Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-08-04, 01:35
Rossa Rossa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 100
Standard Hotell Likithos eller Bruskos?

Hej,
Jag och dottern har fått nog av regn och rusk och funderar på att åka till Corfu i slutet på augusti. Någon som bott på något av dessa hotell och kan dela med sig några synpunkter.
Vi har också tittat på en resa till Samos. Vi har varit runt en del i Grekland men inte på någon av dessa öar. Några synpunkter på vilken ö vi ska välja. Båda verkar vara i vår smak men det är så jättesvårt att välja.

Regniga hälsningar/ Rossa.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-08-05, 11:40
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Hotell Likithos eller Bruskos?

Båda hotellen ligger i Aghios Georgios, vilket är en lång gata kantad av hotell och restauranger och i princip inte mycket mera. Mycket platt omgivning och inget speciellt att se. Om allt ni söker är sol, värme och bad, duger nog vilket som.

Själv skulle jag ha valt att återvända till Aghios Gordis, vilket är en by med mycket mer personlighet. Den ligger mycket vackrare till och det är närmare till andra speciella ställen som Glyfada, Palaiokastritsa och inte minst Kerkyra stad. Men smaken är ju olika.

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-08-06, 09:45
beta beta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Inlägg: 6
Standard Sv: Hotell Likithos eller Bruskos?

Du sa inte hur gammal din dotter är. Men jag skulle åka till Samos o bo i Phytagarion som är en jättefin ort med en vacker strandpromenad o lite shopping. Fina bad ca 10 min promenad från stan. Längtar alltid tillbaks till Samos

Lycka till Beta
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-08-07, 07:21
Obos avatar
Obo Obo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Jomala
Inlägg: 125
Standard Sv: Hotell Likithos eller Bruskos?

Bott på Likithos. Skulle jag välja mellan Bruskos och Likithos så skulle jag välja Likithos. Men precis som Karin skrivit ovan så skulle jag framförallt välja en annan ort på Korfu än Agios Georgios (south). Det är egentligen inget annat än en lång och bra strand. Har skrivit resebrev som finns under 2008.

Mvh Obo
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT