Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2017-07-25, 10:37
Ingvild Ingvild är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 34
Standard Tusen takk, Janne, fra et lite synlig, men aktivt medlem

Jeg fikk bare lyst til å gi stemme til hva Kalimera har vært for meg. Jeg reiste på min første Hellas-tur da jeg bodde i Stocholm sommeren 2006, inspirert av en god venninne, etter mange år som italiafarer. Jeg kjøpte din reiseguide gjennom Aftonbladet (?) og la på vei på tre ukers øyhopping med dine skildringer av de ulike øyene i Kykladene som rettesnor. Utgangspunktet var Santorini, derfra reiste jeg videre til Paros, Amorgos, Folegandros og tilbake til sluttpunktet.

Det ble en spesiell reise. På Amorgos traff jeg en restauranteier (kort møte) jeg likte godt. Ekstra varm om hjerte ble jeg da han sov i bilen i Katapola for å kunne være våken og vinke meg av sted videre. Senere samme sommer vendte jeg tilbake for å bli bedre kjent. Ikke beste tidspunkt, men august og høysesong, men det var et annet Chora enn i tidlig juni...

For å gjøre en lang historie kort, så var den greske mannen jeg ble kjent med, revisor og drev restauranten bare noen måneder hvert år, som mange andre. Nå har han for lengst solgt den, og vi er ikke lenger sammen. Men i løpet av de fem og et halvt årene vi var et par, rakk jeg å bli så glad i Hellas og gresk kultur. Jeg reiser hvert år og har vært på utrolig mange øyer (Santorini, Paros, Amorgos, Folegandros, Andros, Tinos, Naxos, Serifos, Mykonos, Sifnos, Syros, Leros, Lipsi,Tilos, Symi, Ikaria, Samos, Skopelos, Kreta, Kefalonia), men bare Nafplio på fastlandet. I tillegg har jeg bodd et år i Aten med min greske familie (gresk stil, med bror, mor, onkel og flere leiligheter i same bygg).

Som lærer med ansvar for opptil 130 elever kan jeg av og til føle meg litt tom. Alt som ordnes og administreres med mål om at det skal bli best mulig, settes pris på, selvsagt. Men likevel ..., det har virkelig kostet. Kan tenke at du føle noe av det samme, Janne, som administrator, leder og ildsjel. Føler stor takknemlighet for alt jeg har fått oppleve og har hatt uvurdelig nytte og inspirasjon av Kalimera! Jeg har bare lyst til å si det. Takk for jobben du gjør! Det er sikker mange flere skjulte røster som meg som vil istemme .
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT