Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-08-03, 23:51
AlexandraochEmma AlexandraochEmma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 1
Standard Evripides hotel, någon som bott där?

Hejsan!
Vi är två 19-åriga tjejer som precis har tagit studenten och ska ge oss ut på vår första båtluff tillsammans i slutet på denna månad (vi planerar att vara borta en månad). Våra tidigare erfarenheter av Grekland är rätt begränsade (även om vi har rest i många andra länder) och ingen av oss har tidigare varit i Aten. Vi hade i alla fall tänkt att stanna två-tre nätter innan vi åker ut till öarna. Jag har letat runt i denna djungel av hotell både här på kalimera och på andra sidor. Åsikterna är ofta vilt skilda men ett hotell som jag inte kan finna så mycket skrivet om är Evripides hotel, och jag undrar därför om någon här har bott där eller vet något om hotellet? Jag vill inte säga att vi är så väldigt kräsna på standarden av rum men vi vill ju helst att det ska kännas relativt säkert att lämna ryggsäckarna på rummet (kan man förvänta sig safety-box?) och att området inte är allt för stökigt.

Alla tips och råd, åsikter och varningar är välkomna!

Tack på förhand, Alexandra
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-08-04, 08:26
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Evripides hotel, någon som bott där?

Har ej bott där men om du kollar på TripAdvisior finns hotellet med där. Många Atenhotell är inte rankade där.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-08-04, 09:41
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Evripides hotel, någon som bott där?

Hej. vi har bott på Euripedes, förra sommaren. Det ligger mycket bra, nära plaka och Monastiriki. Lätt att ta sig dit och även ut till Pireus, om man ska fortsätta därifrån. inte långt från hotellet finns ett litet mysigt torg där et är skönt att sitta och dricka når kallt och titta på folk. Området är väl inte höglassigt i sig, lite ruffigt, en del udda personligheter som rör sig i området, men vi blev aldrig störda varken på dag eller kvällstid. Vi är väl inte såna som själva stör oss eller är speciellt rädda av oss. Men hotellet är OK, bra rum, saftey box finns, utsikten från terassen är jättefin, Akropolis bla, där längst upp är det frukost på morgon och bar på kvällen. I ärlighetens namn ska man väl säga att frukosten inte var mycket att springa benen av sig för.

Senast redigerad av Kalimera den 2008-08-04 klockan 10:07. Anledning: Otillåten länk (se regler under FAQ)
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT