Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Halkidiki

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-04-20, 21:12
A73H A73H är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 12
Standard Halkidiki

Idag ombokade vi vår resa från Zakhyntos till Halkidiki! Åh, vad det känns skönt! Vad har ni att säga om detta ställe?...Lääängtar, en månad kvar... Ha det!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-04-20, 21:38
Sagapos avatar
Sagapo Sagapo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Västerås/Kozani
Inlägg: 91
Standard Sv: Halkidiki

Citat:
Ursprungligen postat av A73H
Idag ombokade vi vår resa från Zakhyntos till Halkidiki! Åh, vad det känns skönt! Vad har ni att säga om detta ställe?...Lääängtar, en månad kvar... Ha det!
Lova att berätta hur det var i Halkidiki!!

ska dit i Augusti

Kramar Sagapo
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-04-24, 07:18
Jannis.D Jannis.D är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 2
Standard Sv: Halkidiki

Åhh härligt . vart ska du ?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-02, 21:26
A73H A73H är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 12
Standard Sv: Halkidiki

Vi kör på barnsäkert och turistanpassat och åker till Hanioti, Hanioti palace heter hotellet. Tror det blir bra med två små tjejer... Antar att du varit i Halkidiki? Tips mottages tacksamt!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-05-10, 16:59
katerina katerina är inte uppkopplad
Ej medlem längre
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 65
Standard Sv: Halkidiki

Hej!

Hanioti är en av mina favoriter i Halkidiki och jag försöker åka dit med jämna mellanrum. Havet är väldigt fint och vi brukar bo ganska centralt så havet är på promenadavstånd. Det är väldigt rent och fint på stranden även om man väljer att stanna i byn och gå ner till stranden som ligger väldigt centralt. Det finns solstolar och paraplyer och de kostar inget med det är strandcafét som sköter uthyrningen så de vill gärna att man beställer nåt när man använder dem.

Bra restauranger överallt och mitt på centrala torget finns det en stor livsmedelaffär där man kan köpa det mesta. Mycket folk på kvällen och alla möjliga affärer gör att man inte har något behov av att åka någon annanstans.

Jag tror att ni kommer att få det kanonbra där och att ni kommer att vilja återvända dit igen.

Har du några fler funderingar eller frågor får du gärna höra av dig till mig.

Ha de gött.
Katerina.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-05-11, 14:02
sally sally är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 49
Standard Sv: Halkidiki

Åker till Hakidiki i augusti, det blir Kassandra, har tidigare varit i det mysiga Sithonia N Marmaris, min fråga är finns det båt över från den ena "tungan" till den andra? Var utgår den i så fall ifrån? Hur långt annars med bil eller närmare bestämt taxi då inget körkort finns! (Jodå så är det...!)
Tacksam för alla svar jag får! (Kanske hamnar detta fel???)
Anki
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-05-14, 23:12
Eddie Eddie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 1
Standard Sv: Halkidiki

Jag ska också bo på Hanioti Palace! Är där veckan efter midsommar, när kommer ni vara där? Jag är dock 20 år och är där med min flickvänn. Vi vill bara ha det lungt och skönt och "se lite Grekland" i största allmänhet. Hoppas på att Hanioti kommer passa. Tänkte försöka hyra scooter också och ta sig en titt runt omkring. Någon som vet om det brukar vara något problem i det området med hänsyn till att man är under 21?

Tacksam för alla tips på scooterdestinationer och liknande!

Hoppas ni får det underbart!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-05-15, 13:57
Bennyboy Bennyboy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 85
Standard Sv: Halkidiki

Ikke for å virke negativ men må dessverre opplyse om at Halkidiki ikke kommer langt opp på min "Topp Hellas liste", veldig lite fint å kjøre rundt å se på, ensformig natur osv, lite intimt og få fine båtturer å være med på.
Men håper at dere kanskje setter pris på andre ting og får en fin tur
Når det gjelder kjøretøy uthyrning så gjelder helt vanlige EU regler i Hellas.

Senast redigerad av Bennyboy den 2006-05-15 klockan 13:59. Anledning: Tillegg
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-05-28, 00:14
gaie gaie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 10
Standard Sv: Halkidiki

Jeg synes kanskje Hanioti var litt pegløst, og at den greske maten der var fæl. Men, det er en del italienske restauranter som har veldig god mat. Strendene er flotte, deilig sandstrand. Husker også at de solgte fantastisk godt bakverk på stranden. Jeg var i Hanioti 1 uke, og det holdt for meg.
Vi hadde en flott tur, men jeg synes nok det finnes flottere steder i Hellas.

Athitos ligger forresten litt lenger opp på "tungen", anbefales på det varmeste Ellers er jo Sithonia vakkert
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT