Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-08-09, 09:02
elle elle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 1
Standard Rethymnon.

Hej.
Jag är en ny Kalimeraanvändare och hoppas på många svar om Rethymnon.
Nedräkningen har börjat!!!! Om bara 7 dagar bär det iväg med familjen bestående av mej själv, man och två barn 5 och 7 år gamla, plus resesällskapet föräldrar och svärföräldrar. Vi har bokat med Apollo på Hotell Yacinthos. Har någon varit där? Berätta gärna. Har har sökt info om något som barnen skulle kunna tycka va roligt förutom stranden. Kan någon tipsa om detta?

mvh Elle
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-08-09, 09:10
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Rethymnon.

Från Yakinthos är det en bit att gå in till Rethymnon...men många restauranger i närheten...fin strand nedanför men håll koll på flaggorna "röd flagg" är badförbud...hur kul än barn än tycker det är att leka i vågor...Drar till Rethymno 30/8.

Senast redigerad av Athanasia den 2007-08-09 klockan 09:18. Anledning: stavfel
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-08-09, 09:24
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Rethymnon.

Det finns trottoarer hela vägen in till centrum dit det kanske är 1300-1400 m.
Går ni ut från stan kommer ni till Misiria där det säkert finns en del bra tavernor. Även efter strandpromenaden in till stan finns det en del att välja på om ni inte vill gå hela vägen med barnen varje kväll. Nu är det några år sedan jag var där så konkreta rekommendationer vågar jag mig inte på. Tyvärr är strandpromenaden väldigt trafikerad och om ni är vana att besöka mindre öar kommer ni att uppleva det som störande.

Jag gillar museumet i Rethymnon men era barn är säkert för små för att uppskatta ett besök där.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-08-09, 09:36
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Rethymnon.

Är nog snarare 2,5 km till centrum,men som Eva sa strandpromenad hela vägen...taxi kostar 4,5-5 euro..Finns ju vattenland att åka till med barnen..resebolagen har utflykter men leta efter andra alternativ(hyra bil t.ex).Ett utanför Chania ,och ett utanför Heraklion,,,har inte så mycket tips för barn i den åldern...våra är äldre..
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-08-09, 10:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Rethymnon.

Du har rätt 2,5 km stämmer bättre. Min dotter har jobbat en bit därifrån men det här stället ligger längre ut än jag trodde.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-08-09, 11:08
MajaLotta MajaLotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 12
Standard Sv: Rethymnon.

Hej!

Som stor fantast av Rethymnon så hoppas och tror jag att ni kommer att få det härligt där. Så många alternativa aktiviteter för barn i den åldern kan jag nog inte komma med då mina är några år äldre.
Det du skall vara mycket observant på är flaggningen vid stranden. Blåser det mycket blir det oftast röd flagg pga av att underströmmarna efter kusten blir ganska kraftiga. Men även dagar efter hård blåst kan det "suga" rejält om benen, så var vaksam på barnen.
Yakinthos är ju ett hotell med pool så det kan ju vara ett bra alternativ när det är som mest besvärligt eller bara som ett avbrott.

Ha en underbar resa, själv återvänder jag i september.
MajaLotta
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT