Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-06-04, 15:46
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 603
Standard Äntligen i Kokkari

Hit kom vi igår, trötta efter stigit upp mitt i natten, strax efter 02.00. Bor på Archangelos villiage, ett härligt ställe, blev välkomnade m kaffe öl och "smördegskakor" fyllda m fetaost o oliver, mums!
Allt är sig likt känns det som, några nya ställen. Tråkigt nog verkar det som den största matbutiken håller på avvecklas.
Vädret och vårt klimat är underligt, molnigt och även lite regn, mellan varven lyser solen, så det har blivit lite bad, tempen i havet ca 22 gr skulle jag tro.
Blir även att hyra en vespa att ta oss runt, en tur till Manolates är ett måste, vägen dit är ju så fin, och sen får vi se.
Nu vet jag att världen är full utav svalor, iallafall här i Kokkari.
Hälsningar Pian
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-06-05, 10:55
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 352
Standard Sv: Äntligen i Kokkari

Låter härligt Pian!

Njut av Kokkari, Samos och livet.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-06-06, 17:27
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 763
Standard Sv: Äntligen i Kokkari

Ha det så härligt och skriv gärna igen från Kokkari!
/ Kajja
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-06-08, 15:59
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 603
Standard Sv: Äntligen i Kokkari

Dagarna går, en liten vecka är snart över. Vi har haft vespa och kört lite hit och dit. En tur till Manolates hör till när vi är på Samos och att gå upp till Lukas taverna, blev en frappe och nybakad morotskaka, att sitta där och titta ut över grönskande berg o hav är så fantastiskt, Manolates är en av de finaste byar jag vet!
Bad på Tsamadou, finast tavernan är numera jämnad med marken och modernaste strandbaren tagit över, musiken dunkar ur högtalarna och du har en knapp att trycka på när du vill beställa. Antar att man börjar bli gammal. Havet är lika underbart som alltid, och det går att lägga sig längre bort till höger för lugn.
Hunnit med Psili Ammos 1 så här i början på säsongen, så fint vilket vatten! Har varit ner i juli, men då har vi vänt om då det är proppat med människor.
Tagit en tur till Karlovasi, tråkigt tyckte vi blev en fika sen åkte vi iväg. Slutade på Lemonakia Beach, käkade en god lunch på Andreas, eller kanske den hette Alexanders, men gott va det och det blev härligt solbad och några sköna simturer..
Dagen idag var tänkt att åter åka till Psili Amos, men med mulet och regn och åter regn mellan skurarna gick vi i kloster i Agia Zoni, ett litet kloster, med en vacker kyrka från 1600-talet. Vespan tog oss sen in till Samos stad för lite lunch o shopping. Väl hemma i Kokkari, har det regnat o regnat, varje gång man tror det ska klarna kommer det en ny skur. Vår sista semesterdag, imorgon önskar jag mej sol och bad, som jag njuter av allra mest.
Pian
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-06-10, 11:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 352
Standard Sv: Äntligen i Kokkari

Citat:
Ursprungligen postat av Pian Visa inlägg
Bad på Tsamadou, finast tavernan är numera jämnad med marken och modernaste strandbaren tagit över, musiken dunkar ur högtalarna och du har en knapp att trycka på när du vill beställa. Antar att man börjar bli gammal.
Jag avskyr sådana förändringar. Det skrämmer bort många turister. Jag förstår om det finns på öar som främst lockar ungdomar, men en sådan ö är ju inte Samos.

Det har inget med våra åldrar att göra.

Citat:
Väl hemma i Kokkari, har det regnat o regnat, varje gång man tror det ska klarna kommer det en ny skur.
Vädret är verkligen konstigt. Regn och åska i mitten av juni.

Trevlig resa hem!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT