Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-08-13, 00:05
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 742
Standard Fredagstankar

Regn, regn hela tiden! Fast det är ju så man egentligen vill ha det, veckorna innan man åker till Grekland.
Hemska tanke att åka från en värmebölja till en annan.

Det som alltid känns jobbigt med höstresan, för mig,
är att det känns så slutgiltigt. Då har man haft vårresan till ex. Kreta, Sverigesemestern och som sagt höstresan till någon annan Grekisk ö. Så gör vi. Och ja, visst är vi lyckligt lottade som kan! Men sen är allt liksom över...till nästa vår.
Jag kommer som alltid stå på altanen när vi kommit hem och kika upp på himlen och spana efter flygplan. Där uppe sitter ett hundratsls människor med längtan och förväntningar..precis som vi gjorde. Känner ett konstigt sug i magen

Jag klagar inte..Det ett lyxproblem, jag vet, men så här är det.
Jag är tacksam för hur det har blivit. Vet hur det kändes att ha 0:-kr på kontot 3 dar innan lön, när man var småbarnsförälder så....

Som tur är har man Kalimera under den kalla o mörka tiden. Vintern har blivit lättare att genomlida med alla resebrev och inlägg
Bara en liten tanke innan natten...
Sov gott alla!
Kajja
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-08-13, 00:24
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Fredagstankar

IGENKÄNNING! Fast nu är man pensionär och ett år till har vi råd att resa precis som vi vill.....sen får vi nöja oss, precis som förr, med en gång om året...om Gud vill och man har hälsan!!

Lissi

Sov gott!! Kalinichta!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-08-13, 05:01
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Fredagstankar

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
IGENKÄNNING! Fast nu är man pensionär och ett år till har vi råd att resa precis som vi vill.....sen får vi nöja oss, precis som förr, med en gång om året...om Gud vill och man har hälsan!!

Lissi

Sov gott!! Kalinichta!
Kalimera fra Gardermoen🔆
...., hva skjer etter neste år...
Håper både at Gud vil, og dere har helsen - og kan fortsette å reise mer
- kjenner helt hit hvilken abstinens d u vil få...
med e n tur i året..., etter et gjennomsnitt på ca 10
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-08-13, 08:15
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 742
Standard Sv: Fredagstankar

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
IGENKÄNNING! Fast nu är man pensionär och ett år till har vi råd att resa precis som vi vill.....sen får vi nöja oss, precis som förr, med en gång om året...om Gud vill och man har hälsan!!

Lissi

Sov gott!! Kalinichta!
Hmm..nu undrar jag lite...
/Kajja
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-08-13, 08:56
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Fredagstankar

Så där diskuterade vi igår, vemodet när höstresan snart är här och det betyder glädje, men också farväl till ljuset, värmen. Sedan väntar mörkret. Och kylan. Vintrarna känns så oändligt långa numera.... Men snart en resa till Karpathos 😊👍
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-08-13, 09:00
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 680
Standard Sv: Fredagstankar

Känner igen mig. Speciellt den knapra tiden, när man var ung och ständigt black. Nu är man privilegierad som har råd att åka flera ggr per år.

Är ni som oss att ni börjar söka nya resor redan på vägen hem? Har hänt oss flera ggr att vi sitter på flygplatsen hem och letar billiga flyg till nästa tripp.

/NW
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-08-13, 09:12
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Fredagstankar

När barnen var små och man fick lön och man gick 900kr back... Det var inte roliga tider... Jag har ofta en liten "process" i huvudet - vart åka nästa gång? Och bäst tänker jag - när jag simmar i havet när vi är i Grekland! Då känner jag efter, vart vill jag nästa gång? Det är underbara dagdrömmar
Svara med citat
  #8  
Gammal 2016-08-13, 10:02
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 742
Standard Sv: Fredagstankar

Är ni som oss att ni börjar söka nya resor redan på vägen hem? Har hänt oss flera ggr att vi sitter på flygplatsen hem och letar billiga flyg till nästa tripp.

/NW[/QUOTE]

Ja vi är nog väldigt lika!
Brukar prata om nästa resa när vi badar och gottar oss på nån ö. Man vill liksom greppa tag i det underbara och inse att det är möjligt att uppleva det igen.
Vi åker om 3 veckor och häromkvällen började jag blurra om nästa resa..till våren...DÅ tittade mannen konstigt
på mig Fattar inte varför
Svara med citat
  #9  
Gammal 2016-08-13, 11:22
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Fredagstankar

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Kalimera fra Gardermoen🔆
...., hva skjer etter neste år...
Håper både at Gud vil, og dere har helsen - og kan fortsette å reise mer
- kjenner helt hit hvilken abstinens d u vil få...
med e n tur i året..., etter et gjennomsnitt på ca 10
Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Hmm..nu undrar jag lite...
/Kajja
Oj, det lät ju värre än tänkt mitt inlägg!

Jo nu så länge jag arbetar extra så mycket jag gör som pensionär så kan jag resa så mycket jag vill...men när jag slutar efter 67 år så räcker inte den magra pensionen till mer än , hyra, mat och någon resa om året..konstigare är det inte...och man blir tröttare med åren och i alla fall jag känner mer och mer oro inför allt våld och alla terrordåd....
Jag lovade mig själv tre år då jag skulle resa allt jag bara hade råd alldeles efter att jag slutade min tjänst ...och när de är slut kommer jag inte att ha råd på samma sätt..konstigare är det inte!! Då har jag gjort det jag drömt om!

En lång resa vart år.....kommer att räcka gott!!

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT