to ikke altfor fleksible tenårsdöttrerså derfor er det viktig for oss å planlegge litt! Takk alle for att dere svarer og kommer med forslag!
/Athina (Fra Drammen, bosatt i Sverige og gammel Athenbo)

Å bestille på forhånd sikrer at jeg kommer dit jeg har planlagt - og gledet meg til å komme - på det tidspunktet jeg vil. Siden feriene alltid er ganske tettpakket med opplevelser, er det mye som skal skje hver dag. Det er ferie for meg. Opplevelser, ikke å vente på neste båt eller ligge på stranden. Vel, Vi er alle forskjellige.

På den annen side, hvis jeg ombestemmer meg og heller vil til et annet sted, så gråter jeg ikke over pengene jeg har betalt for en forhåndsbestillt båtbillett. Det er så lite i den store sammenhengen [/quote]
Svara med citat
  #27  
Gammal 2009-01-19, 23:13
Kalypso Kalypso är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 80
Standard Sv: Syros

Hej Lissi,
Jag tyckte Ethiron var ett bra boende. Vi betalade 45 för ett dubbelrum ankomst 5 Juli. Jag hade som sagt bokat hemifrån, kanske billigare om man bokar på plats. Tror dock att det var fullbokat när vi var där, så vill man bo just där kanske man ska förboka.
Rummet var fräscht, vi hade balkong med utsikt över takåsarna (och vattnet längre bort) tillbringade väldigt liten tid på just den balkongen eftersom stan var så mysig. Vi levde lite "lyxliv" och kostade på oss frukost på något mysigt café för att njuta av staden. I vanliga fall äter vi alltid frukost på balkongen.
Läget var toppen, mitt i stan några kvarter upp från hamnpromenaden, uppförsbacke med lite trappsteg här och där.
Jag kommer nog att bo på Ethiron igen när jag återvänder till Syros. Jag föredrar att ha nära till stadslivet på kvällarna och sen ta buss ut till stranden på dagarna.
Kalypso
Svara med citat
  #28  
Gammal 2009-03-17, 12:41
Athinas avatar
Athina Athina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Landskrona
Inlägg: 163
Standard Sv: Syros

Hej! 50 euro för ett dubbelrum men har inte fått någon bekräftelse. De är kanske på semester! Ser väldigt trevligt ut på nätet i alla fall!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT