Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-10-13, 16:27
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard hotell i Skala

Star Tour får ikke reiser til Karavolymos i 2009 så vi har sett på Skala. Er det noen som har bodd på Melidron eller Summer Sun (Solomos) eller har andre hoteller å anbefale. Vi liker å fin utsikt, samt at det er stille og fredelig.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-10-15, 01:58
Fenalena Fenalena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 69
Standard Sv: hotell i Skala

Tyvärr har jag inget gott svar att ge dig då jag aldrig varit i SKala själv men hakar på detta med boende ändå - kanske vi tillsammans får bra tips ;-)
Personligen funderar jag på ett lägenhetshotell, litet sådant i Skala jättenära själva kärnan samt strandnära. Tror alla lgh har utsikt mot havet ? Det heter The Pines, eller Apt Pines. Bra pris och charter dit med Fritidsresor var billigt i aug.En mkt omtalad restaurang ligger i nedervåningen - klart praktiskt ! och servicen skall vara god osv osv - bara läst gott om stället men jag undrar ändå - Ngn som bott där eller hört ngt ? Jag har läst lite på nätet , mest fr engelska fd gäster, men det finns inte så mkt egentligen - särskilt inte bilder tyvärr ! Ngn som kan hjälpa mig där !? Kanske har bilder tagna från balkong eller inifrån lgh ? Nyfiken i en strut som ju jag är !alt tipsa om annat bra o prisvärt boende i Skala. Pool ej nödv då jag förstått att det finns några pooler i närheten som kan nyttjas !Till dig som startade tråden/frågan - Pines ligger rätt så nära det där Summer Sun. Du kan se o läsa lite om Pines på tex Fritidsresor och kolla läget på kartan. Skala är väl inte megastrort heller i o för sig...men man vill ju gärna bo optimalt !
Skala verkar fantastiskt - så skönt o slippa fin flygig sant på stranden !(vill man ha ren sand emellenåt är det ju bara o ta buss eller taxi till en sådan strand! )Miin kära sköna stensamlarhobbý fr barnsben kan titta fram igen ! En hobby där man blir jämnt brun, bränner fler kcal än liggandes på solsäng/strand samt man kan ta sig en liten drink el öl emellanåt utan hjärtinfarkt ???Samt man får alldeles gratis lena, sköna o fina souvenirer från verkligheten/naturen ! Jag ä l s k a r stenar ? knasigt va

Senast redigerad av Fenalena den 2008-10-15 klockan 02:09.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-10-15, 16:37
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: hotell i Skala

Hej! Skala är ingen stor ort så var man än bor så är det inte långt till mitten av byn. Jag har själv aldrig hyrt något i Skala men har besökt orten ca 50 ggr för vi tycker om badet som är ca 100 meter nedanför Skala. Tycker du om att leta stenar med mönster i så finns dom i stora mängder. Min fru samlar också på dessa stenar men det finns många kvar. Lycka till med planeringen av resan till Skala, vi kanse ses.
Hälsningar PANAKAKIS
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-10-16, 18:14
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: hotell i Skala

Er det virkelig ingen som har noe tips til bosted i Skala?
Jeg har også sett på Pines. Ikke alle rommene har utsikt mot fremsiden etter det har har lest. Vil gjerne ha fin utsikt. Det må vel også regnes med en del støy grunnet beliggenheten.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-03-05, 09:57
Ma-Pia Ma-Pia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 64
Standard Sv: hotell i Skala

Hej lite sent kanske att svara nu men vi var förra året i Skala som vi tyckte var alldeles underbart det fanns allt i denna lilla ort. Vi bodde på Fritidsresors Makis. Rent snyggt o trivsamt hotell med pool vet inte om det var barnpool tyvärr. Läget var lite avsides i den bemärkelsen att det var inget stoj som hördes från byn, men ändå väldigt nära till både butiker o tavernor. Pines ligger precis i ett gathörn där de flesta bilar passerar skulle tro att det är lite högljutt där eftersom de även har restaurang på bottenvåningen. God mat i alla fall o utsikten mot havet begränsad skulle jag tro för strax nedanför hotellet mot stranden växer det stora tallar. Lycka till med resan ni kommer inte ångra er med att åka till skala. Hälsningar Pia
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT