Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Arne & Birgittas hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2019-06-11, 16:50
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 738
Standard Från Norrbyskär via Maln till Cykladerna.

Amorgos dag 2, 11 juni.

Jag sitter nu på Corner taverna med en underbar utsikt över bukten i Katapola på Amorgos.

Min resa hit har har i princip tagit flera dagar. På torsdag förra veckan hjälpte Janne och Carina, Arnes son och sonhustru mig att plocka ur de minnessaker jag ville ha hem från stugan på skäret. Det blev ett par billaster. Nu är det upptill mäklaren att göra resten av jobbet för avvecklingen. Min önskan är att det blir någon/några som kommer att älska stället precis lika mycket som Arne och jag (och min far) gjorde.








Sista promenaden från stugan.



Hej då!

På fredagen åkte vi vidare till Malnbaden utanför Hudiksvall. Där övernattade vi i Janne och Carinas stuga. Morgonen därpå vid 5-tiden gick jag ut och vandrade i den fina naturen. Solen lyste så underbart! Varför sova vid den tiden?



På lördagen gick färden vidare till Sumpan och på söndagen bar det av med Aegean Air till Atens flygplats. Jag hade bokat på hotel Avra i Rafina ochdom snällt och hämtade mig med sin shuttlebus utan någon kostnad.



Från min balkong såg jag SeaJets färja Paros, som skulle föra mig till Naxos morgonen därpå.

Jag hade bokat och betalt färjebiljetten hemifrån, så tisdag morgon travade jag till Sea Jets agency, nära färjan, och hämtade ut biljetten. Väldigt smidigt!
Jag tillbringade ett par timmar på Naxos innan ombordstigning på fina Express Skopelitis. Vadå "rysansvärt flytetyg"???? Färden gick fint men efter Konfounissi skvalpade det en hel del innan det lugnade ner sig just innan Katapola.

Jag fick ett fint bemötande. En del av Katapolaborna var informerade om Arnes öde. Under min vandring i byn idag har även många frågat var min man är. Han var nog känd av många här, men vi kom ju hit första gången år 1998 eller 1999 och har återkommit nästan varje år sedan dess. Vi har varit "återvändare".

Allt är sig likt här och inget speciellt har hänt. Nu har jag bara sett mig omkring på "Elenisidan". Imorgon tar jag turen åt Xilokeratidi för att hälsa på hos Titikas studios. För övrigt bor jag på pension Porto Katapola.


Morgonbild från min balkong.




Det börjar bli tunnsått med kiosker även i Grekland,men i Katapola finns den kvar.







Birgitta.
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT