Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2022-08-05, 10:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Vykort från Parga

Idag fick jag ett nytt vykort från Grekland, denna gång från Parga, där Conny med familj har varit. Han skriver att det att det bästa med resan var utflykten till Zagoria och Vikosravinen, samt till byn Monodendri och Agia Paraskevi. Och jag kan bara hålla med!



Vackra Parga. Tack snälla Conny med familj!

Se bilder från Vikos, Monodendri och Agia Paraskevi här.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2022-08-05, 13:36
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 678
Standard Sv: Vykort från Parga

Det var så lite

Kul att det fortfarande går att skicka vykort. Dock kan jag kommentera att det var alldeles omöjligt denna gång, - att köpa frimärken i affärer som sålde vykort. (Normalt köper jag bara vykorten där de även saluför frimärken). Nu fick man köa utanför postkontoret, där man blev framvinkad när de hade tid.
Jag lade kortet på lådan, fredagen den 22/7, på kvällen. Det tog alltså ca 2 veckor för kortet att resa till Sverige.

Gällande dagsutflykten till Zagoria, så var nog utsiktsplatsen, Vikos Gorge, strax norr om Monodendri den enskilt häftigaste platsen som vi besökte. Vyerna var hisnande!

//Conny
Svara med citat
  #3  
Gammal 2022-08-09, 10:24
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Vykort från Parga

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Kul att det fortfarande går att skicka vykort. Dock kan jag kommentera att det var alldeles omöjligt denna gång, - att köpa frimärken i affärer som sålde vykort. (Normalt köper jag bara vykorten där de även saluför frimärken). Nu fick man köa utanför postkontoret, där man blev framvinkad när de hade tid.
Det har jag hört från andra. Konstigt.

Citat:
Gällande dagsutflykten till Zagoria, så var nog utsiktsplatsen, Vikos Gorge, strax norr om Monodendri den enskilt häftigaste platsen som vi besökte. Vyerna var hisnande!
Kan bara hålla med!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT