Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-06-28, 10:08
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Sämsta flygplatsen i Grekland

Kan bara säga att i förrgår kväll var det inga problem alls, en hel del folk men inget kaos (på Diagoras, Rhodos)
Det fanns tre incheckningsdiskar, o naturligtvis hamnade vi i den som inte rörde sig alls
Kön till bagageinlämningen gick fort. Kom upp till säkerhetskontrollen, en person före oss. Men naturligtvis pep det när jag gick igenom "bågen", det brukar det göra för mig där nere

Irene
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-06-28, 14:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Sämsta flygplatsen i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg
Kan bara säga att i förrgår kväll var det inga problem alls
Vad bra!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-06-29, 08:02
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Sämsta flygplatsen i Grekland

Lägg sedan till att söndagar även är en stor dag för hemvändande greker. Så det är tryck både på charter och inrikessidan. Men jag kan hålla med om att detta att stå i två köer (t o m tre om vi räknar med säkerhetskön också) är oerhört frustrerande. I synnerhet som det finns ett bagageband bakom incheckningsdisken. Men efter alla år är vi härdade. Det hör liksom till.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2015-06-29, 22:14
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Sämsta flygplatsen i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
. Men efter alla år är vi härdade. Det hör liksom till.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2015-06-30, 17:08
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Sämsta flygplatsen i Grekland

Då säger jag Kefalonias flygplats. Kom hem söndagsnatt efter en kaosartad avresa. Hela terminalbyggnaden var proppfull både före och efter Securityn. Man kunde inte ta sig till toaletterna så fullt var det. Fick stå två timmar i kö till incheckning och Security - jag stod inte det fick maken göra och sedan anslöt jag......och ingen protesterade.

När det var dags för ombordstigning stod tre plan på plattan. Det sprang människor överallt ut och i planen och överallt PÅ plattan. Passagerare och personal. Man ropade Gothenburgh, Manchester, anyone with SAS....ingen koll på om man gick på rätt plan......
Svara med citat
  #26  
Gammal 2015-06-30, 18:10
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Sämsta flygplatsen i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Deia Visa inlägg
Då säger jag Kefalonias flygplats. Kom hem söndagsnatt efter en kaosartad avresa. Hela terminalbyggnaden var proppfull både före och efter Securityn. Man kunde inte ta sig till toaletterna så fullt var det. Fick stå två timmar i kö till incheckning och Security - jag stod inte det fick maken göra och sedan anslöt jag......och ingen protesterade.

När det var dags för ombordstigning stod tre plan på plattan. Det sprang människor överallt ut och i planen och överallt PÅ plattan. Passagerare och personal. Man ropade Gothenburgh, Manchester, anyone with SAS....ingen koll på om man gick på rätt plan......
Nå ble jeg minnet om min verste flyplassopplevelse
- din beskrivelse passer 100% til den vi opplevde, da vi skulle hjem fra Lesvos høsten 2011....

Når vi endelig satt ombord i flyet fikk vi den merkeligste informasjon vi noen gang har fått ombord i et fly

Det var et Novairfly og info ble gitt av Stewarden.

O m det fantes noen med bare et lite snev av flyskrekk ombord, var det som ble sagt nok til å "skremme vannet av" dem
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT