Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-04-23, 14:26
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 412
Standard Kreta - budget & dålig rygg

Hej alla Kreta-kännare!


Hur kommer jag ner i pris på Kreta på en restresa, men ändå får ett bra boende med bra sängar? Vi valde en fin lägenhet förra året på egen hand (köpte flygstolar), men sängarna var katastrofala, trots jag checkade med värden och sängarna skulle vara perfekta, nya och helt med "ortopediska" madrasser.


Har bara köpt flygbiljetter förut, men nu undrar jag hur det ser ut med restresor med de större arrangörerna. Utresa i mitten av maj.


Getpinglan
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-04-23, 17:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 399
Standard Sv: Kreta - budget & dålig rygg

Citat:
Ursprungligen postat av Getpinglan Visa inlägg
Har bara köpt flygbiljetter förut, men nu undrar jag hur det ser ut med restresor med de större arrangörerna. Utresa i mitten av maj.
Det där är svårt att veta. Du får kolla varje dag. Trycket på resor är stort i år så det kanske är svårt att hitta billiga resor, men det kanske dyker upp.

När det gäller sängarna är det ett lotteri. Jag tycker mig märka att fler och fler byter ut madrasserna mot bättre. Jag vet att folk med dåliga ryggar ibland tar med sig egen madrass som de sedan lämnar kvar i Grekland. De köper billiga på typ Jysk.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-04-23, 19:58
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Kreta - budget & dålig rygg

Vi har några hotell vi brukar bo på med bra sängar. Det ena är Porto Veneziano inne i Chania men det är tyvärr långt ifrån ett budgethotell. Men John Apartments i Platanias är ett riktigt budgethotell med riktigt bra sängar med bäddmadrass De har en webbsida med kontaktuppgifter.


Kolla även envägsbiljetter med charterbolagen när du letar biljetter. Brukar gå att hitta en väg riktigt billigt så kan man boka med Norwegian eller sas åt andra hållet


// Malin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-04-23, 22:47
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 732
Standard Sv: Kreta - budget & dålig rygg

Jag har inga tips utan inser bara att jag är lyckligt lottad som kan sova på vad som helst, utan att få ont i ryggen. Ryggont är ingen rolig åkomma (som om någon åkomma skulle vara rolig iofs ).

Hoppas ni hittar nåt bra ställe med goa sängar!

/Netwolf
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-04-24, 20:24
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 412
Standard Sv: Kreta - budget & dålig rygg

Hej!


Tack för era svar!
Vilket bra tips Nilam med John Apartments i Platanias, eftersom jag faktisk kollat lite på Platanias! (Plati betyder förresten rygg på grekiska :-)


Och att ta med sig en egen madrass är ju också bra, tänkte inte på det, tack Janne!


Ja, förra året visade det sig i efterhand att jag t o m hade diskbråck när jag låg där och led på nätterna... Men dagarna var så mysiga att allt nästan är glömt, men bättre nästa säng tänkte jag!


Polla filakia
Getpinglan
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT