Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Leva & bo i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-12-18, 12:42
46031 46031 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Inlägg: 1
Standard EN LITEN UNDRAN...?

Jag och min fru har tänkt tillbringa mycket av vår lediga tid i Grekland.Då menar jag både fastland och öar.Har fått en stor släkt där nere genom att vår yngsta dotter gift sig med en mycket trevlig kille från Egina.Då hans släkt,då menar jag alla,inte kan ett ord engelska,har jag under 3 år pluggat grekiska med hyfsad framgång trots min ålder,snart 59.Jag har haft turen att hitta en mycket kompetent och vänlig lärare på grekiska ambassaden i Stockholm.Utan hans hjälp hade jag nog stått och stampat på samma ställe efter ett halvår.Mitt problem är att jag talar bättre än jag förstår,men det ska avhjälpas med fler besök i Grekland.Där kommer nu min fråga till den som vet:
Jag ska köpa en stor MC,en glidare,för att vi ska kunna ta oss överallt i Grekland.Har tänkt att ha den stående hos min mågs faster på Egina.Vilket är bäst,att ha den registrerad på mig,mao skattad och försäkrad i Sverige,eller reg. och försäkrad på ngn av min mågs släktingar på Egina?För- och nackdelar? MC-n kommer att största tiden vara i Grekland.
καλη´ συνε´χεια Åke Rommedal
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-12-19, 09:27
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: EN LITEN UNDRAN...?

Hej! Maste man inte kontrollbesiktiga MC likval som bil for att forsakringen ska galla ? Det var vart problem, sa vi skankte bort var bil till en kille som anda skulle till Sverige, och kopte en annan har, reggad och forsakrad har. Just i dagarna har vi fatt anvandning for forsakringen efter en liten krockskada.
Fragan har diskuterats pa Kalimera , om bilar, men kanske inte om MC. Hej fran Monica P.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-12-19, 10:03
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: EN LITEN UNDRAN...?

[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Hej! Maste man inte kontrollbesiktiga MC likval som bil for att forsakringen ska galla ?
Jovisst måste man det !
Men vid köp av ny Mc behövs den ej besktigas på ett tag :

"När är det dags att besikta? Första besiktningen: Senast fyra år efter den månad som fordonet togs i bruk (se registreringsbeviset)
Nästföljande besiktningar: Senast två år efter föregående fullständiga besiktning."

Allt enligt Sv.Bilprovnining.

/ Tom
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT