Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Kalimeras hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-10-04, 18:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Bröllopssviten i Heraklion på Kreta

Jag satt av någon anledning vad jag och Camilla gjorde denna dag när vi var ute på vår långresa 2007. Kollade upp dagbok och Kalimera, och blev glad av minnet. Det var första - men inte sista - gången vi hyrde bil och körde runt Kreta en månad. Dessutom var det första gången Camilla var på Kreta. Jag hade varit där tre gånger tidigare.

När vi kom fram till Heraklion med båten från Santorini möttes vi av mörker. och det krisade sig direkt, men en annan kris löste krisen.

Läs om denna dag här.

Senast redigerad av Kalimera den 2018-02-15 klockan 11:02.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-10-04, 20:30
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kris löste vår kris i Heraklion

Heraklion gillar vi faktiskt efter 2 korta besök. Vi hade bokat rum för ett par år sen, men avbokade och åkte vidare...till Plaka.Lite skillnad. Kris, kul namn på ett hotell, men det var väl ett namn...inte ett tillstånd som det syftades på.
Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-10-05, 10:23
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Kris löste vår kris i Heraklion

Kommer ihåg att jag följde med er på denna långresa. Tänk så bra att dagboken finns, härligt att läsa om resan nu efteråt också. Och så fint att Camilla började gilla Kreta!

Längtar ni tillbaka till denna typ av resa nångång?

/ Anne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-10-05, 10:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Kris löste vår kris i Heraklion

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Heraklion gillar vi faktiskt efter 2 korta besök. Vi hade bokat rum för ett par år sen, men avbokade och åkte vidare...till Plaka.Lite skillnad. Kris, kul namn på ett hotell, men det var väl ett namn...inte ett tillstånd som det syftades på.
Vi gillar också Heraklion. Krisen var att vi kom sent på kvällen och hade inget rum bokat, och det var första gången i Heraklion.



Det tog väldigt lång tid innan vi hittade boende. Trodde att vi skulle få sova utomhus, så det var en liten krissituation, tills vi hittade Hotel Kris.

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Längtar ni tillbaka till denna typ av resa nångång?
Nej, det gör vi inte. Hade vi bott kvar i Stockholm skulle vi säkert gjort om det, men nu när vi bor där vi bor har vi inte någon längtan att vara borta en hel sommar.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-10-06, 15:01
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Kris löste vår kris i Heraklion

Vi har varit med om en liknande upplevelse i Heraklion för många år sen. Normalt har vi kommit med färja till stan. Då går vi till busstationen för att ev ta buss vidare. Ett par gånger har vi stannat och då har vi hittat ett hotell som man ser rakt upp från busstationen en bit.

Denna gången kom vi med flyg och tog en taxi till stan. Vi visste inte vad vårt hotell hette, det var mörkt ute och chaffisen propsade på ett hotell som han stannade vid och släppte av oss. Där inne stod en hel grupp vid receptionen och det skulle bli fullbokat. Dessutom tålde inte vår plånbok priset på boendet.

Vi irrade runt i kvarteren med två något så när tunga väskor, som bara blev tyngre och tyngre. Jag blev gråtfärdig. Klockan var framåt 1 på natten och vi tyckte vi var ensamma i stan.

Till slut hittade vi ett ställe som var upplyst och det hördes röster. Vi gick in och frågade om det var ett hotell. Det var en radiostation som hade sändningar! Hoppas vi inte kom med i sändningen. Vi hittade ett boende, kanske hjälpte radiostationen oss med det. Det kommer jag inte ihåg.

Det var också ett sätt att "komma in med fel fot" fast det var tredje gången vi kom dit. Men vi gillade busstationen och den lilla tavernan där med en liten lekpark och väldigt billiga priser.

Birgitta.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT