Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-25, 16:02
Ahlhagen Ahlhagen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 1
Standard Kalimeravänner

Jag har under en längre tid regelbundet läst era inlägg om och för Grekland. Det har varit spännande och lärorikt. Så spännande att jag beslutade mig för att bjuda min hustru Desiree på en, kombinerad 40-års och 10-års giftemålspresent,
resa till Grekland. Det blev en vecka på Minoa Palace utanför Chania på Kreta.
Problemen började redan på Arlanda. Vi tvingades ställa oss i samma långa incheckningskö, trots att vi hade 1:a klassbiljett, som en massa skrikiga barn med hysteriska föräldrar. Ingen egen incheckning. Väl framme i Chania tog vi en taxi till hotellet.
En snorkig portier talade om för oss på urusel engelska att vårt hotellrum inte var färdigstädat. Vi fick vänta ute i poolen. En flaska champagne tyckte vi var lämplig kompensation för den timma vi fick vänta. Samma snorkiga portier avslog även denna begäran. Rummen var förövrigt det enda som höll skaplig klass på vår resa. Ytterst få restauranger var värt namnet restaurang. Tennisbanorna under all kritik. Golfbanorna var en katastrof. Maten näst intill urusel. Torrt och samma smak på det mesta. Inställsamma kypare. Listan kan göras lång, men det får räcka så här.
Neej Grekland blev inte den succe som jag hade hoppats. Det var nog inte "den bästa present jag fått" som min fru uttryckte sig.
Aldrig mera Grekland för vår del. Det blir som vanligt Franska rivieran och min svärfars sommarhus även i framtiden.
Viktor o Desiree Ahlhagen
Stockholm
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-25, 16:19
Pisen Pisen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 23
Standard Sv: Kalimeravänner

Oj, detta lät inte alls bra! Vad tråkigt att resan inte levde upp till era förväntningar.

Jag var själv på Kreta förra året, bodde då lite utanför Chania i Agia Marina. Jag, min familj och min vän hade en helt underbar resa med fantastiskt hotell, bra mat och vackra stränder. Det är konstigt hur två resor så nära varandra kan få så olika resultat.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-08-25, 16:50
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Kalimeravänner

Jag tror att man kan ha olika förväntningar på resor, och behållningen på olika resor kan variera. När jag åker till Grekland, så åker jag inte dit för lyxens skull, nej, då kan jag lika gärna stanna hemma i Stockholm, eller åka till Köpenhamn tex. Klä mig fint, ta in på fint hotell med SPA och dricka champagne (I love it!) och äta god mat och knapra på praliner...

När jag åker till Grekland, så tar jag på mig mina gamla greksandaler, lätta sommarkäder, kepsen och så njuter jag av att livet är så enkelt och annorlunda mot det här hemma. Jag söker inte champagen, tennisbanor, lyx men väl det genuina, enkla, naturen, havet, människorna. Äter inte lyxmat, utan väljer det grekiska (som de är bäst på att laga). Feta, oliver, brödet. Jag njuter av musiken, människorna. Jag blir så lugn och glad i själen. Jag stressar inte, och mina krav är inte stora...

Kanske var ni inställda på det förstnämnda, lyxen (som jag också älskar) och så fick ni det enkla...? Då är det klart att det blir krock!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-08-25, 18:29
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Kalimeravänner

Citat:
Ursprungligen postat av Ahlhagen
Jag har under en längre tid regelbundet läst era inlägg om och för Grekland. Det har varit spännande och lärorikt. Så spännande att jag beslutade mig för att bjuda min hustru Desiree på en, kombinerad 40-års och 10-års giftemålspresent,
resa till Grekland. Det blev en vecka på Minoa Palace utanför Chania på Kreta.
Problemen började redan på Arlanda. Vi tvingades ställa oss i samma långa incheckningskö, trots att vi hade 1:a klassbiljett, som en massa skrikiga barn med hysteriska föräldrar. Ingen egen incheckning. Väl framme i Chania tog vi en taxi till hotellet.
En snorkig portier talade om för oss på urusel engelska att vårt hotellrum inte var färdigstädat. Vi fick vänta ute i poolen. En flaska champagne tyckte vi var lämplig kompensation för den timma vi fick vänta. Samma snorkiga portier avslog även denna begäran. Rummen var förövrigt det enda som höll skaplig klass på vår resa. Ytterst få restauranger var värt namnet restaurang. Tennisbanorna under all kritik. Golfbanorna var en katastrof. Maten näst intill urusel. Torrt och samma smak på det mesta. Inställsamma kypare. Listan kan göras lång, men det får räcka så här.
Neej Grekland blev inte den succe som jag hade hoppats. Det var nog inte "den bästa present jag fått" som min fru uttryckte sig.
Aldrig mera Grekland för vår del. Det blir som vanligt Franska rivieran och min svärfars sommarhus även i framtiden.
Viktor o Desiree Ahlhagen
Stockholm
Sikken trist historia....Ni valde tydligen fel resmål
Du får pigga upp dig själv hustrun med en kombinerad 41 års födelsedag och 11 års bröllopsdag nästa år istället då.

Lycka till
Tommy
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT