Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-17, 22:07
minda minda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 54
Standard Båt Santorini- Amorgos

9:e juni bär det av. Vi landar på Santorini vid 12-tiden. Har vacklat mellan att starta med Naxos eller Amorgos men har nu bestämt oss. Vi börjar med Amorgos. Hur ser det ut med båttider på e.m från Santorini? Blue Star vore inte så dum med tanke på blåst och våra två barn.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-17, 22:41
*Nicki* *Nicki* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 66
Standard Sv: Båt Santorini- Amorgos

Vi landar också vid tolvtiden (från Landvetter) den nionde juni på Santorini med våra två barn . Någon direktfärja till Amorgos från Santorini finns inte den dagen - tyvärr. Klockan 15.30 går Blue Star till Naxos - framme 17.30. Såvitt jag kan se får ni (och kanske vi - har fortfarande beslutsångest ) vänta till Blue Star går från Naxos till Katapola kl. 23.55 den tionde juni. Den är framme i Katapola 02.30 på natten .

Inte många dagar kvar nu
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-18, 09:37
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Båt Santorini- Amorgos

Finns tyvärr inte direktbåtar Santorini-Amorgos så tidigt. Har själv forskat i detta eftersom jag gör samma rutt som er - Dock veckan innan. Från den 15/6 går det en direktkatamaran mitt på dagen.
Så det alternativ som tycks finnas är att åka till Naxos och sedan ta "skopan" därifrån.
Blue star Lines har en tur som går från Pireus till Naxos-Amorgos-Santorini och tillbaka, men den tycks inte börja gå förrän 24/6.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-18, 12:58
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 410
Standard Sv: Båt Santorini- Amorgos

Det finns en tur som börjar gå 2/6, men den går 8.30 på morgonen så den är inte ni behjälpt av. Jag har inte sett den turen tidigare år. Den går bara på lördagar via Ios och tillbaka samma väg. Funderar på att ta den till Ios från amorgos. Någon som känner till båten Arsinoi från rederi Saos-Anes? Kan inte påminna mig att jag har sett den nån gång.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-05-18, 14:54
minda minda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 54
Standard Sv: Båt Santorini- Amorgos

Då är det som jag trodde då. Ingrn båt direkt till Amorgos alltså. Vi har iof inget emot att starta på Naxos istället. Enda problemet är att där brukar var så härligt att det är svårt att ta sig därifrån när man väl har landat där.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-05-18, 23:32
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Båt Santorini- Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av gunnar Visa inlägg
Någon som känner till båten Arsinoi från rederi Saos-Anes?
Grekiskt bygge från 1980, 632 passagerare och 60 bilar. http://www.faktaomfartyg.se/anny_1980.htm
Ser ut att vara en båt av samma trevliga kaliber som bl.a. Panagia Tinou. Betydligt trevligare än alla dessa Sydkoreanska Blue Star båtar som håller på att ta över ö-världen.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-05-19, 10:43
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Båt Santorini- Amorgos

Fast många av de här gamla båtarna har så skitiga toaletter och ibland saknas både papper och tvål. Föredrar faktiskt Blue Star båtarna som är mycket fräschare.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT