Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-01-20, 14:52
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Handbagage?

Såg i somras på Naxos en så fin vattenbehållare i plåt, tänker investera i en sådan till vårt sommartorp. Den är mycket billigare att köpa där nere än här hemma. Vet dock inte hur jag skall få hem den, storleksmässigt kan den passa som handbagage då jag inte väljer den största storleken. Vi åker reguljärt och jag har sett de märkligaste handbagage genom åren. Är det ok att ha en plåtbehållare i sitt handbagage, eller blir man av med den i säkerhetskontrollen? Vet någon i så fall om det är dyrt att skicka med post?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-01-21, 15:56
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 377
Standard Sv: Handbagage?

Jag har haft de mest konstiga saker som handbagage, men numer tycker jag att det håller hårdare på reglerna. Men om plåtbehållaren inte överstiger måttet borde du få ta med den som handbagage. Skriv och fråga flygbolaget.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-01-21, 16:30
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Handbagage?

Just precis! Vi har under våra resor sett de mest märkliga handbagage passera incheckningen. En del äro rena Krokaner, men de har ändå fått klartecken.

Det flygbolag som är mest kritiskt till handbagage är förutom Ryanair Norwegian. Norwegians incheckningspersonal har oftast argusögon när det gäller resenärernas handbagage vad avser såväl vikt som volym.

SAS har däremot en mer moderat inställning och släpper igenom det mesta.

Arne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-01-21, 18:58
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Handbagage?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg

SAS har däremot en mer moderat inställning och släpper igenom det mesta.
Exakt! Vid något enstaka tillfälle, när planet är fullbokat och det är mycket last, kan kaptenen besluta att man ska ta en extrakoll på vad man släpar in i kabinen. Då görs detta vid gaten. Har hört det en eller två gånger vid gateutrop, dock inte till mina flighter. Sällsynt alltså. Senast var det en Lufthansakärra som nog var knökat till bristningsgränsen. Känns ändå skönt att dom tar en extrakoll då, alternativt att man befinner sig på en flygplats med lååånga start- och landningsbanor.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-01-21, 20:05
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Handbagage?

Tack för era svar! Vi reser med KLM och jag skall kolla upp med dem. Förstår på era svar att det inte innebär några problem i säkerhetskontrollen.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-01-21, 20:53
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Handbagage?

KLM = inga problem, dom ser sig som ett serviceföretag som vill hjälpa sina gäster!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT