Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-06-23, 07:49
Spektakel Spektakel är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 7
Standard Hjälp?! Kreta: Buss från Chania til Makrigialos?

Hej,

Tänk om det finns någon greklandveteran här som kan hjälpa mig, med min jättemiss....

Jag har råkat boka flyg och hotell i olika delar av Kreta. Helt ny till grekland som jag är, trodde jag att Kreta var en liten ö.

Jag har inte körkort, så jag måste kunna ta mig och ungarna til resorten på något annat sätt. Det såg ut som om det kostade 700kr bara mellan chania och hera airports och då blir jag ruinerad om jag ska ta mig helt till Makrigialos. För att inte tala om att vi ska tillbaka också.

På KTELs hemsida kunde jag inte alls hitta Makrigialos, och heller inga priser.

Någon som har några tips? Hoppas hoppas hoppas! Tack
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-23, 07:55
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Hjälp?! Kreta: Buss från Chania til Makrigialos?

Tips har jag inget,,men tror knappast att 700 räcker för att ta sig med taxi mellan flygplatserna, från Chania till Rethymnon kostar taxi ca 90 euro,,och då ska Ni ju ytterligare 8.5 mil..Nån lokalbuss kanske..Hoppas att det löser sig på bästa sätt..Det blir nog att byta buss ..

Senast redigerad av Athanasia den 2011-06-23 klockan 07:57. Anledning: tillägg
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-23, 08:28
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Hjälp?! Kreta: Buss från Chania til Makrigialos?

Det låter som att två dagar kommer att helt gå åt till transfer... Det blir nog några bussbyten. Har du ingen möjlighet att boka ett annat boende på Chaniakusten?

Malin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-06-23, 09:01
jan c jan c är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 796
Standard Sv: Hjälp?! Kreta: Buss från Chania til Makrigialos?

Två alt .Chania. -Sitia. Chania-Irapetra,Och därifrån lokalbuss till Magriagalos.Buss går också fr Chania flygplats till Chania.Krångligt kanske men fullt genomförbart .
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-06-27, 11:22
Spektakel Spektakel är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 7
Standard Sv: Hjälp?! Kreta: Buss från Chania til Makrigialos?

Hej, tack för svar. (Jag såg inte svaren, är ny på forum). Jag har fåttjVar vänlig och klicka på en av snabbsvars-ikonerna i inläggen ovan för att aktivera snabbsvar.ättebra info från KTELS kundservice; och de föreslog att åka Heraklion - Ierapetra - MakriGialos. Så det är det vi gör. Vi hade tänkt tågluffa från början, så det är ok med transporttiden. (Kan inte boka om i alla fall, så det är bara att göra det bästa av det...) Jag har just upprättat en annan tråd, för vi landar så sent att vi inte kommer hinna fram på kvällen utan måste övernatta på vägen. Antingen i Hania eller kanske hellre i Heraklion. Om någon har något tips om billigt boende där blir jag jätteglad för tips
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT